>  Destinatii   >  Africa   >  Africa de Sud cu copiii: O saptamana in Cape Town

Ne-am inceput sejurul nostru in Africa de Sud, impreuna cu copiii, cu 8 zile petrecute in zona Cape Town. Poate par multe, dar cu siguranta nu ne-ar fi stricat inca 2-3 in plus, Cape Peninsula este absolut fascinanta, cu numeroase locuri absolut extraordinare.

Ce itinerariu am avut cu copiii o saptamana in zona Cape Town?

In total am stat 8 zile, insa nu toate in acelasi loc. Ne-am facut un itinerariu care sa ne poarte prin locuri diferite (dar la fel de fascinante) si care sa ne permita sa vizitam cat mai mult: 3 nopti in Cape Town, chiar pe promenada Victoria & Alfred Waterfront, 3 nopti in Franschhoek la o podgorie (a lui Sir Richard Branson), unde am petrecut si Revelionul, si 2 nopti in Hermanus, pe Whale Coast.

De la inceput, de cum ne-am luat camera in primire la primul hotel din roadtrip, am fost fascinati de energia si efervescenta V&A Waterfront, cu faleza sa, cladirile sale coloniale, roata gigantic (adusa pe vapor tocmai din Austria si pe care am testat-o bineinteles in a treia noastra zi africana) si, bineinteles, cu privelistile fascinante la Table Mountain si Signal Hill.

Hike cu copiii pe Table Mountain, deasupra Cape Town

De altfel, imediat ce ne-am cazat, direct la Table Mountain ne-am dus. Citisem ca daca bate vantul mai tare cabina rotitoare care urca pe una din cele 7 Noi minuni ale lumii se inchide, si cum vazusem de ziua urmatoare o saptamana de prognoza de vant puternic, nu am ezitat, si bine am facut.

Am ajuns pe dupa amiaza la baza Table Mountain, si ne-am urcat imediat in telecabina care pana sus face o rotatie de 360, avind astfel sansa sa ai un panorama de ansamblu asupra zonei.

Si ajunsi sus, ne-am inceput plimbarea pe platoul montan care tine loc de varf al celebrului munte. Iti poti alege mai multe trasee, cu panouri informative (despre fauna, flora, relief si privelisti).

Noi am facut un soi de zig zag, pentru ca vroiam sa vedem panoramele din toate partile, sa facem cunostinta si cu haioasele dassie, niste animalute mici, care, am aflat in zilele urmatoare, traiesc peste tot prin Cape Peninsula, dar si sa prindem spectaculosul apus, primul dintr-un lung sir de apusuri africane de care urma sa avem parte.

Ce poti face in jurul Cape Town cu copiii?

Cu barca la Insula focilor

Prima zi full ne-am inceput-o mergind in Hout Bay, la aproximativ o ora de Cape Town, de unde am luat o barcuta catre Seal Island, o mica insula stancoasa plina ochi de foci simpatice. De altfel focile veneau si pana in portul din Hout Bay, si ne-am amuzat teribil vazind cum localnicii le hranesc si fac mici giumbuslucuri impreuna cu ele.

Pentru ca statusera nemiscati pe barca peste 1h, ne-am dezmortit apoi picioarele pe plaja din Hout Bay, cu dune de nisip si privelisti la munti, unde am testat pentru prima data apa rece (foarte rece! nu degeaba Antarctica e vizavi) a oceanului.

Champman’s Peak, cu masina pe serpentine

De la Hout Bay, drumul nostru a continuat catre Chapman’s Peak, un drum de coasta in serpentine, cu un view point la un moment dat, considerat unul din cele mai frumoase drumuri din Africa de Sud. Noi am oprit la un punct de panorama, dar poti face si un hike simpatic, cu privelisti spectaculoase cu marea.

Nordhoek, o plaja spectaculoasa de mers cu copiii in apropierea Cape Town

Urmatoarea noastra oprire, la capatul Chapman’s Peak, a fost la Noordhoek, unde ne astepta o plaja spectaculoasa (pe care se poate face si calarie), lunga de peste 10 km, foarte larga si cu dune de nisip, strajuita de munti stancosi. Am petrecut aici ultimele ore ale dupa amiezii.

