>  Destinatii   >  Africa   >  Calatorii cu copiii: Doua saptamani in Africa de Sud

Cum a fost o calatorie in Africa de Sud cu copiii? Ce traseu am avut, pe unde ne-am plimbat si ce am vizitat in cele de mai jos!

Am decis sa ne continuam traditia din ultimii ani, si sa ne petrecem Revelionul la caldura. De data aceasta insa nu am mai trecut prin Spania ca anii trecuti (2016 l-am intampinat in tur prin Spania si Portugalia, iar 2017 in Madrid in drum spre Tenerife). Ci am zburat fix in jos din Romania, direct in Cape Town, Africa de Sud.

Traseul nostru de doua saptamani cu copiii prin Africa de Sud

Iata principalele zone vizitate in doua saptamani de roadtrip cu copiii prin Africa de Sud, cu articole dedicate, si citeste mai jos itinerariul complet: Cape Town / Safari / Sun City

Ne-au intampinat 30 de grade si inceputul verii din Emisfera sudica, si inca din primele momente ne-am simtit perfect (marele avantaj: Africa de Sud este pe acelasi orar ca Europa, si deci nu suferi de jetlag).

Am petrecut in total 12 nopti, plimbindu-ne intai in zona Cape Town, si apoi, dupa un zbor de aproape 2h si in jurul Johannesburg (oras pe care insa nu l-am vizitat, din lipsa de timp, dar si poate pentru ca eram cu copiii si na, ne-am temut un pic de “renumele” sau – locul al doilea din lume la criminalitate).

Johannesburg o fi cum o fi (nu stiu), dar restul Africii de Sud, pe unde ne-am plimbat, nu ne-a pus nicio problema, si nu am avut vreun moment sa ma simt in nesiguranta.

3 nopti in Cape Town

Am inceput dupa cum spuneam periplul nostru african in Cape Town, unde ne-am petrecut 3 nopti fix pe promenada Victoria&Alfred Waterfront, un loc absolut magnific, unde ne-am inceput diminetile si ne-am incheiat zilele de perindari prin peninsula.

Am vizitat in aceste zile Cape Point, unde se intalnesc oceanele Indian si Atlantic, Cape Good Hope, cel mai sud-vestic punct din Africa, gradini botanice, muzee de arta moderna, am urcat cu telecabina pe Table Mountain, una din cele 7 noi minuni ale lumii, am mancat cine pe malul marii deasupra valurilor sau la vinarii cu privelisti spectaculoase, ne-am intalnit cu pinguini (pe Boulder Beach), foci (cu barca pana la Seal Island), struti si impala. Si cu multi dassie (un animal micut, fauna locala, care traieste printre stanci) si babuini.

Revelion cu copiii in Winelands, regiune viticola in Africa de Sud

Din Cape Town ne-am mutat nu foarte departe, in Winelands, in orasul Franchoesch, unde ne-am petrecut si Revelionul. Aici am poposit tot 3 nopti la o vinarie detinuta de Richard Branson, si ne-am petrecut timpul vizitind alte vinarii din zona, mancind inghetate pe strazile cochete ale oraselului, si facind hike in Rezervatia Mont Rochelle. Bineinteles, diminetile ni le incepeam la piscina hotelulului nostru, dintre vii.

Cel mai sudic punct al Africii

Plecind din Winelands, ne-am dus direct la Cape Agulhas, cel mai sudic punct al continentului Africa (am o pasiune pentru aceste puncte geografice de insemnatate, acum un an de altfel am ajuns, tot cu copiii, la Nordkapp, cel mai nordic al vecinului de deasupra al Africii, Europa).

Doua zile pe Whale Coast, Africa de Sud, cu copiii

Urmatorul nostru popas a fost pe coasta, in oraselul Hermanus, care are o impresionanta poteca de-a lungul malului sau stancos. De aici ne-am dus la o noua colonie de pinguini, in Betty Bay, la Stony Point, spre marea distractie a copiilor, am facut hike intr-un mare parc floral si am luat pranzul la, cum altfel, o vinarie (Africa de Sud este un mare producator de vinuri).

La safari cu copiii in Africa de Sud

Am zburat dis de dimineata in Johannesburg, si de acolo ne-am indreptat direct catre safari, in Game Reserve Madikwe, o experienta inedita pentru noi. Am stat 2 nopti intr-un cort (cu piscina 🙂 ) in savana, si am avut diminetile si dupa amiezele ocupate de safari-uri, in care am vazut o sumedenie (efectiv, nu ma asteptam la atat de multe) animale, precum lei, zebre, girafe, rinoceri, hipopotami, impala si alte antilope.

Distractii cu copiii in Sun City, un loc super de mers in Africa de Sud

Ultimele 2 nopti ale excursiei noastre le-am petrecut la relax si distractie, in Sun City, la The Palace of the Lost City, hotel de care auzisem acum cativa ani intr-un film (Blended, cu Adam Sandler si Drew Barrymore), si de care de atunci sunt fascinata. Si nu a dezamagit!

Copiii s-au balacit efectiv toata ziua, fie in piscina de langa opulentul palat al, dupa cum spune legenda, Regelui Soare, fie in The Valley of Waves, cea mai mare plaja inland din Emisfera Sudica, si cea mai mare piscina din Africa, inconjurata de un parc de distractii acvatice foarte simpatic.

Leaganul civilizatiei umane este in Africa de Sud!

In ultima zi, inainte de a lua avionul din Johannesburg, am oprit la Maropeng, leaganul civilizatiei umane, unde s-au descoperit cele mai vechi fosile umanoide, pentru a vizita muzeul dedicat si pesterile in care au fost excavate aceste fascinante marturii ale evolutiei speciei umane.

Dupa cum spuneam, marele ramas nevizitat a fost Johannesburg, care, cu renumele sau violent sau nu, l-as vizita (poate insa fara copii). Apoi nu am ajuns in tot felul de locuri, Africa de Sud este o tara foarte mare, si foarte interesanta. Coasta, mai incolo de Cape Agulhas, a ramas neexplorata. In centrul tarii, cascade si canioane ne asteapta cuminti sa organizam o noua excursie. Si bineinteles, vecinii Africii de Sud, Namibia, Botswana, Lesotho ne imbie si ei.

Doua saptamani in Africa de Sud cu copiii: / O saptamana in Cape Town / Safari cu copiii / 2 zile de distractii la Sun City