>  Destinatii   >  Africa   >  O toamna pandemica plina de ruine

Nu stiu cum de s-a intamplat, dupa o vara plina de roadtrip-uri frumoase prin Europa, pandemia nu a reusit sa ne ruineze toamna, dar totusi am avut o toamna si calatorii pline de ruine. Si nu orice ruine, ci unele absolut senzationale, antice, misterioase, pline de secrete. Dar sa o luam pe rand, si sa va povestesc despre specificul neplanificat al acestei toamne.

Septembrie si calatorii de toamna in pandemie in Portugalia si Turcia

Am inceput septembrie in Portugalia, langa scenicul Ponte do Lima, in regiunea Minho, la capatul unui roadtrip prin nordul acestei frumoase tari la Atlantic. Am trecut putin si prin Spania cu aceasta ocazie, dar acolo preponderent pentru a vedea niste insule fabuloase, Insulele Cies, insa ne-am pomenit si pe marginea unor vechi terme romane si a ruinelor Aquis Querquennis, un stravechi castru roman, pe malul unui lac inconjurat de munti.

In Turcia a fost prima data cand am iesit din Europa post-lockdown, pentru a vizita doua zone aparte, in sud-estul tarii, pline de marturii antice ale inceputului omenirii. Intai am urcat pe Muntele Nemrut, pentru a admira fantasticele statui ce ii pazesc de secole varful, si apoi am mers la Sanliurfa si Gobeklitepe, Momentul ZERO al umanitatii.

Inceput de octombrie cu calatorii in Romania, admirind cel mai mare tezaur antic descoperit in Romania, la Buzau

Primele zile de octombrie ne-au gasit la Cob Village, in Buzau (un judet atat de ofertant pentru calatorii), weekend in care, printre multe alte aventuri am admirat, la Muzeul Judetean Buzau, Closca si puii de aur (al caror loc de descoperire il vazusem in primavara, pe cand ne-am plimbat pana la Chilia lui Ambrozie)

Pe la jumatatea lunii am plecat in cautare de dovleci si regi traci prin Bulgaria, si am vizitat ruinele de pe Valea Regilor Traci, ce erau demult pe lista noastra, dar si Megalit, un sanctuar trac in mijlocul padurii, supranumit Stonehenge-ul bulgaresc si multe alte locuri faine prin Bulgaria centrala.

Inca un weekend de octombrie, inca o vizita in Bulgaria. De data aceasta in program am avut multe drumetii si pesteri in Geoparcul Iskar-Panega , dar am vazut si un neobisnuit observator astronomic antic si un vechi pod roman pierdut in uitarea timpului.

O calatorie fantastica prin Egipt in noiembrie, toamna in desert

Noiembrie l-am intampinat la cald. Foarte cald, in Egipt. Am inceput cu cateva zile in Hurghada, de balaceala, si apoi am continuat cu un roadtrip minunat pe Valea Nilului, 8 zile de ruine una mai maiesoasa ca cealalta, de condus pe cont propriu prin Egipt.

Spre final de noiembrie am intrat intr-o tara noua pentru noi, desi aici aproape langa noi, in Balcani: Albania. O prima tara in premiera in aceasta pandemie. Am incercat sa mergem in Albania si in vara, pe cand eram in Croatia, dar combinatia de culori ce restrictionau harta Europei atunci nu ne-a fost favorabila. De data aceasta astrele ni s-au aliniat, si Albania si Romania au afisat steag verde reciproc, asa ca via un stop over in Istanbul direct in Tirana am mers, iar o aniversare speciala, de 20 de ani de calatorii impreuna, ne-a gasit prin imprejurimile capitalei albaneze, la mare si la munte, la cetati si la restaurante cu mancare delicioasa, dar si la un vechi amfiteatru roman cu vedere la Adriatica, in Durres.

Cam asa a fost pe scurt toamna noastra din acest an. 7 tari imprastiate pe 3 continente, dintre care una in premiera, multe ruine, dar si multe drumetii si orase frumoase. Iarna speram sa o incepem la cald!