>  Calatorii cu copii   >  Cum a fost cu copiii la Loro Parque in Tenerife (noiembrie 2021, inca pandemie)

Desi nu suntem la prima vizita in Tenerife, nu mai ajunsesem niciodata pana acum la Loro Parque. Nu a fost printre prioritati… Prima data cand am vizitat cea mai mare dintre insulele din Canare, nu am avut timp si de el, au fost prea multe alte locuri de vazut. Datile urmatoare cand am poposit in escala pe Tenerife am ales alt tip de atractii, cum ar fi urcatul pe Teide, inotatul la Lago Martianez, un spectacol la Auditorio, plimbari pe coasta spectaculoasa dintre Garachico si Buenavista del Norte. Dar cu ocazia ultimelor doua saptamani, petrecute in octombrie in Canare, am decis ca e musai sa ducem copiii la Loro Parque!

Cum a fost experienta la Loro Parque in pandemie, la final de 2021?

La inceputul pandemiei Loro Parque a fost, ca toate celelalte locuri de divertisment, inchis. Apoi s-a deschis, intr-un program si mod de functionare mai special, despre care puteti citi la Crestem si calatorim, care l-au vizitat la inceput de an. Dar pe masura ce cazurile au scazut in Spania, Loro Parque a ajuns sa functioneze din nou aproape ca in vremurile normale. Am citit la Picioruse Calatoare, care au vizitat inainde de pandemie cu cativa ani parcul, si experienta noastra a fost similara cu a lor. Singurele diferente au fost mastile, pe care esti obligat sa le porti in incintele inchise (cum ar fi acvariile, sau casa pinguinilor), dar si pe durata fiecarui spectacol.

Cum ajungi la Loro Parque, si cat am stat acolo?

Noi am luat bilete de pe site-ul oficial, cu cam o saptamana inainte. Nu eram tocmai convinsa ca poti cumpara si de la intrare, fiind pandemie, si oricum au un numar de vizitatori maxim pe zi, asa ca mai bine ca am fost pregatiti. In procesul de cumparare online trebuie doar sa specifici ziua in care vrei sa mergi, nu si interval orar, deci a fost foarte usor de planuit.

Loro Parque este in zona de nord a insulei (nu ar fi mers pus in sud, pentru ca acolo precipitatiile sunt foarte rare), si cel mai rapid ajungi din orasele precum Puerto de la Cruz sau Santa Cruz. Noi am avut masina inchiriata, si am mers catre Loro Parque de la Hard Rock Hotel, hotelul la care stateam in sud insa, drumul dureaza un pic mai mult de o ora din principalele statiuni turistice ale lui Tenerife. Si fara masina e usor de ajuns: exista un shuttle oficial, dar si toate hotelurile te pot indruma catre o agentie care organizeaza excursii la Loro Parque, fiind atractia cea mai populara a insulei.

Noi am ajuns pe la ora 13 in parcarea de la Loro Parque (care se plateste extra, dar e ok si plata cu cardul, nu doar cash), si am stat pana la terminarea programului, la ora 17:30. Aceste 4 ore si jumatate au fost suficiente pentru a ne plimba absolut peste tot, si a vedea toate cele 4 spectacole. Ce nu am apucat sa facem este sa mergem la zona de joaca destinata copiilor, si sa mancam de pranz. Estimez ca pentru acestea doua mai aveam nevoie de inca 2 ore disponibile in programul nostru.

Plimbare printre animale din toate colturile lumii, si 4 spectacole foarte bine puse la punct

Am inceput o vizita la gorilele din Congo, si am continuat apoi pe la pinguini, papagali fara numar, acvarii cu rechini si pisici de mare, dar si o casa doar pentru tot felul de meduze, maimute, armadillo, iguane (ocazie in care ne-am amintit de Aruba), poduri miscatoare prin jungla ca in padurile din Costa Rica, flamingo roz si frumosi pe o pajiste foarte verde, tigrii albi, lei si leoaice lenesi la soare, capivara (ca in Sao Paulo), lenesi si o sumedenie de alte animale fascinante, si pentru cei mici, si pentru noi cei mari.

Spectacolele fac insa diferenta la Loro Parque fata de alt zoo, si sunt 4 la numar. Iti recomand sa nu pierzi niciunul, dar si sa iti salvezi programul lor de pe site-ul oficial sau de pe panouri de informare de prin parc sau de la intrare, pentru a sti cum sa te misti prin parc si la ce ore sa te directionezi catre zonele de spectacole. Spectacolele nu tin mult, cam 15-20 de minute fiecare, dar merita cu prisosinta, nu rata vreunul!

