>  Rezolutii de calatorii   >  2017 - Asia in 2 si in 4   >  Calatorii cu copiii: Distractii de o zi in Doha, Qatar

Doha este o destinatie populara de escala, in drum spre puncte mai indepartate de pe harta, mai ales din Asia or Oceania, din Romania existind zbor direct cu Qatar Airways, si oferte avantajoase ca pret si ca orar inspre mai departe. Dar spre marea mea mirare, putina lume si poposeste macar si cateva ore or o zi sa vada cum arata capitala Qatar-ului, desi, mai ales cand la noi sunt sezoane reci, aici in Doha gasesti o clima calda, similara cu a Dubai-ului atat de indragit de romani.

Pentru a stimula descoperirea propriei tari, Qatar Airways ofera cetatenilor romani si diferite facilitati, precum viza de 3 zile prin intermediul propriului site online, foarte usor deci de obtinut, si chiar, in unele cazuri (daca ai escala mai mare de 8h si nu exista alt zbor mai devreme) cazare gratuita. De asemenea, poti opta pentru un tur al orasului insotit de ghid in timpul escalei tale, de asemenea gratuit.

Pentru noi nu a fost cazul de aceste facilitati, noi am ales sa petrecem o noapte in Doha desi am fi putut zbura catre destinatia noastra finala din Asia, Singapore, si dupa doar cateva ore de escala in aeroport (unde, apropo, exista un hotel foarte simpatic, chiar in terminal, cu camere cu view catre avioane si porti de imbarcare, si cu o piscina foarte interesanta indoor).

Eram curioasa sa explorez un alt oras arab, sa vad o noua tara din Orientul Mijlociu, si eram convinsa ca va fi o destinatie interesanta si pentru cei mici, si foarte kid friendly. Si am avut dreptate, mi-a placut mult ziua si jumatate petrecuta aici!

Doha inca din avion isi face o intrare grandioasa in mintea turistilor care o viziteaza pentru prima data. De sus vezi mare si desert, ambele nesfarsite, si, cand te apropii de zonele locuite, un oras care acum pare ca doreste sa se reinventeze, e in plina dezvoltare si santiere, si, copiind probabil modelul UAE, e in plin proces de constructie de insule artificiale si zgarie nori care mai de care mai altfel decat precedentii.

O zi de plaja in Doha, Qatar

Cum urmatoarea noastra destinatie din turul prin Asia pe care l-am facut de Paste era Singapore, despre care citisem ca nu exceleaza in plaje, si cum vroiam de la inceput sa castigam puncte in fata copiilor, mari amatori de balaceala si distractie in nisip, am rezervat un hotel cu plaja, pe insula artificiala The Pearl (un fel de replica, la scara totusi mai mica, data insulei The Palm din Dubai – de altfel si hotelul la care ne-am cazat aici, Kempinski The Pearl aducea un pic cu Atlantis the Palm, unde am stat, acum cativa ani, pe cand il aveam doar pe Lucas).

Seara ne-am sfarsit-o deci cu o plimbare pe plaja si o masa la unul din restaurantele de pe The Pearl (cu specific de bucatarie din America de Sud).

Dimineata ne-am trezit deci direct pe plaja, si aceea a fost bineinteles prima noastra destinatie. Apa era calda, si nu foarte adanca, dar cu multi pestisori printre care ne-am balacit, si hotelul ne-a pus la dispozitie caiace, cu care au facut ture copiii si s-au distrat de minune.

Ce mall am vizitat cu copiii in escala de o zi Doha?

Dubai-ul exceleaza in mall-uri, si Doha incearca si el sa se mentina in acest top. Am vizitat si noi unul, dar nu pentru cumparaturi, ci pentru ca citisem despre Villagio Mall, care e construit precum un orasel italian, prin care te poti plimba cu gondola pe canale. Si ni s-a parut ca e o experienta draguta pentru copii. Au fost bineinteles incantati de inedita mini-croaziera indoor! Alaturi am putut admira si una din cladirile emblematice ale orasului, The Torch, un hotel intr-o forma aparte si superb luminat pe timp de noapte.

Unul din cele mai frumoase muzee vizitate de noi prin lumea toata este in Doha

De cum am terminat documetarea pentru aceasta prima etapa a excursiei noastre, un obiectiv s-a evidentiat ca must see in Doha: Muzeul de Arta Islamica.

O cladire exceptionala, gazduieste expozitii despre arta veche si noua islamica, din diferite tari ale globului, cu exponate valoroase si interesante daca vrei sa afli, asa, o frantura, despre istoria si cultura lor. Dar cladirea muzeului insa este vedeta cu adevarat.

Creatie a arhitectului chinez-american I. M. Pei, este construita pe o insula artificiala, langa portul barcilor traditionale de lemn dhow, la capatul Cornisei din Doha, si mi s-a parut o imbinare fabuloasa de stiluri, intre modernist si linii geometrice clare si influente vechi de arhitectura islama. Cumva mi-a adus aminte de Guggenheim din Bilbao, dar nu ca stil, ci ca atmosfera.

Iar momentele mele preferate au fost plimbarile prin cele doua curti ale muzeului, care printre arcade gri si fantani arteziene menite sa te racoreasca (la jumatatea lui aprilie erau in jur de 30 de grade in Doha) iti ofereau privelisti superbe cu skyline-ul si zgarie-norii orasului.

Cu copiii pe Cornisa, sfarsit de zi in Doha

Ce diferentiaza Doha de Dubai nu a fost insa dimensiunea mall-urilor, nebunia formelor si inaltimea extrema a cladirilor or numarul total de insule artificiale, ci Cornisa, faleza pe malul apei, un loc gandit pentru pietoni (ceea ce rar vezi in Dubai), cu peluze verzi, parcuri, fantani, bancute si posibilitatea de a te imbarca intr-o croaziera prin golf).

Pe un alt mal de mare numit Cornisa ne-am plimbat in Casablanca, si atmosfera mi s-a parut un pic similara (doar un pic insa). Am mers pe Cornisa de la Muzeul de Arta Islamica pana la monumentul Perlei, The Pearl, un fel de simbol national, si am prins cred cea mai frumoasa perioada a zilei in care te poti afla aici: apusul, care iti ofera panorama skyline-ului invelita in nuante de roz incetosate.

Aeroportul din Doha, kids-friendly cu siguranta

De pe Cornisa am plecat direct spre aeroport, la limita de timp ca sa prindem zborul nostru in continuare inspre Asia. Pentru ca am optimizat la maxim timpul petrecut in Qatar intre diferite activitati si obiective de vizitat, prin aeroportul internationa Hamad am trecut doar in goana, oprind doar sa salutam giganticul urs galben, sculptura Lamp Bear a artistului elvetian Urs Fishcer.

Am corectat acest neajuns la intoarcere, in timpul unei escale matinale de cateva ore in drum inapoi spre Romania, cand am profitat sa lasam copiii sa exploreze fantasticele locuri de joaca impanzite prin terminale, adevarate opere de arta, topoganele si alte mobiliere de joaca fiind creatii ale sculptorului american Tom Otterness.

Una peste alta, o experienta frumoasa in Doha cu copiii, si nu as ezita sa mai imi prelungesc si o alta vacanta cu o escala mai mare aici. Sau poate cu o alta ocazie, as testa hotelul din aeroport, pentru un pic de balaceala in piscina dintre avioane. Nu se stie insa niciodata cand mai avem ocazia sa trecem pe aici!