>  Calatorii cu copii   >  O zi de weekend prin Buzau cu copiii: Tabara de sculptura Magura si Vulcanii noroiosi

In weekendul petrecut la Conacul Domnitei Ralu, am evadat peste granitele judetului Prahova in care este localizat simpaticul conac, pentru a merge (din nou) in Buzau. Tintele noastre in aceasta aventura cu copiii au fost Tabara de sculptura Magura (la care nu mai ajunsesem pana acum), si Vulcanii Noroiosi, unde fusesem doar cu Lucas, si pe cand era mult mai mic. Pe drum insa am mai gasit cateva lucruri simpatice de vazut.

Tabara de Sculptura Magura, un popas frumos cu copiii in drum spre Vulcanii Noroiosi

De la Conacul Domnitei Ralu pana la Tabara de Sculptura Magura am facut undeva in jur de o ora si un pic (si am trecut prin peisaje deluroase pitoresti, si pe langa Ferma Dacilor si Crama Lacerta). Inca de cand vizitasem taberele de sculptura din varf de deal de la Naeni sau de pe malul lacului sarat de pe Platoul salin Meledic, imi doream sa ajung si la Magura. Aici au fost organizate tabere de sculptura in anii 70, si de o parte si de alta a drumului te poti plimba printre sculpturi gigantice, impresionante.

Copiii s-au distrat maxim cautind semnificatia sculpturilor uneori foarte abstracte, si alergind brambura de colo colo prin iarba, iar noi am inceput o noua activitate, de strans a gunoaielor, inarmati cu noua noastra jucarie, o „arma alba impotriva gunoaielor”, care din pacate sunt din abundenta in jurul obiectivelor turistice.

Poarta in poarta cu tabara de sculptura Magura este o manastire, Manastirea Ciolanu, infrumusetata cu picturi ce poarta semnatura pictorului Gheorghe Tattarescu. Curtea manastirii noi am gasit-o cu un covor de iarba verde, si copiii s-au distrat urmarind cum este incarcat cu fan un car tras de boi, un peisaj rural neobisnuit in vremurile noastre.

Pranz la Schitul Cetatuia

4-5km mai sus pe un drum in serpentine, un mic drum se desprinde, inspre Schitul Cetatuia si pensiunea/restaurant cu acelasi nume, unde am luat pranzul, copiii bucurindu-se de locul de joaca bine dotat, de langa mese. Un loc tare simpatic, in mijlocul padurii, unde te poti relaxa si deconecta.

Fantana Mihai Viteazu, un popas scurt

Inca niste kilometri mai incolo, si am ajuns la Fantana Mihai Viteazu, de langa Complexul turistic Magura, cea de-a doua optiune de masa buna din zona. De aici ai o panorama frumoasa cu dealuri inverzite, si merita un popas mai mare sau mai scurt. Pentru ca tocmai mancasem si copiii adormisera, noi am oprit doar pentru niste poze, dar avem in vedere locul pentru o excursie viitoare.

Vulcanii Noroiosi, loc de joaca cu distractii naturale pentru copiii nostri

Dupa 20-30 de minute am ajuns la ultima noastra tinta din aceasta zi de weekend pe meleaguri buzoiene: Vulcanii Noroiosi. Intai ne-am dus la Paclele Mari, unde a trebuit sa asteptam in parcare cam jumatate de ora, pentru ca o ploaie de 10 minute udase tot noroiul, si nu era permis accesul. Copiii s-au amuzat copios apoi sarind peste santuri mai adanci sau nu formate in noroiul scos la suprafata de vulcani, si au admirat fascinati craterele ce bolboroseau. Spre iesire, am admirat o colonie de gandaci, o specie aparte ce isi are aici, in noroi, casa.

Apusul insa l-am prins cativa kilometri mai incolo, la Paclele mici, care desi se numesc mici, noua ni se par mai mari, si datorita pozitionarii mai la inaltime, mult mai impresionante ca si peisaj. Aici am stat in jur de o ora, fugarind copiii pe vulcanii noroiosi in sus si in jos, admirind in acelasi timp spectacolul soarelui si a norilor deasupra dealurilor cu mult verde din jur.

Nici de data aceasta nu am reusit sa ajungem la Rezervatia focul viu, sau la Trovantii de la Bozioru, asa ca, ce putem face, trebuie sa mai revenim o data in Buzau (sau na, de mai multe ori…).