>  Destinatii   >  Plimbari de o zi prin Frankfurt

Mai stiti cand am avut escala de 12 ore, pe zi, in Frankfurt, si nu am avut voie sa iesim din aeroport, prin prisma regulilor anti-pandemie care erau in acel moment in functiune? Si ca acum stim aeroportul FRA pe dinafara? Ei bine, aceea nu a fost singura noastra escala in Frankfurt in care am fost tinuti captivi in aeroport in aceasta pandemie, asa ca acum, in toamna, cu voie la iesit, am decis sa rezolvam aceasta problema, si sa venim strict pentru un weekend de plimbari prin Frankfurt. Am prins un weekend cu vreme de toamna, cu ceata, dar fara prea multa ploaie, si cu copacii in culori splendide, asa ca ne-am plimbat cat de mult am putut pe afara, si am lasat distractii indoor pe alta data (mai ales ca Germania in momentul in care am fost noi in Frankfurt era in plin val pandemic).

Primul stop in Frankfurt: Römerberg, cea mai frumoasa piata din oras, si casele sale medievale

Am salivat in orele petrecute in aeroportul din Frankfurt la toate posterele, agatate pe toate culoarele, cu casutele medievale colorate din piata Römerberg. Asa ca acolo ne-am dus prima data, seara cand am aterizat si am iesit in oras in sfarsit. Am cumparat un vin fiert de la parterul uneia dintre casute, si am admirat prin aburii ce ieseau din canile fierbinti fantana din mijlocul pietei, construita in 1543.

Am revenit si a doua zi, pe lumina, pentru a vedea mai clar detaliile fatadelor caselor, precum Römer sau Goldener Schwan, cele care gazduiesc primaria. Bradul de Craciun era deja ridicat si ornat, dar pietele de Craciun se vor deschide mai incolo.

Plimbare prin centrul pietonal al Frankfurt-ului

Apoi am luat la pas Altstadt, am admirat catedrala maiestuoasa, am ajuns si in zona mai noua, dedicata cumparaturilor, Zeil, dar si pe langa centrul geografic al orasului, si principalul sau hub de transport, Hauptwache.

Ne-a atras atentia turnul Eschenheimer, construit in secolul 15, si una din ultimele bucati din vechile fortificatii ale orasului ramase in picioare.

Alene pe faleza de-a lungul raului Main

De fiecare data cand am vazut Frankfurt de sus (cred ca am decolat si aterizat in Frankfurt de zeci de ori, si niciodata nu explorasem orasul, nu e ciudat?), imi doream sa ma plimb pe faleza larga, amenajata pe ambele parti ale raului Main, numita Mainkai. E cu adevarat o placere, fiind amenajata tare frumos, cu plante, statui, locuri de joaca, si din loc in loc poduri, pentru a putea traversa.

Poti admira in plimbare astfel si zona de zgarie nori a Frankfurt-ului, de pe malul de vizavi a raului.

Poate cel mai cunoscut dintre poduri este Eiserner Steg, un pod metalic, pietonal, de-a lungul caruia vei vedea sute de lacatele ce „incuie” dragostea cuplurilor ce s-au plimbat pe aici. A trebuit sa fie construit de doua ori de-a lungul timpului: prima oara in 1912, cand s-a decis ca raul Main sa devina navigabil pentru barci mai mari, si apoi dupa al Doilea Razboi Mondial, cand a fost bombardat si distrus de nemti in ultimele zile ale luptelor.

Frankfurt de sus, de la etajul 12 din camera hotelului unde ne-am cazat: Jumeirah

Privelistea nu a fost tocmai cea mai clara, dat fiind ceata de toamna ce statea deasupra orasului, insa cartierul de zgarie nori ai Frankfurt-ului sunt impresionanti din camerele cu pereti de sticla de sus pana jos ale hotelului Jumeirah, unde ne-am cazat noaptea petrecuta aici. Hotelul este foarte bine plasat, in 5 minute pe jos ajungi la piata Römerberg, si in 10 pe malul raului Main.

>> Rezerva si tu Jumeirah Frankfurt | Cauta alte oferte de hoteluri in Frankfurt

Plimbare prin cartierul Sachsenhausen, in cautare de sos verde si un cidru de mere

Pe vremuri sat separat de orasul Frankfurt, acum cartierul Sachsenhausen este locul in care sa mergi in cautare de mancare buna, in mod special daca vrei sa testezi specialitatile locului: Grüne Soße si Apfelwein.

Sosul verde (Grüne Soße) e ceva ce trebuie sa incerci in Frankfurt, si nu cred ca vei intalni acest fel de mancare in alta parte. Sosul, cat se poate de verde si cu o consistenta groasa, este facut din oua si 7 plante verzi. Se serveste traditional cu oua fierte, taiate pe jumatate, si cartofi. Arata ciudat, si deloc elegant, dar va pot asigura ca este delicios.

Nu poti manca Grüne Soße fara un pahar de cidru de mere alaturi. Apfelwein are o intreaga traditie in zona, si vara multi turisti vin doar pentru a testa diferite sortimente la diferite taverne specializate.

>> Pentru mai multe informatii despre Frankfurt va recomand sa cititi si articolul Crestem si calatorim despre ce poti vedea cu copiii (au si cateva recomandari de restaurante, in special unul etiopian, care ne-a parut rau ca nu am avut timp sa le testam).