Noi am inceput cu spectacolul leilor de mare, care de altfel a fost si cel mai amuzant, dupa cum au zis copiii. Leii de mare, trei la numar, au facut tot felul de giumbuslucuri in piscina lor, dotata cu topogan si trambulina, copiii au ras tot show-ul.

Urmatorul la care am fost a fost si cel mai impresionant pentru toti. Este vorba de spectacolul cu orci, balene-ucigase adica, aceste imense animale acvatice facind o adevarata demonstratie de forta. Impresionanta a fost si povestea orcii Megan, salvata din mare pe cand era bebelus si tocmai trecuse printr-o explozie la o platforma de extractie a gazului din mare, care ne-a fost prezentata pe ecrane la inceput, pentru ca apoi sa facem cunostiinta chiar cu ea, orca salvata, ce s-a dovedit ulterior surda pentru care a fost inventat un sistem special de comunicare cu antrenorii/dresorii cu lumini.

Dupa inca o plimbare prin parc, a fost timpul pentru al treilea spectacol al zilei, cel oferit de delfini. Delfinii au avut o reprezentatie absolut spectaculoasa, cu salturi in aer extrem de sus, copiii au stat absolut nemiscati tot timpul cat a durat.

Ultimul spectacol al zilei, chiar aproape de ora de inchidere, a fost cel cu papagali, care e si singurul care are loc intr-o sala inchisa. Papagalii vor face tot felul de giumbuslucuri, iar copiii, mai ales cei mici, sunt fascinati de ei.

Cam aceasta a fost ziua noastra la Loro Parque. La final, obositi, ne-am continuat drumul spre feribot, ce urma sa ne duca in ultima noastra insula nevizitata din Camare: La Gomera.

Un mic considerent moral despre Loro Parque

Gradinile zoologice nu sunt neaparat printre atractiile noastre principale atunci cand alegem ce sa facem intr-o destinatie noua. Preferam de departe sa intalnim animale in mediul lor natural, si sa avem astfel niste experiente deosebite, precum focile de pe malul Atlanticului din Namibia, prin mijlocul carora am mers cu caiacul, saptamana de safari din Tanzania, gorilele de munte intalnite in Uganda ori cangurii si koala pe care i-am admirat la tot pasul in Australia. Dovada sta faptul ca de abia la a sasea vizita pe Tenerife ne-am gasit timp pentru Loro Parque, cea mai faimoasa gradina zoologica din Europa, dupa cum spune Tripadvisor, sau „el must de Canarias” dupa cum se lauda ei insisi.

In acelasi timp nici nu le ocolim in mod special sau constant. Si trebuie sa recunoastem ca unele gradini zoologice sunt absolut impresionante, dupa cum e si cazul Loro Parque, care are spectacolele acestea absolut deosebite, dupa cum v-am povestit mai sus, dar si o colectie foarte variata de animale, care cu siguranta vor fermeca pe cei mici. In acelasi timp, am inteles din tot ce ne-au prezentat de-a lungul vizitei, inainte de spectacole, sau pe panourile informative, ca Loro Parque face mari eforturi de conservare si protejare a diferitelor specii de animale in pericol.

Gradinile zoologice sunt resurse educationale cu adevarat importante pentru o mare parte a populatiei, care poate altfel nu are cum sa ajunga sa vada in salbaticie diferite specii mai „exotice” de animale, care de multe ori traiesc in locuri indepartate, greu si scump de ajuns.

Insa o strangere de inima nu am putut sa nu am, in mod special in fata a doua specii de animale. In primul rand m-au intristat puffinii, cativa la numar, tinuti intr-un bazin foarte mic, vizavi de pinguini, cand stiu ca aceste pasari cu aspect de clovn isi petrec cea mai mare parte a anului in ocean deschis, si vin la tarm doar 2-3 luni vara pentru a cloci ouale. Si in al doilea rand, desi trebuie sa recunosc ca este impresionant sa vezi o orca, acest animal marin urias, la un metru de tine, prin doar sticla peretelui unei piscine, in acelasi timp pareau multe prea mari pentru bazinul in care erau tinute (cu toate ca, din cate am inteles din spectacol, unele dintre ele au dizabilitati incompatibile cu viata in salbaticie).

Asa ca, pana una alta, nu as recomanda sa ocoliti Loro Parque. Din contra, admirati animalele, bucurati-va la spectacole, si, mai ales, ascultati-le indemnurile pentru o mai mare grija fata de planeta noastra si fauna ei!