>  Rezolutii de calatorii   >  2017 - Asia in 2 si in 4   >  Asia in 2: Vizita la vechiul oras Ayutthaya din Thailanda

Dupa ce am vizitat Angkor, vechea capitala a imperiului Khmer, in excursia noastra in Cambodgia, si am fost atat de impresionati de superbele temple din complex, si avind o zi libera la dispozitie in Bangkok, nu am ezitat sa inchiriem o masina si sa vizitam si Ayutthaya, centrul imperiului Siam si unul din cele mai importante ruine din Thailanda.

O sumedenie de temple te asteapta la Ayutthaya

La fel ca la Angkor, la Ayutthaya ai de vizitat o sumedenie de temple, mai mult sau mai aproape unul de celalalt. Avind doar cateva ore la dispozitie, am inceput cu cel care ne interesa cel mai mult: Wat Mahathat, unde se gaseste capul lui Buddha, prins in radacinile alambicate ale unui copac urias.

Templul in sine este foarte mare, cu diferite parti insa intr-o stare mai mare sau mai avansata de degradare, iar copacii gigantici dintre cladiri, si faptul ca nu l-am gasit foarte aglomerat, au contribuit la o plimbare extrem de placuta.

Am continuat apoi explorarile cu parculetul public, presarat de lacuri si mici temple vechi. Si posibil sa fie unul din putinele parcuri din lume care are o alee exclusiva pentru elefanti, pe care te poti plimba calare de la un templu la altul.

Am ajuns apoi la un al doilea templu mare, Wat Phra Si Sanphet, cel mai sacru loc din vechea Ayutthaya (pana cand orasul a fost distrus complet de invazia burmeza). Impresionante aici sunt cele 3 stupa (pagode) gigantice, in linie, care se spune ca ar adaposti cenusa diferitilor vechi regi.

Templele din Ayutthaya sunt cu cateva sute de ani mai tinere ca cele de la Angkor, si desi la stil ar putea fi asemanatoare, tehnica de constructie difera fundamental. Daca khmerii si-au construit templele din bucati gigantice de piatra, in Siam templele erau din caramizi, ale caror insa decoratie exterioara nu a supravietuit asa bine testului timpului ca blocurile de piatra sculptate direct din Angkor.

Unde mananci bine in Ayutthaya

Dupa cateva ore printre pietre, am decis ca este momentul de odihna. Am ales un restaurant cochet (The summer house), pe malul raului Chao Praya care ajunge tocmai din Bangkok aici, si ne-am relaxat mancind preparate traditionale delicioase si privind barjele gigantice, ajutate de mici barcute sa navigheze raul.

Palatul de vara regal, un stop cochet pe drumul spre Ayutthaia

Pe drumul inspre sau inapoi de la Ayutthaya la Bangkok puteti opri si la Bang Pa In, Palatul de vara regal, pentru o plimbare printr-un parc cu aer european, cu cladiri elegante, casute ale fostilor regi si regine, dar si panouri informative despre cea mai veche dinastie regala din lume. De la poarta poti inchiria o masinuta de golf cu care sa te plimbi pe toate aleile parcului, ceea ce noi am si facut pentru un plus de distractie in plus.

Si daca va intrebati ce e cu tinuta mea foarte colorata, nu de frig am purtat-o, ci la sugestia paznicilor de la intrarea pe domeniul Palatului Regal de vara, deoarece, al regelui fiind, trebuie sa fii imbracata cat mai acoperit. Noroc cu tarabele, strategic amplasate, in stanga si in dreapta ghiseului de cumparat tichete.

A fost tare placut si interesant si la Ayutthaya, dar totusi daca ar fi sa recomand cuiva, as indica ordinea inversa de vizitare, intai aici, in Thailanda, si apoi Angkor, la vecinii cambodgieni. Pentru ca o data ce vezi Angkor Thom, cred ca cu greu mai esti impresionat de vreo ruina vreodata.