>  Rezolutii de calatorii   >  2016 - 4 roadtrips in 4   >  Roadtrip cu copiii prin Norvegia -> Nordkapp, cel mai nordic punct al Europei

Sa ajung la Nordkapp era demult pe lista mea de dorinte arzatoare (cam de cand, vizitind Tromso si insulele din jurul sau acum doi ani, am inteles cat de frumoasa este cu adevarat coasta de nord din Norvegia). Asa ca atunci cand am inceput sa planuiesc roadtrip-ul de vara cu copiii, parte a rezolutiei noastre din 2016, si am ales ca tinta principala Rovaniemi si vizita la Mos Craciun, o privire aruncata pe harta mi-a spus ca ar fi fezabil sa ajungem pana la Nordkapp si peisajele care se anuntau fabuloase din jurul sau, nefiind foarte departe.

Unde ne-am cazat cu copiii langa Nordkapp: oraselul Honnigsvag

Daca vrei sa vizitezi Nordkapp trebuie sa te cazezi in unul din satele invecinate, si cele mai multe hoteluri se gasesc in oraselul Honnigsvag, cel mai mare din zona, asa ca aici am ajuns seara tarsi, pe o ploaie torentiala demna de sfarsitul lumii, dupa un drum lung, dar superb, din Finlanda in Norvegia.

Dimineata ne-am bucurat ca se oprise ploaia torentiala cu care ne intampinase nordul Europei cu o seara in urma, si am iesit prin portul orasului pentru o plimbare usoara.

Ce activitati am avut cu copiii la si pe langa Nordkapp in Norvegia?

Arctico Icebarc, un bar de gheata langa Nordkapp

Dupa ce am admirat sutele de pescarusi, farul si dutevino-ul vapoarelor, ne-am oprit la una din cele mai interesante atractii din oras: Arctico Icebarc, un bar realizat complet din gheata, refacut in fiecare an cu cuburi gigantice de gheata scoase din lacurile din zona, care peste iarna ingheata total. Stai pe scaune de gheata, la mese de gheata, si servesti cocktailuri colorate in pahare de gheata. Este amenajat si un iglu inauntru, din gheata evident, dotat cu blanuri calduroase cat sa te poti relaxa putin, spre marea distractie a lui Lucas.

Croaziera pe mare langa Nordkapp

Inainte de pranz aveam programata o croaziera pe mare, un birdsafari dintr-un sat pescaresc invecinat, in Rezervatia Naturala Gjesværstappan. Am vazut numeroase pasari si am infruntat valurile unei mari nu tocmai calme, printre insulite pe care, din loc in loc, zareai si foci care se odihneau relaxate.

Am avut emotii despre cum se vor descurca copiii pe o barca nu foarte mare, pe o mare nu foarte linistita, si pe o vreme cu siguranta nu foarte calduroasa, dar Ema a fost extrem de incantata de toate animalele vazute, Lucas a invatat despre specii de pasari (desi in ultimele 10 minute a intrat inauntru, i se facuse frig) si noi am admirat peisajele superbe ale insulelor din jurul Nordkapp.

O dupa amiaza cu copiii la Nordkapp, cel mai nordic punct al Europei

La Nordkapp si complexul construit in cel mai nordic punct al Europei am ajuns de abia dupa amiaza, dupa ce copiii au dormit in masina si noi ne-am plimbat printre munti, vai si fiorduri, salutind din cand in cand turmele de reni care erau peste tot si admirind peisajele.

Pe cliffs-uri ametitoare, punctul e marcat cu un glob gigantic de metal, si de-a lungul prapastiei este amenajata o promenada ca sa poti sa te bucuri de peisajele cu adevarat deosebite.

Alaturi este construit un adevarat centru pentru vizitatori, cu cinema panoramic despre cum arata Nordkapp in fiecare sezon, pestera senzoriala, restaurant panoramic si tot felul de expozitii tematice.

Vizitarea intregului complex, a tuturor expozitiilor, si doua plimbari ample pe afara, inainte si dupa masa de pranz tarzie pe care am servit-o acolo, ne-au umplut tot restul zilei, asa ca ne-am intors la hotelul nostru de abia pe seara. A doua zi de dimineata am plecat la urmatorul nostru popas.

Roadtrip nordic de vara: Traseul prin 3 tari scandinave / 2 zile in Stockholm / In vizita la Mos Craciun in Rovaniemi / O noapte cu aurora boreala, intr-un iglu de sticla / Popas in Inari / La capatul de nord al Europei, Nordkapp / Popas in Lillefjord si hike la cascada iubirii / Hammerfest, orasul ursilor polari / Alta si catedrala aurorei boreale / Plimbare de dupa amiaza si o noapte la in design hotel, in Oslo