>  Calatorii cu copii   >  Prin nordul Tenerife, intre Garachico si Punto de Teno

Cu doua zile escala in Tenerife, in drum spre micuta El Hierro, am decis sa fugim de sudul prea turistic si prea aglomerat, tocmai in micutul si cochetul orasel de coasta Garachico.

Doua zile in Garachico

Spun mai sus micutul Garachico, dar pe vremuri era cel mai mare port din Tenerife, escala in traversarea oceanului. O eruptie insa a vulcanului Arenas Negras, in mai 1706, a distrus portul si mare parte din oras, si a facut imposibil de navigat de catre vapoare mari aceasta zona de coasta. In acelasi timp, vulcanul a „construit” superbele piscine naturale, El Caleton, care acum sunt atractia principala a orasului. Noi am prins o vreme tare friguroasa in Garachico, asa ca nu ne-am putut balaci in ele, dar in fiecare dimineata ne-am plimbat pe cararile de lava dintre micile bazine pline de apa, admirind deasupra valurilor Roque de Garachico, o impresionanta formatiune de lava.

Tot in plimbare o poti lua si inspre centrul orasului, dar opreste-te intai la Fortareata San Miguel, una din bucatile din vechiul Garachico care a supravietuit eruptiei devastatoare, construita la 1575, si acum un mic muzeu.

Apoi poti da o tura prin micul, dar cochetul, parc Parque de la Puerta de Tierra, si mai sus catre piata centrala Plaza de la Libertad, aproape de vechea manastire San Francisco si biserica Nuestra Senora de Los Angeles.

Playa de Garachico te asteapta cu nisip si pietris negre, si cu o zona de faleza si promenada langa, unde copiii au fost incantati sa gaseasca si un loc de joaca. Un alt loc de joaca, foarte apreciat de copiii nostri, este chiar langa piscinele naturale.

La iesirea din oras inspre Buenavista poti opri la Mirador Garachico, unde functioneaza si un mic bar, pentru o panorama frumoasa cu orasul de sus.

Los Silos, popas pentru a admira scheletul unei balene

Mai vazusem tot prin Canare, prin Fuerteventura, un schelet gigantic de balena, si cand am zarit pe navigatie ca este unul si in Los Silos, un mic orasel de coasta langa Garachico, am deviat un pic pentru a il vedea. Alaturi sunt si cateva piscine, si amenajate, si naturale, dar si inceputul unei drumetii pe malul marii.

Popas de pranz recomandat: El Burgado, o terasa chiar deasupra valurilor langa Buenavista del Norte

Am oprit la cativa kilometri de Buenavista del Norte pentru pranz la El Burgado, o terasa foate faina, cu privelisti catre Punto del Teno si Playa de las Arenas, popas pe care il recomand fie ca sunteti pe drum spre Ponto del Teno, fie ca doar va plimbati prin Buenavista.

Drumetii la Punto del Teno

Ca sa ajungi la Punto del Teno trebuie sa iei un shuttle bus din Buenavista (in toamna 2021 era o data pe ora, si avea doua statii de unde putea fi luat din orasel). Cam in 20 de minute te va lasa la Punto del Teno, dupa un drum deasupra prapastiei cu adevarat impresionant (poti alege sa il parcurgi si pe jos drumul, si in conditii normale asa am fi facut, macar intr-un sens, dar o constrangere medicala ne-a impiedicat sa putem sa mergem prea mult pe jos).

Insa un pic tot am mers, si ne-am plimbat aproximativ o ora prin peisajul fioros si vulcanic, cu Los Gigantes in departare, in jurul farului rosu si alb precum o acadea de Craciun.

Buenavista del Norte si o plimbare intre terenul de golf si mare

Un foarte verde teren de golf ocupa o bucata minunata de coasta in Buenavista, cu privelisti superbe in toate directiile, iar intre iarba perfect intretinuta si valuri este amenajat un traseu de plimbari, pe langa zonele de salinas, unde in trecut familiile localnice veneau sa recolteze sarea lasata in urma de apa marii vaporizata.

Popas de pranz la Mirador Lomo Molino, privelisti superbe cu coasta dintre Garachico si Buenavista, de sus din El Tanque

Pentru un ultim pranz pe coasta am ales sa ne oprim de fapt sus, sus, deasupra. Din Garachico urci pe un drum abrupt, in sus, si la un moment dat un restaurant doar de sticla ti se arata in fata. Aici am luat un pranz traditional canarez, cu o priveliste absolut minunata cu intreaga Isla Baja, cum este numita zona din care tocmai plecasem.

Drumetie la Arenas Negras, vulcanul care a distrus Garachico acum cateva secole

Daca tot am citit de cum Arenas Negras a oprit brusc menirea de port a lui Garachico, era si cazul sa ii facem o vizita. O parcare ampla, dotata cu loc de joaca si loc pentru gratare si picnic te asteapta la intrarea pe traseul ce te va purta peste culmile Arenas Negras. Traseul este circular, si dureaza undeva la 2-3 ore. Pe noi ne astepta insa feribotul inspre El Hierro, asa ca am parcurs doar cativa kilometri din el, si ne-am intors pe acelasi drum, suficient insa sa ne dam seama, chiar si pe o vreme mai innorata, de frumusetea acestor vulcani capabili de atata distrugere.

Unde ne-am cazat in Garachico?

Baza noastra in Isla Baja in Tenerife a fost frumosul Garachico, unde ne-am cazat chiar pe faleza, la un complex de apartamente intr-o casa istorica, superba, cu un balcon de lemn de unde vedeam valurile dis de dimineata. Se numeste Isla Baja Suites, ai micul dejun inclus, si ca bonus, la parter ai o cofetarie exceptionala, cea mai buna din aceasta parte a insulei: . Noi am avut un apartament cu living si dormitor, si cu mica bucatarioara, perfect pentru familia noastra de 4.

>> Rezerva un apartament la Isla Baja Suites | Cauta alte cazari in GarachicoBuenavista del NorteTenerife