>  Calatorii cu copii   >  Periplu de decembrie prin Tara Bascilor -> Bilbao si aventuri cu copiii incarcate de arhitectura frumoasa

Dupa San Sebastian, plimbarea noastra cu copiii prin Tara Bascilor continua in Bilbao, un alt oras pe care eram tare nerabdatoare sa il explorez. Soarele frumos de decembrie spaniol ne-a insotit si in Bilbao, si am avut o zi jumatate plina de descoperiri interesante.

Azkuna Zentroa, o piscina atipica si magia arhitectonica a lui Philippe Starck

Aventura noastra in Bilbao a inceput cu o balaceala la una din cele mai neobisnuite piscine, intr-o fosta cladire industriala, lasata in paragina vreme de zeci de ani, si reinviata de magia arhitectonica a lui Philippe Starck. Pe numele sau Azkuna Zentroa, interesanta cladire, dotata acum cu 43 de coloane diferite ca forma, stil si culoare, adaposteste un centru cultural cu piscine, cinema, expozitii si restaurante.

Ghidurile turistice nu o promoveaza, este un loc mai mult pentru localnici, si noi am ajuns aici indemnati de un post pe un blog al unei familii care traieste in Bilbao. Cladirea in sine doar, si merita o vizita. Pe langa holul principal, colorat in mii de feluri de coloanele care il populeaza, tavanul este in continua miscare: practic vezi fundul de sticla al piscinei de la ultimul etaj, si pe oamenii care inoata in ea. Si restaurantul gourmet de pe terasa centrului nu este de ocolit, aici am mancat cea mai buna mancare din Bilbao.

Muzeul Guggenheim cu copiii, emblema orasului Bilbao

Dimineata ne-am trezit cu forte proaspete, si am purces direct sa vizitam cel mai important obiectiv turistic din oras: muzeul Guggenheim, o impresionanta cladire creata de Frank Gehry, ca parte a planului inceput acum 20 de ani de Bilbao de revitalizare a orasului.

Inaugurat in 1997, muzeul este o experienta vizuala atat prin colectiile sale de arta moderna, cat si prin insasi cladirea care le adaposteste, un ansamblu de pereti de sticla cu forme variate, care iti ofera perspective asupra orasului, in acelasi timp putind in valoare operele de arta.

Alt popas arhitectonic, care a fermecat copiii: Podul Vizcaya, in periferia Bilbao

Urmatorul punct pe lista a fost un pod cu totul neobisnuit, Podul Vizcaya (sau Puente Colgante – podul transportator) care face legatura intre orasele Portugalete si Getxo, peste raul Nervion.

Podul, o structura zvelta si inalta de otel, este creatia lui Alberto Palacio, unul din ucenicii lui Gustav Eiffel, si, cu ajutorul unei gondole agatata de cablu si purtata de-a lungul unei pasarele, poate transporta si masini si oameni intr-o calatorie deasupra apei de 1 minut jumatate.

In cele 2 turnuri, de pe fiecare mal, sunt montate lifturi panoramice, cu care poti urca pentru a te plimba pe pasarela de deasupra, cu view superb asupra estuarului raului, si a golfului Abra prin care acesta se varsa in mare. Fiind impreuna cu cei doi mici fani ai lifturilor, am experimentat astfel podul Vizcaya in toate modurile, si a fost cu adevarat o experienta interesanta.

La plaja cu copiii, langa Bilbao, in Getxo

Dupa amiaza ne-a gasit pe plaja, in Getxo, o fasie de nisip strajuita de margini stancoase inalte, pe care ocupa pozitii dominante o moara de vant, Aixerrota, transformata in restaurant si o cetate, fortul La Galea, care acum adaposteste un loc de joaca si un skatepark pentru copii si adolescenti.

Seara cu funicularul deasupra orasului

Desi ne-a prins apusul admirind trick-urile skaterilor in La Galea, mai aveam ceva de facut: o plimbare cu copiii cu funicularul de 101 ani din Bilbao, pana sus pe unul din dealurile ce strajuieste orasul, pentru o vedere panoramica a cladirilor si numeroaselor poduri luminate de noapte.

Ultima escala in Tara Bascilor, dupa ce am plecat din Bilbao, a fost o mica insula cu totul aparte, despre care voi vorbi intr-un alt post.