>  Rezolutii de calatorii   >  2017 - Asia in 2 si in 4   >  Cu copiii in Asia: La plaja in Indonezia, pe insula Bintan

Dupa 3 zile pline ochi de distractii in Singapore, am rezervat 2 de relaxare si plaja cu copiii, pe o insula din Indonezia: Bintan.

Bineinteles, faimoasa Bali ar fi fost prima la care m-as fi gandit luind decizia sa vizitam pentru prima data Indonezia. Dar fiind in Singapore si cu doar 2 zile extra la dispozitie, am gasit la doar 40 de minute cu feribotul o alta insula indoneziana, cam la fel de mare, dar nu asa cunoscuta la nivel international, insa destinatie preferata de weekend trip printre singaporezi: Bintan, parte a arhipelagului Riau, care ne oferea fix ce ne trebuia: plaje superbe, cazare in casute indoneziene (cu bonus, piscina privata) si un strop de exotism: maimute in curtea casei, elefanti peste drum de hotel si soparle gecko uriase care iti taiau calea cand te asteptai mai putin.

Plus o prima incursiune rapida intr-o tara pe care acum de abia asteptam sa o exploram mai pe indelete. Deci cum a fost cu copiii pe Bintan, introducere in Indonezia:

Drumul cu feribotul a decurs fara niciun incident, si 40 de minute mai incolo ne intampina un semn colorat: Welcome to Indonesia. Copiii erau nerabdatori sa ajunga la piscina, iar de la terminalul de ferry pana la hotelul ales, Banyan Tree, un satuc de case cu acoperis de stuf, a fost un drum cu masina de 10 minute.

Dupa amiaza ne-am petrecut-o la piscina vilei noastre, cu privelisti asupra turcoazului Marii Chinei de Sud, si legind prietenii (sau nu prea) cu vecinii directi: maimutele ce isi aveau casa in copacii de deasupra casei noastre.

A doua zi de abia am poposit pe plaja hotelului, o fasie lunga de nisip alb, vecina cu o apa extrem de clara si turcoaz, nu foarte adanca multi zeci de metri de la mal, deci perfecta pentru copii dornici de balaceala.

Ce poti face cu copiii pe insula Bintan – scurta introducere in Indonezia

Dupa ce te saturi de balaceala si relaxare la piscina ori pe plaja, poti incepe sa explorezi din ce iti poate oferi insula. M-ar fi tentat o vizita in diferite orasele de pe insula, printre care capitala Tanjung Pinang, ori la unul din multele temple de aici. Sau chiar la una din insulitele din jur, la care se ajunge cu water taxi, dintre care imi notasem despre Penyengat Island, cu a sa fortareata impresionanta, moschei si alte monumente insemnate pentru istoria indoneziana.

Dar timpul limitat disponibil, si faptul ca vroiam sa ne bucuram si de balaceala si relaxare nu ne-a permis sa facem excursii ample de multe ore, asa cum ar fi fost explorarea capitalei, a unei alte insulite sau un tur pe la diferite temple. In schimb am optat pentru 3 excursii mici, fiecare de cate o ora, doua in fiecare seara petrecuta aici, si una intr-o dimineata, excursii care au fost foarte interesante si amuzante si pentru noi, si pentru cei mici:

Tur cu barca pentru a vedea licurici pe raul Sebung

O experienta inedita seara, o plimbare cu barca pe raul Sebung, printr-o zona mlastinoasa (unde se face si ziua tur de descoperire a faunei variate – serpi, maimute, pasari de tot felul) – timp de o ora navighezi pe apele raului, pe langa restaurante kelong traditionale in casute de lemn pe picioroange infipte in albia raului, pe langa tufisuri si copacei ce arata parca tocmai ce au fost decorati de Craciun.

Insa nu sunt luminati de beculete, ci de licurici, care isi au casa aici in mlastinile de pe Insula Bintan. Copiii au fost absolut extaziati, mai ales ca, daca intindeai mana, licuricii veneau si se plimbau, si te luminau.

Spectacol cu elefanti si plimbare calare prin padurile insulei Bintan

Nu ma pot pronunta despre cum sunt tratati elefantii in Indonezia (am auzit insa tot felul de pareri despre interactiunea cu elefantii in diferite zone ale Asiei). Dar ni s-a parut o atractie irezistibila pentru copii, aflati la primul contact cu Asia. C

ei de pe Bintan, in numar de 5 si provenind de pe insula Sumatra, pareau insa bine ingrijiti. Cei doi care nu au participat la spectacolul din ziua in care am fost noi nu erau tinuti in lanturi si nu pareau chinuiti in niciun fel, ci se plimbau linistiti printr-un tarc-padure extrem de mare. La spectacol ni s-au prezentat 3 elefanti (spre marele amuzament al copiilor, unul dintre ei fiind numit chiar Ema), care pareau veseli si dornici de interactie cu oamenii.

Iar la sfarsit ne-au plimbat 10-15 minute prin padurile insulei, plimbare calare care i-a impresionat tare mult pe copii (si pe care Ema, de doar 1 an jumatate, o tine minte si acum, aproape 2 luni mai tarziu).

Lantern Park Bintan, un parculet plin de animale luminoase si colorate, distractie de seara cu copiii

Prezentata ca cea mai noua atractie de pe insula, Lantern Park este in fapt o alee intortocheata, care te poarta pe langa o sumedenie de animale gigantice, luminoase in cele mai intense culori, o introducere inedita in fauna Indoneziei si a oceanului Indian, copiii fiind absolut fermecati. La sfarsit, pentru ca distractia sa fie completa, ne-am plimbat pe faleza din Lagoi Bay cu o masinuta cu pedale, luminata.

Insula Bintan a fost o experienta extrem de placuta cu copiii, si ne-a lasat doar cu dorinta de a mai vedea si alte insule indoneziene. Presupun ca data viitoare cand vom reveni in Indonezia va fi in Bali, de care aud atatea si atatea, dar sper ca nu va fi singura din mii de insule si insulite pe care o vom mai vedea.