Cape Point Vineyards, experienta culinara deosebita cu copiii langa Cape Town

Ziua ne-am incheiat-o la Cape Point Vineyards, cea mai placuta experienta culinara din Africa de Sud, in special datorita ambiantei (o crama cocotata in deal, cu vedere la plaja si mare), a locatiei extrem de child friendly (cu un loc mare de joaca si mult spatiu de alergat).

Plimbare cu copiii in Kirstenbosch, superba gradina botanica din Cape Town

Dupa focile din prima zi, in a doua zi am decis ca e cazul sa vizitam celebra colonie de pinguini de la Boulders Beach. Dar inainte de a ajunge la posibil cea mai haioasa plaja posibila, am oprit la una din cele mai frumoase gradini botanice din lume, Kirstenbosch, inscrisa in patrimoniul UNESCO. Gradina este intr-un amfiteatru natural, inconjurata de munti stancosi, si iti ofera peisaje spectaculoase de pe toate aleile sale. Insa poate cel mai spectaculos este de pe podul suspendat printre coroanele copacilor, o plimbare deosebita.

Pinguinii si copiii, pe Boulders Beach, o alta excursie de o zi din Cape Town

De abia dupa pranz, servit la restaurantul din mijlocul gradinii botanice, am ajuns la simpaticii pinguini. Boulders beach sunt in fapt 3 plaje, intre care te poti deplasa pe o carare de lemn. Pe doua nu ai voie, ci poti ajunge doar pe platforme de observatie, pentru a nu deranja micile creaturi. Insa a treia plaja, cea care nu e chiar asa populara printre pinguini, e libera pentru oameni, si astfel ai sansa de a interactiuna cu ei mai deaproape (atentie insa, pot musca daca ii sperii).

Muizenberg, o plaja colorata si haioasa

De la pinguini, ne-am indreptat catre o alta plaja haioasa, Muizenberg, unde copiii s-au distrat printre casutele colorate ce se intind de-a lungul fasii de nisip.

Cina cu copiii in St James, deasupra valurilor

Seara am incheiat-o in St James, un orasel sarmant pe malul marii, la un restaurant chiar deasupra valurilor, pentru o cina cu burgeri deliciosi.

Zeitz MOCAA, unul din cele mai interesante muzee din lume – pe V&A Waterfront

Ultima zi petrecuta in V&A Waterfront a insemnat o vizita la unul din cele mai interesante muzee vazute in 2017: Zeitz MOCAA, situat sub interesantul hotel Silo, recent deschis in Cape Town. Zeitz MOCAA este un muzeu de arta moderna aflat intr-un fost depozit de cereale, o cladire reinterpretata si transformata spectaculos, care, de la terasa cu opere de arta pe ea, la etajele cu exponate ale artei moderne africane, la cafeneaua cu view la port si la subsolul in care te poti plimba prin vechile tunele de transportat cereale, efectiv ne-a lasat cu gura cascata.

Intre doua oceane

Restul zilei l-am petrecut la Cape Point, urcind cu funicularul The Flying Dutchman la farul ce lumina locul unde se intalnesc Oceanul Atlantic si Oceanul Indian, urmat apoi de un hike pana la vechiul far, situat un pic mai jos printre stanci.

Dupa un pranz la restaurantul Two Oceans, cu view superb, ne-am continuat plimbarea la Cape of Good Hope, cel mai sudvestic punct al continentului Africa.

Iar apoi, la apus, ne-am terminat experienta printr-un fel de mini preview la safari-ul ce il vom face peste o saptamana; am condus pe drumuri de pamant si am vazut o gramada de struti, antilope si babuini, sper marea incantare a celor mici.

Cu copiii in regiunea viticola de langa Cape Town

Urmatoarele zile le-am petrecut in Winelands, regiunea viticola din apropiere de Cape Town, in Franschhoek, unde ne-am impartit timpul intre vizitat crame si podgorii.

Ne-am cazat la Mont Rochelle, crama lui Sir Richard Branson, iar in prima zi am si tradat-o cu o alta, am vizitat superbul domeniul viticol Spier din orasul vecin Stellenbosch, o locatie excelenta de mers cu copiii, cu multe restaurante, locuri de joaca si plimbari frumoase.

Multe ore ne-am si balacit in piscina hotelului nostru cu view la muntii dinprejur, iar copiii s-au amuzat teribil pe terenul de tenis, jucind un joc hibrid cu reguli stiute doar de ei, dar si cu diferite jocuri de exterior lasate din loc in loc pentru oaspeti.

