>  Destinatii   >  Plimbari prin Insulele Canare: O seara la Auditorio de Tenerife

2017 ni l-am inceput explorind timp de o saptamana insula eternei primaveri, Tenerife. Si chiar daca am stat 8 zile in total, si am mers din nord in sud, si din est in vest, bineinteles ca au ramas lucruri ne-explorate. Unul dintre ele fiind Auditorio Tenerife, si cladirea sa fantastica, pe care reusisem sa o zaresc doar din trafic, din masina. Dar intr-o seara aici, am remediat acest lucru.

Unul din acestea este fantasticul Auditorio de Tenerife, o cladire in totalitate alba, in linii fluide, moderniste, cu un acoperis ce aminteste de valurile albe ale coastei insulei. Data trecuta am fotografiat-o din mers, dupa ce vizitasem Palmetum, o gradina botanica mai aparte aflata chiar langa. Imi aminteste de opera din Oslo sau de muzeul Guggenheim din Bilbao, fiind insa totodata complet diferit de orice alta cladire pe langa care am mai trecut.

De data aceasta, ar fi trebuit sa ajungem pe Tenerife doar ca sa il traversam de la aeroportul din nord la cel din sud (si in drum planuiam sa oprim la Piramidele din Guimares, alt loc ramas nevizitat la prima noastra excursie aici), la intoarcerea din weekendul nostru pe La Palma, alta insula tare frumoasa din Arhipelagul Canare. Dar zeii aviatiei ne-au ametit orarul de zbor, si in loc de traversarea insulei am avut escala de o seara si o noapte in nord, fara a mai ajunge in sud, si am avut cateva ore de plimbare in capitala, Santa Cruz de Tenerife. Asa ca de la aeroport direct la Auditorio ne-am oprit, sa profitam de ultimele ore de soare ale zilei.

Plimbare pe faleza de langa Auditorio de Tenerife, Santa Cruz

Intai ne-am plimbat pe faleza larga din jurul cladirii de un alb mozaicat stralucitor, admirind stabilopozii cubici decorati cu graffiti colorate ce infatiseaza mari cantareti ai lumii.

Auditorio de Tenerife este opera cunoscutului arhitect spaniol Santiago Calatrava, si a fost inaugurat in 2003.

Arhitectura spectaculoasa si un pahar de vin bun

Dupa plimbarea de jur imprejur am oprit la cafeneaua din laterala Auditorio-ului, pentru un pahar de vin, cand am sesizat ca lumea se aseaza la coada pentru a intra inauntru.

Un inedit spectacol de flamenco seara la Auditorio de Tenerife

Un scurt drum la casa, si aveam in mana bilete pentru spectacolul din acea seara, printr-o minune printre ultimele ramase libere cu jumatate de ora inainte de incepere. Sala de spectacole este de asememea alba, urmind liniile fluide si neconventionale ale arhitecturii exterioare.

Spectacolul a fost unul de flamenco, avind-o in centru pe Sara Baras, flamenco-superstar din Cadiz, acompaniata de compania ei de dansatori si cantareti. Este prima oara cand am ascultat si vazut un spectacol de flamenco, mai ales unul atat de vizual si de atent pus in scena ca acesta, si trebuie sa recunosc ca am fost complet fascinata timp de doua ore cat s-a cantat si dansatorii si-au batut calcaiele in ritmul melodiei.

A devenit deja aproape un obicei sa ne nimerim la fix sa cumparam, spontan, bilete la diferite spectacole extrem de interesante, cum au fost si cele de la opera din Astana, Kazahstan sau de la Ice Cathedral din Tromso, Norvegia.