>  Calatorii cu copii   >  Traseu de roadtrip in Croatia cu copiii timp de 3 saptamani

Imediat ce Romania si-a deschis granitele fara obligatia de autoizolare la intoarcere catre cateva state europene, ne-am facut planuri pentru a iesi din tara. Eram tare curiosi cum vor reactiona copiii nostri calatori, dupa atata timp blocati in Romania! Cum aveam deja rezervari in Romania pentru weekenduri de iunie, la Stana Tarle, la Dobrica Hunting Lodge si la Casa Glod, trecerea granitelor prima data post lockdown am facut-o in ultimele zile ale lunii. Am ales varianta de roadtrip (patiti dupa aventuri cu avioane anulate in ultima noastra calatorie in Europa la jumatatea lui martie), si ca tinta principala Croatia, o tara dintre cele care ofereau reciprocitate la intrare fara autoizolare. Iar pe drum am ales sa trecem prin Ungaria, si sa poposim pe malul turcoaz al lacului Balaton.

Mai trebuie spus ca planul initial era sa stam doar 10 zile in Croatia, si sa poposim la intoarcere si prin Serbia si Kosovo. Dar cum in pandemie trebuie sa fii flexibil, si Serbia, desi se prognoza ca va intra pe lista verde la inceput de iulie, nu a mai ajuns datorita deteriorarii situatiei, dar acelasi trend a aparut si in Romania, cu crestere masiva a numarului de cazuri, asa ca am decis sa prelungim sederea in Croatia. De la 10 zile la… 3 saptamani. Avantaj al variantei de roadtrip cu masina proprie! Si iata care ne-a fost traseul!

O noapte in Zagreb, inceput de roadtrip de 3 saptamani cu copiii prin Croatia

In Zagreb am mai ajuns pana acum de cateva ori, dar de fiecare data iarna. Ba chiar o data am vizitat si frumoasele sale piete de Craciun. Dar nu ii mai vazusem pana acum atmosfera efervescenta de vara.

>> Rezerva si tu un hotel in Zagreb

Intai am admirat marea de sus

Deasupra micului orasel de coasta Lovran gasesti un restaurant (si mic hotel) cu totul atipic. O fosta ruina, reconditionata, a fost transformata intr-ul din cele mai bune restaurante din Croatia, Draga di Lovrana, cu privelisti ametitoare si o stea Michelin.

Inceput de roadtrip in Croatia cu 3 zile cu copiii la o vinarie pe malul marii in Istria

Chiar daca nu constientizam neaparat, eram toti stresati si incarcati dupa perioada de lockdown. Asa ca 3 zile de relaxare pe malul marii, in una din cele mai faine poate podgorii din Croatia, la Meneghetti, de balaceli in piscina si in mare, au picat la fix. Si am continuat apoi sa exploram Istria timp de o saptamana!

Estuarul Lim, un loc deosebit in Istria

Numit uneori fjord (din cauza asemanarii) sau kanal din cauza ingustimii, Lim (Limski) este in fapt un estuar, de o frumusete aparte, care poate fi admirat de pe mal de la unul din cele doua restaurante (numite, simbolic, Fjord si Viking), de la platformele de sus de pe malurile sale inalte, sau intr-o plimbare cu barca pana la mare.

Bale, orasel medieval in varf de deal, poate cel mai bine pastrat secret al Istriei

In Bale am ajuns intr-o seara, ne-am plimbat pe stradutele sale pietruite, si, surpriza, am prins un concert de chitara sub turnurile vechiului sau castel medieval.

Ruine romane din plin la Pula, unul din cele mai importante orase din Istria, si un popas de neratat intr-un roadtrip prin Croatia

Un amfiteatru impresionant, templul lui Augustus si arcul familiei Sergii, ruine romane perfect conservate, si strazi medievale sarmante, plus o cetate in varf de deal cu panorame frumoase de jur imprejur, au reprezentat ingredientele unei zile minunate de explorari in familie.

Rovinj, posibil locul meu preferat din Croatia

In Rovinj am poposit tot 3 nopti in roadtrip-ul nostru prin Croatia, si apusurile aici, cu vechiul oras venetian pe fundal, sunt memorabile! In Rovinj am stat la Grand Park Hotel, hotelul nostru preferat din 3 saptamani in Croatia, si unul dintre cele 3 design hoteluri pe care le-am vizitat in aceasta excursie.

>> Rezerva si tu un hotel in Rovinj

In cautare de trufe si vin bun in Motovun, orasel medieval in varf de deal

Livade, satul de la picioarele dealului pe care este cocotata cetatea Motovun, este considerat capitala mondiala a trufei albe, si aici are restaurantul familia Zigante, care detine recordul Guiness pentru cea mai mare trufa gasita vreodata. Iar de jur imprejur, zona este intesata de podgorii de vin, pe care l-am degustat la un restaurant in zidurile groase de aparare a cetatii Motovun. O dupa amiaza perfecta cu arome delicioase si aer medieval.

Golful Plomin, un alt aproape-fjord, popas scurt de roadtrip

O panorama interesanta si turcoaz iti ofera si golful Plomin, un golf stramt si lung de peste 3km, un loc tare frumos pe coasta Istriei.

