>  Rezolutii de calatorii   >  2016 - 4 roadtrips in 4   >  Roadtrip cu copiii in Norvegia -> Alta si o ultima escala in nord la frig

Autointitulat orasul aurorei boreale din Norvegia (The City of Northern Lights), am inclus Alta in itinerariul nostru prin nord cu copiii fara sa stim prea multe despre micul orasel din nord, ci din simplul motiv ca aveam zbor de acolo convenabil inspre Oslo, de unde exista legatura directa cu Bucuresti-ul.

Catedrala Aurorei Boreale din Alta, o biserica senzationala din Norvegia

In pregatirea roadtrip-ului insa mi-am dat seama cu incantare ca Alta, chiar si fara aeroportul sau cu zbor convenabil, merita cu prisosinta vizitata. Micul orasel de la buza unui fiord (cum sunt majoritatea asezarilor in aceasta zona Nordica) s-a autointitulat orasul aurorei boreale, si si-a construit o catedrala cu o arhitectura uimitoare, la concurenta directa ca si frumusete si originalitate cu Ice Cathedral din Tromso.

Forma Catedralei Aurorei Boreale din Alta este clar mai complexa, dar trebuie sa recunosc ca m-a incantat mai mult cea din Tromso, poate si datorita pozitionarii, la baza muntelui si pe malul apei. Desi cu siguranta nu mi-a displacut sa o vizitam si pe cea din Alta, mai ales ca era pozitionata fix in fata hotelului nostru.

Stanci gigantice cu insemne ale trecutului

Cea mai interesanta atractie turistica in Alta, in afara de catedrala, este Alta museum, un mic muzeu despre flora, fauna si viata in aceste zone norvegiene, dar cu o spectaculoasa expozitie outdoor: un traseu de hike de 3km, pe colinele de langa fjord, printre stanci gigantice ce poarta insemne ale trecutului, desene datate cu vechimi intre 7000 si 2000 de ani, care ilustreaza cultura pescuitului si a vanatului, si viata oamenilor in acele vremuri indepartate.

Cu copiii la piscina in Alta

Dupa amiaza am petrecut-o la piscina din Alta, un parc acvatic indoor cu o arhitectura moderna, dotat cu topogane, Jacuzzi extern, piscine de copii si un original perete de catarat direct din apa. Este cea mai Nordica piscina a Europei, si desi initial, din pozele online, nu ni se paruse extraordinara, ne-am bucurat tare ca am vizitat-o si s-a dovedit deosebita.

Hike cu copiii la apus pe muntele Komsa, deasupra Alta

Pe inserat am facut inca un mini hike, pe muntele Komsa situat imediat in apropierea centrului orasului, unde de altfel eram noi cazati. Spun munte, pentru ca asa il numesc norvegienii. In realitate este un deal un pic mai mare, urcatul si coboratul pana in varful sau nu dureaza mai mult de 1h, dar iti ofera privelisti splendide in toate directiile.

Inainte sa ne indreptam spre aeroport am mai dat o tura prin centrul pietonal, cu fantani, statui si locuri de joaca pentru copii.

O alta atractie in Alta, la care din pacate nu am reusit sa ajungem, este canionul Sautso, cel mai mare din Europa de Nord, pana la care poti face un hike se pare spectaculos, pe care te poti plimba cu barca sau care poate fi admirat de la inaltimea barajului Alta Dam, unde se intra doar cu ghid. Nu am stat insa suficient timp in Alta ca sa putem organiza o excursie pana acolo, dar a ramas cu siguranta in to do daca vom mai ajunge vreodata in zona.

Din Alta am luat un zbor de o ora si jumatate pana in Oslo, unde planul initial era sa petrecem 2 nopti, dar incurcaturi cu avioanele ne-au facut sa avem la dispozitie doar jumatate de zi, despre care voi povesti intr-un post viitor.

Roadtrip nordic de vara: Traseul prin 3 tari scandinave / 2 zile in Stockholm / In vizita la Mos Craciun in Rovaniemi / O noapte cu aurora boreala, intr-un iglu de sticla / Popas in Inari / La capatul de nord al Europei, Nordkapp / Popas in Lillefjord si hike la cascada iubirii / Hammerfest, orasul ursilor polari / Alta si catedrala aurorei boreale / Plimbare de dupa amiaza si o noapte la in design hotel, in Oslo