>  Destinatii   >  Asia   >  Toamna in Oman: 3 zile in Peninsula Musandam

Prima noastra excursie in Oman cu copiii a fost nu in Oman-ul mare, ci in enclava ce contine Peninsula Musandam, despartita de restul sultanat-ului de Emiratele Arabe Unite, ce o inconjoara din toate partile.

Desi am facut un popas si in Dubai, tinta noastra principala pentru vacanta scolara de toamna a lui Lucas (prima lui vacanta de scolar) a fost insa alta, tot in Peninsula Araba: Oman.

Cum ajungi in Peninsula Musandam, adica Oman-ul mic?

Dupa cum ziceam, Oman-ul este impartit in doua: un Oman mare, care are in centru capitala Muscat, si un Oman mic, un varf de pamant, o enclava inconjurata de UAE. Noi am facut contact pentru prima data cu viata omaneza in aceasta mica peninsula, Musandam pe numele ei, la care ajungi in 2h de condus din Dubai, traversand si emiratul Sharja.

Din Dubai iesi pe autostrada printre dune de nisip usor rosiatice, insa cand te apropii de orasul de granita Dibba peisajul se schimba, dunele domoale lasind locul unor munti gri, golasi si fiorosi, care sunt relieful predominant in Peninsula Musandam.

Destinatia noastra a fost satul Zighy, dar pentru a trece in Omanul cel mic ai nevoie de un permis de trecere, emis de hotelul la care stai. De asemenea, vei fi verificat sa nu treci granita cu alcool, lucru care este complet interzis.

Unde ne-am cazat in peninsula Musandam, Oman?

La doua ore de cladirile inalte de sticla din Dubai, de grandoarea hotelurilor gigantice de pe plaja si a mall-urilor fara sfarsit, Zighy Bay este o lume complet diferita.

35 de familii locuiesc in satul de la marginea marii, in case simple, in culoarea nisipului, cu o moschee impunatoare intre ele. Alaturi, un resort perfect integrat iti ofera paradisul: casute racoroase traditional omaneze, cu o curte cu nisip si piscina, la 2 pasi de marea pe care noi am gasit-o calda ca o ciorba – Six Senses Zighy Bay (suntem vechi clienti si fani Six Senses – am stat prima data in Iordania, si, recent, in cadrul roadtrip-ului nostru de iarna de anul trecut prin Portugalia am testat primul hotel al lantului din Europa, in Six Senses Douro Valley, Portugalia).

Vremea este diferita substantial vara de iarna in Oman, temperaturile variind foarte mult. Vara este foarte cald si secetos, dar iarna termometrul scade sub 10 grade (se pare ca iarna trecuta a si nins pe varfurile muntilor) si ploua mult.

Asa ca omanezii de aici au in general doua case: una cu acoperis si ziduri de nuiele, de vara, si una mult mai ermetic inchisa, pentru vreme rece. Asa ca si noi, in curtea casutei noastre omaneze mai aveam una, de relax in timpul zilei, o casuta traditionala de vara.

Ce am facut cu copiii in Zighy Bay?

Evident, primul lucru pe care l-am facut a fost sa testam apele piscinei din fata casei, dar si a marii aflata 10metri mai departe. Balaceala in apele la temperatura perfecta a avut ca bonus vederea senzationala la muntii golasi de vegetatie ce inconjoara Zighy Bay.

Seara am revenit, sub luna plina, in marea cea calma. Sub lumina lunii, peisajul arid muntos devenise sureal.

Momentele petrecute in resort le-am alternat intre piscina noastra cea mica, mare, si cele doua piscine mari, dintre care una cu apa sarata. Copiii s-au bucurat de o activitate cu pictat la Kids Club, si noi cei mari de un masaj la SPA. Mesele le-am luat fie pe terasa casei, fie la unul din restaurantele de langa piscina cea mare a hotelului.

Dar poate cel mai frumos a fost trezitul la rasarit, cand plaja si stancile, piscina si palmierii, moscheea din sat si casutele bej, toate erau inundate de lumina rosiatica a soarelui la inceput de zi.

Six Senses Zighy Bay, singurul hotel din lume cu checkin cu parapanta este in Peninsula Musandam

Cea mai cunoscuta activitate de aici este paragliding, care poate sa fie si modalitatea de checkin la hotel. De la 300m deasupra marii, te arunci impreuna cu un expert paraglider, si aterizezi pe plaja, chiar langa mare. Noi nu am fost asa curajosi (am fost doar eu impreuna cu Ema la punctul de lansare, pentru cateva poze), dar ghizi locali ne-au povestit ca au avut zburatori intre 80 si 2 ani si jumatate.

O alta activitate prin aer este zborul cu o masinarie cu roti si aripi, cu care, impreuna cu pilotul, dai ture deasupra satului si a marii.

Ce mai poti face in peninsula Musandam, Oman?

Picnic la apus in munti

Cu masina 4×4 poti explora canionul Musandam, un drum pietruit printre pereti inalti de piatra. Este drumul care te duce la Sabatyn, un mic sat in varf de munte, la 1200m, in care acum mai traieste o singura familie. Tot din canion poti incepe numeroase plimbari la diferite sate montane, sau curse cu bicicleta. Langa Sabatyn, hotelul iti poate organiza un picnic cu sampanie fara alcool din curmale, pentru a admira apusul.

Drumul continua in serpentine pana in cealalta parte a peninsulei, dar deoarece este preferat de contrabandistii de alcool, mai departe de Sabatyn nu pot trece decat omanezi, existind un punct de control armat.

Hike printre stancile ce formeaza Peninsula Musandam

Daca simti nevoia sa faci miscare, din Zighy Marina poti incepe un hike pana la Smuglers Cove, un golfulet alaturat cu privelisti dragute. Ema nu a avut voie dat fiind dificultatea traseului, asa ca aceasta a fost o activitate tati+Lucas.

La pescuit in ocean

Pe mare, poti faci diferite tururi, sa vezi pesteri acvatice, sate cu cateva zeci de locuitori a caror singura legatura cu restul lumii este cu barca (copiii merg la scoala in fiecare dimineata cu barca, mai putin in zilele cand marea este agitata si scoala se inchide). Poti deasemenea sa pescuiesti cu creveti, in stilul traditional omanez, sau sa vizitezi orasul alaturat Dibba si al sau fort.

Cina la Sense on the Edge, deasupra lumii

Daca vrei sa vezi Zighy Bay de sus nu trebuie doar sa iti faci curaj sa te arunci si sa zbori deasupra. Poti merge la Sense on the Edge, restaurantul de la 300m deasupra marii pentru o cina delicioasa. Ema nu a avut voie la cina (si a ramas la baby cinema impreuna cu o bona de la hotel), asa ca am fost in formula in 3 (peste 6 ani au voie copiii la acest restaurant la inaltime). Am revenit insa cu ea pe timp de zi, pentru a face cateva poze (in mod ciudat, atunci nimanui nu i s-a mai parut periculos).

Cam acestea despre una din cele mai interesante destinatii ale noastre din acest an. Acum ca am descoperit un pic Oman-ul, suntem dornici de mai mult, si am calatori si in cel mare, pentru alte explorari. Later edit: tot intr-o toamna am ajuns, timp de o saptamana, pentru un roadtrip spectaculos prin Oman.