>  Destinatii   >  America de Nord   >  3 zile in Miami cu copiii

Citisem povesti de groaza despre vama din Miami. Ca se sta mult, ca intreaba tot felul de chestii, mai ales daca ai pasaport roman. Apoi mi s-a povestit cat e de periculos, ca se impusca oamenii pe strada, ca uneori te opreste politia. Ca nu poti iesi din hotel de cati homelesi sunt pe jos. Apoi am vazut Griselda.

Si apoi am mers de 2 ori in Miami, o data venind din Europa si o data chiar din temuta America Latina. Prima data am stat 15 minute la vama la coada. A doua oara era complet liber, am stat pret de un Hello, Welcome. La plecari nu stai nici atat, pentru ca ofiterul vamal e undeva la mijlocul cozii pentru controlul de securitate, cea mai buna solutie posibila. Cat stateai la coada sa iti fie scanat ghiozdanul, cineva iti scana si pasaportul. Usor, rapid.

>> Cauta cazari in Miami

Apoi am iesit in prima dimineata la plimbare pe plaja South Beach

Si ne-am indragostit de Miami! Ce plaja frumoasa, ce faleza lunga si cocheta! Nu, nu era vreun om fara adapost pe ea, desi am mers, in fiecare zi, cate 10 km, in ambele directii, de la hotelul nostru.

Si mai ales, ce haioase casute pentru salvamari, ce culori vii si dragute! Ne-am pozat cu toate care ne-au iesit in cale, dar preferatele noastre au ramas cele roz barbie, bineinteles!

Am ajuns intr-o dimineata pana la South Point Pier, si acolo a fost o desfatare: pelicanii erau periculosi, bineinteles, dar doar pentru pestii pe care ii pescuiau din valuri cu o indemanare innascuta, iar delfinii cam parea fara casa, cum inotau ei alene pe canal dinspre ocean.

Am dat o tura si prin South Point Park, si alte lighioane periculoase erau si acolo: pudeli si alti catelusi cu fundite, impinsi in carucioare de catei de doamne in varsta.

Apoi am vizitat ArtDeco Historical District din Miami, si m-am indragostit de tot

Ema a zis ca Miami s-a inspirat din Disney cand si-a construit aceasta zona. I-am zis ca e usor invers, dar nu a parut tocmai convinsa, stie ea sigur niste case in Disney Village care au fost inspiratie pentru toate cladirile Art Deco pe care le-am admirat prin Miami. Din Lummus Park, chiar langa plaja, poti admira un altfel de skyline, diferit de cel cu zgarie nori din Downtown Miami: un skyline colorat in stil ArtDeco.

Apoi am mancat, si am fost cucerita pe deplin de Miami

Mancarea e proasta si scumpa in SUA, acest lucru este bine stiut de orice calator. Dar Miami, datorita proximitatii sale cu America Latina, este se pare o exceptie. La tot pasul intalnesti restaurante cubaneze sau mexicane, delicioase, ba intr-o zi am mancat si la un fine dinning al unui chef faimos din Bogota. A fost demential de bun! Un mic insa sfat: e delicios Miami, dar cu siguranta nu ieftin. Fiti pregatiti deci!

La nici o ora de Miami Beach te asteapta Everglades National Park

Sub protectia UNESCO si rezervatie a Biosferei, Everglades National Park este in fapt o imensa mlastina, casa a zeci de specii protejate de animale si plante, si este foarte accesibil din Miami. Cea mai populara activitate este plimbarea cu airboats, niste barci speciale, cu fundul plat, impinse de un imens ventilator din partea din spate, putind astfel sa se deplaseze, rapid, peste mlastinile pline de vegetatie din Everglades.

Desi am fost in sezon uscat (din decembrie pana in aprilie tine), in ziua in care ne-am programat sa mergem in Everglades National Park a plouat de dimineata pana seara! Asa ca traseul printre mlastini pe care il aveam in plan a trebuit sa fie dat deoparte, dar totusi ne-am aventurat sa ne udam bine de ploaie pentru o plimbare cu aceste legendare airboats timp de 40 de minute, in cautare de aligatori, pe care i-am si gasit rapid de altfel, printre nuferi si mangrove, intr-o mlastina ce parea ca tine la infinit.

O ultima plimbare am facut-o printre zgarie norii din Miami Downtown si am incheiat vacanta noastra de februarie la Frost Museum of Science

La intoarcerea din Nicaragua am avut o escala de o zi full in Miami. A trebuit sa ne luam insa bagajul si sa il re-predam la avionul urmator, pentru ca aceasta este regula in Miami daca vii din America Centrala (iti va fi mirosit de catelusi dresati la ridicarea de pe banda de bagaje), si cum checkin-ul pentru zborul nostru spre casa se deschidea abia seara am cautat si am gasit un loc de depozit bagaje in aeroport. Miami are un mare avantaj: aeroportul sau, de altfel unul din cele mai urate aeropoarte de oras mare pe care l-am vazut vreodata, este la 15-20 de minute atat de Downtown cat si de Miami Beach. Asa ca am sarit in Uber, pentru a vedea un pic si din zgarie norii din Miami Downtown.

Iar apoi am poposit la Frost Museum of Science, pentru ca citisem ca poti vedea in acvariul de aici un rechin-ciocan. Si copiii isi doreau de mult sa vada un rechin ciocan! Nu doar ca l-am admirat pe indelete, dar am si vizitat o expozitie speciala despre rechini, deschisa in aceasta perioada, in care am aflat tot felul de informatii foarte interesante despre acesti periculosi ai oceanelor, care sunt din plin si prin Florida.

Tot la Frost am mers si la un show la Planetarium, am vizitat o expozitie despre zbor, de la pene la zborurile cosmice, si am explorat pe indelete acvariul, unde am vazut si multi caluti de mare, care s-au dovedit irezistibili pentru copii, dar si ne-am ingrozit de fiorosii in aspect pesti ce traiesc in mangrovele din Florida (deci si prin apele din Everglades, unde fusesem cu putina vreme in urma).

Unde ne-am cazat in Miami cu copiii?

Cand am inceput planul pentru vacanta noastra de februarie in Miami si Nicaragua m-am speriat la prima vedere de preturile la hoteluri in Miami Beach. Am rezervat tot roadtrip-u nostru prin Nicaragua, si am mai taraganat putin. Intre timp mai nimic nu mai era disponibil la un pret decent. Asa ca am rezervat la un hotel nu foarte dragut, si ceva mai departe de plaja. De la care, imediat ce ne-am deschis telefoanele dupa zborul inspre Miami, am primit un mesaj de cancel. Tot raul spre bine insa, asa ca am fost nevoiti sa mai studiem lista de hoteluri, si am gasit, la pret deloc ieftin insa, un hotel pe plaja cu camere cu paturi duble, deci puteam incapea intr-o camera normala, si nu era nevoie de apartament. Am stat deci la Ritz-Carlton South Beach Miami, si a fost de altfel minunat. E chiar pe plaja, si are o imensa piscina cu apa incalzita, foarte potrivita pentru vremea mai racoroasa pe care am prins-o noi in Miami. Copiii cel putin au apreciat-o teribil!

>> Cauta cazari in Miami

Cam acestea au fost zilele noastre in Miami. Ne dorim sa revenim pentru a explora mai indelete Florida, insa, de data aceasta cele mai multe zile din vacanta au fost alocate frumoasei si surprinzatoarei Nicaragua!