Pranz pe plaja in Moscenika Draga

Ne-a placut atmosfera vesela si colorata de pe plaja din Moscenika Draga, cu vedere la casutele cocotate pe dealul de alaturi, unde am oprit sa luam pranzul.

Prima insula croata: Krk

Krk a fost un mix de plaje frumoase, orasele medievale scenice si muntii Croatiei continentale ce se zaresc la orizont. Krk e una din cele mai usor accesibile insule, fiind unita printr-un pod de Rijeka. Pe Krk am stat aproape 3 zile. Citeste mai multe despre insula Krk si ce am vizitat pe ea.

>> Rezerva si tu un hotel pe insula Krk

Popas in monumentalul Zadar, primul stop in Dalmatia

In Zadar, primul nostru stop din Dalmatia, am oprit pentru o plimbare si un pranz, prin centrul sau vechi monumental si pe langa celebra faleza pe care rasuna Orga marii.

Sibenik si cetatile sale

Urmatoarele nopti le-a dormit in Sibenik, un orasel medieval fabulos, inconjurat de nu mai putin de 4 cetati, dintre care una complet atipica, o mica insula fortificata in mare.

>> Rezerva si tu un hotel in Sibenik

Minunatele cascade din Parcul National KRKA

Daca am fost pe insula Krk, trebuia sa mergem si la Krka, care, desi coincidenta de nume, nu sunt in acelasi loc. La Plitvice, cel de-al doilea parc cu cascade al Croatiei fusesem demult, intr-un decembrie insorit, asa ca de de abia asteptam sa ajunge si la Krka, mai ales ca aici este (inca) posibil sa inoti in albele smarald ale cascadelor.

Primosten si una din cele mai frumoase privelisti din Dalmatia

Micul oras-port conectat printr-o fasie ingusta la continent am ales sa il vedem de sus, de la statuia Our Lady of Loreto. Ne-a adus aminte, prin silueta sa, de o alta insula atarnata de mal, Sveti Stefan de la vecinii din Muntenegru.

Trogir si un nou popas frumos

Cum altfel, Trogir a fost un alt orasel minunat in care am oprit pentru un pranz tarziu in drumul nostru de-a lungul coastei croate.

Split, perla coastei Dalmate, cu Palatul lui Diocletian si o plaja cu nisip fix pe placul copiilor

Daca ii intrebi pe copii, Split a fost preferatul lor. Nu doar ca le-a placut hotelul in buza marii, cu piscina pe acoperis, dar mai ales i-a incantat plaja, cu nisip fin, si intrare lina, in apa, care ramane mica zeci de metri, loc perfect de balaceala si joaca. Unde mai pui ca fix vizavi de plaja, langa hotelul nostru, au dat peste un loc de joaca mare. Ce sa mai, locatia perfecta! In plus, am explorat vechiul Split, construit pe ruinele fantasticului palat al lui Diocletian, o adevarata tratatie arhitectonica.

>> Rezerva si tu un hotel in Split

Omis si canionul raului Cetina

Un oras fortificat la inaltime, si o priveliste ametitoare, acestea au fost explorarile noastre de o dupa amiaza prin Omis, intr-o scurta excursie din Split.

Insula Brac si cea mai faimoasa plaja din Croatia, simbolul Adriaticii: de neratat intr-un roadtrip

Plaja Golden Horn este probabil cea mai cunoscuta plaja din Croatia, forma sa alungita in mare cateva sute de metri fiind prezenta pe orice material turistic despre marea Adriatica. In plus am vizitat ruine romane interesante, plaje simpatie si cateva orasele minunate. Iar panorama la apus din cel mai inalt punct de pe toate insulele Adriaticii a fost un regal vizual.

>> Rezerva si un hotel pe insula Brac

Dintr-un impuls am rezervat 3 zile pe Vis

Cea mai indepartata de continent insula a Croatiei, Vis a fost pana in 1991 interzisa turistilor, inca din Al Doilea Razboi mondial, cand Tito se adapostise, impreuna cu Comitetul central comunist, intr-o pestera in varful muntelui ce domina relieful. Acum, arhipelagul Vis este sub protectia UNESCO, iar insula este… de vis.

Dubrovnik, final de roadtrip de 3 saptamani in Croatia

Nu se putea roadtrip pe coasta Croatiei fara o oprire in Dubrovnik, poate cel mai cunoscut oras medieval al ei. Si nu ne-a dezamagit, chiar daca aveam in spate atatea alte orase. Apusul si aici este fabulos, ca si privelistea de la capatul de sus al cabinei, de unde casutele cu tigla rosiatica par de jucarie.

>> Rezerva si tu un hotel in Dubrovnik

Cam acesta a fost traseul nostru de roadtrip timp de 3 saptamani prin Croatia, iar copiii au adorat-o efectiv. Iar la final, uitindu-ne pe harta, pe unde am oprit si pe unde doar am trecut, am concluzionat un singur lucru: ar mai merge 3 saptamani inapoi in sens invers, fara a repeta vreunul din locurile vazute deja.