Hike in muntii din Africa de Sud

Un highlight al sederii noastre aici a fost un hike superb in Rezervatia Mont Rochelle, la care se ajunge prin trecatoarea Franschhoek.

Revelion cu copiii in Africa de Sud, langa Cape Town

Tot aici ne-am petrecut si trecerea intre ani, cu o petrecere inedita de Revelion.

Cape Agulhas, cel mai sudic punct din Africa

Din Winelands ne-am indreptat catre Cape Agulhas, cel mai sudic punct continental african, unde ne-a intampinat o mare spumoasa, un tarm stancos si un far simpatic in alb si rosu.

Doua nopti pe Whale Coast

Ultimele doua nopti ni le-am petrecut la Hermanus, pe Whale Coast, unde ne-am inceput explorarea cu o plimbare lunga pe Cliff Path, o carare de-a lungul coastei, cu vederi frumoase catre mare si cu sansa de a vedea multi simpatici dassie.

Iar cu copiii la pinguini, tot in apropiere de Cape Town

Ultima zi ne-a adus iar langa pinguini, de data aceasta la colonia de la Stony Point in Betty Bay, pe care am gasit-o mult mai putin aglomerata ca mai cunoscuta Boulders Beach.

Si o ultima gradina botanica…

Am continuat plimbarile in apropiere, intr-un magnific parc floral, Harold Porter National Botanical Gardens, care initial crezusem ca e doar o alta gradina botanica, pentru a descoperi ca de fapt aleile ingrijite de parc se continua cu carari de hike prin 2 canioane distincte, amandoua spectaculoase, drumetii care sfarsesc cu cascade superbe, primele vazute in Africa de Sud.

Pranz la o noua vinarie, hike printre dune si o plaja frumoasa – ultima zi in zona Cape Town cu copiii

La pranz ne-am relaxat la o noua vinarie, cu un restaurant pe malul unei lagune, Moody Lagoon in Benguela Cove.

Imediat langa am gasit o rezervatie naturala, Fernkloof Nature Reserve, cu trasee pe mici podete de lemn, printre lagune si dune de nisip, pe care nu am ezitat sa ne plimbam un pic (Ema impreuna cu galetusa ei, in speranta construirii unui castel de nisip).

Castele de nisip a construit insa pe o plaja superba, tot dotata cu propria laguna peste care se trecea pe un pod, Kleinmond Beach, cativa kilometri mai incolo, unde ne-am incheiat dupa amiaza privind la valuri.

Unde ne-am cazat in Cape Town si imprejur cu copiii?

Spuneam la inceput ca ne-am impartit timpul cu copiii in Cape Town si imprejurimi intre 3 locatii: fix pe V&A Waterfront, in Cape Town, in mijlocul regiunii viticole Winelands, in Franschhoek, si, ultimele 2 nopti in Hermanus, pe Whale Coast, unde, in alte luni din an, nu cand am fost noi, se pot face superbe excursii cu barca pentru admirat magnificele balene.

Pe Victoria & Alfred Waterfront am stat la Table Bay Hotel, fix la capatul promenadei, un hotel extrem de child friendly, care ne-a asteptat in fiecare dimineata cu o piscina incalzita, de inviorare inainte de excursiile zilnice, si de unde, zi de zi, am avut, din camera noastra o priveliste exceptionala cu faleza si Table Mountain.

In regiunea Winelands am stat la Mont Rochelle, o podgorie cu hotel in mijloc in o locatie superba, intre munti si siruri nesfarsite de vita de vie.

Iar ultimele doua nopti le-am petrecut fix pe malul marii, in Hermanus, la The Marine, de unde diminetile ni le-am inceput urmarind jocul valurilor oceanului pe geamul de la camera noastra.

Cam acestea au fost aventurile noastre timp de 8 zile in Cape Peninsula si imprejurimi. Cu siguranta vreau sa revenim in Cape Town, Lion Head si Signall Hill, doua puncte panoramice, au ramas neatinse, si cu siguranta avem si alte locuri in care nu am reusit sa ajungem. Din Cape Town am zburat in Johannesburg, un scurt zbor intern, pentru inca 4 zile de aventuri intense, la un senzational safari cu copiii si pentru distractii in Sun City.

Doua saptamani in Africa de Sud: / O saptamana in Cape Town / Safari cu copiii / 2 zile de distractii la Sun City