>  Destinatii   >  Africa   >  Pe unde ne-au prins vacanta de toamna si Halloween-ul in ultimii ani

Pregatindu-ma pentru plecarea din vacanta scolara de toamna de anul acesta, ce mereu pica la final de octombrie, de Halloween si ziua lui Lucas, mi-am amintit cu drag de toate locurile frumoase vazute in ultimii ani in aceasta perioada. Si ma uit asa pe lista, si imi dau seama ca anul acesta plecam intr-o destinatie complet diferita decat cele de pana acum.

Budapesta si un weekend de toamna cu multa balaceala si distractii pentru copii

Demult tare am descoperit ce distractiva este Budapesta pentru mers cu copiii, si am tot revenit apoi pentru inca si inca un weekend. Tot felul de locuri si distractii descoperite de-a lungul timpului le-am grupat in cateva liste: 6 distractii pentru copii in Budapesta si inca 6 activitati amuzante.

Vacanta de toamna intre Dubai si Oman (cel mic)

Acum multi ani, cand de abia prinsesem gustul vacantelor scolare de toamna, cu doar un scolarel proaspat in familie, am plecat sa luam un prim contact cu Oman, dar in enclava sa din Peninsula Musandam, supranumita si Oman cel mic. Inainte de aceasta am stat cateva zile si in Dubai, mereu o placere cu copiii.

Vacanta de octombrie printre insulele Canare

Cand a implinit Lucas 8 ani ne-am dus in vacanta lui scolara in insulele Canare. Am inceput, chiar de ziua lui, cu o urcare pe Teide si o balaceala la Lago Martianez, si am continuat sa ne plimbam intre insulele Canare, descoperind Lanzarote, cu vulcani si ocean si operele lui Cesar Manrique, apoi Fuerteventura si la final Gran Canaria doar pentru o zi.

Din nou in Oman in vacanta scolara de octombrie

Un nou octombrie, o noua vizita in Oman. De data aceasta in Oman cel mare, pentru un roadtrip intre munti, dune, si coasta oceanului.

O vacanta de toamna printre ruine antice, cu un roadtrip pandemic in Egipt pe Valea Nilului

Octombrie 2020 a fost mai dificil de planificat. In fapt, am luat bilete spontan, cu cateva zile inainte de plecae, in practic singurul loc in care puteam calatori fara prea multe restrictii in acea perioada de pandemie. A fost una din cele mai bune decizii de destinatii de calatorie pe care am avut-o vreodata: am prins un Egipt complet liber, si 10 zile am fost doar noi in unele dintre cele mai impresionante ruine pe care le are umanitatea. Am stat si in Hurghada cateva zile, de balaceala, si apoi am condus pe cont propriu in Egipt pana la Abu Simbel si inapoi.

Din nou in Canare, in alte insule in octombrie 2021

Stiam ca octombrie e perfect pentru vizite in Insulele Canare, stiam ca mai avem cateva insule pe care vrem sa mergem, si in octombrie 2021 Spania nu avea multe restrictii. Asa ca nu am ezitat, si intr-o vacanta de toamna imens de lunga, am avut in total 5 saptamani libere de scoala in acel octombrie, in care am mers intai in Portugalia (si am ajuns in sfarsit pe micutele insule Berlengas), apoi in Azore (din nou pe Sao Miguel, Flores si Corvo) si la final in Canare ca sa exploram in premiera El Hierro si La Gomera. Ca de fiecare data cand exploram insule din Canare fara zbor direct din Romania, stam cateva zile si in Tenerife, pentru a mai explora cateva locuri. De data aceasta am fost, pentru prima data, la Loro Parque, am explorat un pic din nordul insulei, si am „testat” hotelul Hard Rock.

Octombrie fierbinte si desertic in Arabia Saudita

In 2022 am fugit in octombrie spre cald, din nou in desertul Peninsulei Arabe. De data aceasta in premiera pentru noi in Arabia Saudita, o tara ce de curand s-a deschis turistilor. A fost un roadtrip de 10 zile foarte interesant, care ne-a dus din metropole uriase in desert, de la ruine fascinante la Marea Rosie si petii ei colorati.

In roadtrip printr-o tara fascinanta si foarte colorata: Laos

In 2023 Halloween-ul ne-a prins in Laos. Dar fiind o tara budista, si foarte traditionala, stiam ca nu avem mari sanse sa il si sarbatorim, asa ca ne-am ocupat de acasa sa fim plini de dovleci sculptati si costume. Insa Laos a fost…. superba!