>  Rezolutii de calatorii   >  2017 - Asia in 2 si in 4   >  Calatorii in 2 si in 4: Cum am explorat prin Asia in 2017

Rezolutia noastra pentru 2017 nu a fost cantitativa ca in alti ani, si nici extrem de specifica. Ci doar ne-am propus sa exploram un continent in care cu greu se putea spune ca ajunsesem pana acum: sa mergem in calatorii diverse in Asia, atat cu copiii, cat si in doi.

Calatorii in Asia cu copiii

Circumstantele de timp si excursii a facut ca sa incepem explorarile noastre asiatice intr-o vacanta impreuna cu cei mici. Cam cu emotii de ce vom gasi la destinatie am plecat de Paste in Asia, in primavara, pentru o excursie care a trecut prin 4 tari: Qatar, Singapore, Indonezia si Malaezia. Grijile initiale s-au dovedit nefondate, copiii adaptindu-se perfect, si per total neintimpinind niciun obstacol in calea unei vacante de primavara perfecta.

Prima tara din Asia in care am poposit a fost de fapt in peninsula Araba: Qatar. Fusesem de multe ori in Dubai si Abu Dhabi, si ma asteptam ca si Doha sa fie similar. Si a fost similar, si totusi diferit. Am avut o zi plina, cu program de stat la plaja, dar si cultural, de vizitat muzee, si cu o plimbare pe faleza inainte de a ne imbarca in zborul lung peste ocean.

Din Doha am zburat, peste noapte in Singapore, pentru 3 zile pline de distractii de tot felul cu cei mici.

La nicio ora cu feribotul de Singapore se afla o superba insula indoneziana. Am fi putut zbura in Bali, dar am ales Bintan, pentru usurinta ajungerii acolo. Au fost 2 zile de plaja, relaxare si distractii cu cei mici, care ne-au facut sa ne gandim cu jind la mai cunoscuta sora Bali din Indonezia.

Dupa Singapore si Bintan, am zburat undeva in jur de 1h pana in capitala Malaeziei, Kuala Lumpur. Imi era cel mai frica de cunoscuta drept haotica metropola, dar nu a fost cazul. Copiii s-au distrat maxim urcind in turnurile iconice ale orasului, vizitind Batu Caves sau plimbindu-se prin parcul din centru. Bonus: am stat la un superb apartament airbnb, la etajul 57, cu un jacuzzi panoramic pe terasa.

O saptamana de calatorii prin Japonia, posibil cea mai deosebita tara din Asia

A urmat apoi in vara o excursie de o saptamana in Japonia. La care singurul obstacol a fost in primele minute dupa aterizare, si anume faptul ca nu am putut inchiria masina (desi Romania si Japonia au tratat pentru Permis International semnat intre ele, permisul international care il obtii in Romania nu aminteste anul semnarii cu Japonia). Insa ne-am repliat rapid, si timp de o saptamana am explorat aceasta fascinanta tara ciudata cu trenul, intre Osaka si Tokyo.

A fost insa bine ca am fost doar in doi, poate cu copiii dupa noi, si, implicit, mai multe bagaje, ar fi fost mai dificil. Insa cu siguranta as reveni in Japonia si cu copiii, poate insa vom mai astepta putin pentru a avea o Ema un pic mai mare si mai adaptabila situatiilor complet diferite de cele cu care este obisnuita, pentru ca Japonia este o tara cu totul aparte.

Excursia din Japonia s-a incheiat cu o noapte si o zi in Dubai, dar un Dubai mai atipic. Mai exact am stat in mijlocul desertului, la cort (dar un cort glamping, cu piscina si sevalet de pictura) si a fost absolut superb, in ciuda celor 45 de grade de afara.

Prin Asia centrala: Calatorii in Kazahstan

In toamna am facut doua weekend trips distincte in Asia Centrala. Intai la sfarsit de septembrie intr-un inedit si interesant Kazahstan, in capitala Astana si in imprejurimi. Asa mult mi-au placut stepele nesfarsite ale Kazahstanului, incat as reveni cu drag pentru explorari mai amanuntite, si, de ce nu, m-ar tenta si vecina Mongolia.

Trei zile in Turcia si un zbor cu balonul

In Turcia am ajuns intr-o regiune in care ne doream de foarte multi ani: Cappadochia si ale sale baloane colorate. Zborul matinal cu balonul a fost absolut superb, dar Cappadochia nu inseamna doar zboruri colorate, ci si plimbari printre stanci spectaculoase, orase subterane, hoteluri cu camere in pesteri si canioane spectaculoase.

Vacanta scolara de toamna la caldura

Daca vacanta de primavara am petrecut-o un pic in Peninsula Araba si mult in Asia de sud-est, in prima vacanta de toamna de scolar a lui Lucas am mers in alte doua tari arabe: Dubai, UAE si, in premiera pentru toata lumea, in Oman. Dubai a fost distractiv asa cum a fost mereu, dar Oman, desi am fost doar in Peninsula Musandam, un mic teritoriu inconjurat de UAE si separat de restul tarii, s-a dovedit surprizator. Later edit: Am revenit, tot intr-o vacanta scolara de toamna cativa ani mai tarziu, pentru a explora Oman-ul cel mare in amanunt.

In doi prin Thailanda si Cambodgia

Ne-am incheiat rezolutia pe 2017 tot in Asia de sud-est, pentru care am prins un mare drag, cu cea mai mare excursie din acest an: 8 nopti intr-un tur in Thailanda, cu o scurta interupere in Cambodgia. Thailanda a fost superba, cu mancare buna, cascade frumoase, plaje spectaculoase (Railay Beach e una dintre cele mai frumoase vazute vreodata de catre noi), temple delicate si decorate, zile interesante in Bangkok (de unde am dat o fuga si la Ayutthaia, vechea capitala a imperiului Siam), iar Cambodgia a devenit cea mai aventuroasa excursie din acest an.

Fara o ordine aparte, vrem sa continuam explorarile in Asia, si asa, ca un short list avem Myanmar, Laos, Vietnam, China, Rusia, Mongolia, si de revenit in oricare dintre cele in care am fost deja. Sa vedem 2018 ce ne mai aduce!