>  Rezolutii de calatorii   >  2017 - Asia in 2 si in 4   >  Asia in 2: O saptamana in Thailanda

In vacanta de 1 decembrie am poposit o saptamana in Thailanda (cu un scurt popas intermediar intre nord si sud in Cambodgia). Fiind la prima vizita in Thailanda, am vrut sa ne facem o viziune mai de ansamblu, si sa vedem cat mai mult din aceasta tara care s-a dovedit tare pe gustul nostru.

Un alt traseu interesant prin Thailanda este excursia propusa de thailandezul.ro, o calatorie de 15 zile in care se pot experimenta aventuri unice si 12 experiente inedite. Printre experientele pe care le poti avea se numara vizite la templele din Bangkok, o plimbare printr-o piata plutitoare, dar si printr-o piata pe sina de tren, intalnire cu elefantii la un sanctuar, excursie privata pe insulele Phi Phi si explorarea insulei Phuket. In acest moment sunt disponibile perioade in sezonul 2022-2023, dar pentru grupuri mai mari de 6 persoane excursia poate fi organizata la cerere in orice perioada.

In nord, la Chiang Mai si Chiang Rai si imprejurimi noi nu am ajuns, din lipsa de timp, dar am avut un program incarcat in sud si in jurul Bangkok-ului:

Prima noapte in Thailanda

Am aterizat in Phuket si ne-am dus direct mai sus, pe coasta, in Khao Lak. Imi doream pentru prima zi si noapte in Thailanda sa ne trezim fix pe malul oceanului, si am nimeri la fix hotelul pentru acest lucru. Am avut o casuta minimalista cu un perete doar geam, fix deasupra apei, si toata noaptea am ascultat sunetul valurilor. Ne-am dres jetlag-ul si oboseala din avion cu balaceala in mare si piscina, dar si cu un masaj thailandez si o cina langa apa.

Temple si parcuri nationale din Thailanda

In prima zi full in Thailanda am ajuns la 2 cascade superbe, in unul din parcurile nationale care inconjoara Khao Lak, si apoi la un templu (Templul dragonului) in varful unui deal, cu nenumarate statui aurii, care ne-a introdus in atmosfera colorata si stralucitoare a budismului thailandez.

2 zile pe Railay Beach, poate cea mai frumoasa plaja din Thailanda

Au urmat 2 zile si 2 nopti pe Railay Beach, aproape de Krabi, intr-o casuta in jungla (pavilion), pe care le-am petrecut admirind superbele plaje ale peninsulei, dar si vizitind o pestera interesanta, bind un vin bun in alta pestera transformata in bar si distrindu-ne cu maimutele care populau toata peninsula.

Templul tigrului si 1260 de scari pana sus

Am parasit Railay Beach, si dupa o scurta incursiune pe faleza din Krabi, ne-am indreptat catre Templul tigrului, unde 1260 lungi scari mai incolo, si cateva intalniri cu maimute puse pe furat, ne-am regasit in varful unui deal cu privelisti superbe de jur imprejur.

Cascadele termale din Thailanda

Ziua nu se sfarsise insa. Ne-am continuat programul cu balaceli. Citisem de o cascada termala in apropiere, am cautat-o pe Google, dar hartile online ne-au dus la alte izvoare termale, unele cu piscine organizate, in mijlocul naturii, unde ne-am balacit in ape de 45 de grade. Dupa ce ne-am fiert bine, nu ne-am dat batuti, si am cautat mai amanuntit cascada cea termala.

Si am gasit/o. 20 de minute mai departe am ajuns la o carare prin jungla, care ne-a condus in mijlocul vegetatiei la o cascada in trepte, cu apa calda (care mi-a adus amine putin de Saturnia), una din cele mai interesante balaceli de anul acesta. Langa cascada, la cateva sute de metri era organizata si o piscina, a treia intr-o singura zi. Amandoua, si termele si cascada, sunt in jurul oraselului Klong Thom, de unde si confuzia navigatiei.

Doua nopti intr-un cuib

Ultimele 2 nopti in sudul Thailandei le-am dormit intr-un cuib. Da, un cuib de pasari, dar cum nu se poate mai confortabil, cu propria sa piscina, cocotata in copac, in Phuket.

Vizita la elefanti in Thailanda

In ultima zi am vizitat elefantii de la Phuket Sanctuary, si am aflat multe informatii despre ce presupune o dresura de elefanti, dar si despre viata elefantilor aici in sanctuar, in padure, fara constrangeri. O dupa amiaza placuta, urmata de o vizita in cea mai agitata zona din Phuket, Patong Beach si a sa viata nebuna de noapte.

Escala in Cambodgia

Apoi, dimineata devreme, am decolat spre Siem Reap, pentru 2 zile de aventuri cambodgiene. Din Siem Reap, dupa 1h de zbor, am ajuns in capitala in Bangkok.

Primul contact cu Bangkok

Prima zi am dedicat-o vizitarii Palatului Regal si a catorva temple emblematice. Ziua am incheiat-o la piscina pe rau si cu o vizita la Vertigo, unul din celebrele skybaruri din Bangkok.

O zi printre ruine in Ayutthaia

Ultima zi thailandeza am inchiriat iar masina, si am iesit din Bangkok, pentru o vizita la Palatul de vara regal Bang Pa In si templele de la Ayutthaya.

A fost superba vacanta noastra in Thailanda si de abia astept sa revenim. In sud am ramas cu Phang Nga, insula James Bond, nevizitata, iar in nord vrem musai sa ajungem la Chiang Mai si Chiang Rai.