>  Calatorii cu copii   >  4 zile in regiunea Minho, in nordul Portugaliei

Dupa o scurta incursiune in Spania pentru a vedea Insulele Cies si orasul-port Vigo, am revenit pe taramuri portugheze, si am incheiat roadtrip-ul nostru prin Portugalia in regiunea Minho, unde ne-am impartit zilele intre orase sarmante, plaje superbe si plimbari in Parcul National Peneda Geres.

Viana do Castelo, un alt orasel superb din Portugalia

Urmatorul nostru popas pe taramuri portugheze a fost pe malul oceanului, la Viana do Castelo. Intai am vazut orasul si oceanul de sus, de la superba biserica Santuario de Santa Luzia, o capodopera de arhitectura cu influente bizantine si gotice, si panorame superbe cu imprejurimile.

Apoi am poposit pe malul apei, pentru a vizita unul din cele mai interesante muzee din ultima vreme, un vas-spital, Gil Eannes, ce a servit, in trecut, flotei de pescuit a Portugaliei, si acum isi asteapta vizitatorii.

A urmat o plimbare pe stradutele centrului vechi a orasului, dar si pe faleza, admirind podul verde construit aici peste raul Lima de nimeni altul decat Gustave Eiffel.

Guimaraes, o bijuterie de oras din regiunea Minho, unul din locurile inscrise in UNESCO din Portugalia

Am mai incercat sa vizitam Guimaraes, un cochet oras inscris in UNESCO si acum 4 ani, dar ploaia de iarna ne-a stricat planurile de escala pe atunci inspre Porto. De data aceasta am avut soare din plin, asa ca am luat la pas stradutele pietruite, printre case decorate cu faianta si cu zeci de ferestre.

In apropiere de Guimaraes am vizitat un alt loc celebru al Portugaliei, o casa cu totul neobisnuita, Casa do Penedo, de altfel intitulata cea mai ciudata casa din lume. O constructie mica de piatra, ce pare imbratisata de doi bolovani giganti, un stop foarte simpatic pentru copii, dar si pentru noi, cu privelisti minunate cu dealuri verzi.

Parcul National Peneda-Geres si minunile sale

Ne-ar fi luat cel putin o saptamana sa exploram pe indelete acest parc national transfrontalier (jumatate din el se continua in Spania), dar nu am avut decat jumatate de zi la dispozitie, asa ca am ales sa vedem celebra cascada Portela do Homem, in care te poti si balaci.

Un alt stop pe care l-am facut in parcul national a fost in micul sat Lindoso, unde un castel impunator, inconjurat de mici casute de piatra vechi de sute de ani ce sunt in continuare folosite de familiile locale ca si depozite de grane, vegheaza imprejurimile.

Ponte de Lima si fantasticul sau pod de piatra

Punctul central al orasului, si cel care i-a dat numele, este masivul pod de piatra, ale carui arce peste Lima dateaza inca din vremea romanilor. El uneste centrul vechi al orasului si biserica Santo António da Torre Velha. Am parcat in imediata lui vecinatate, si am luat la pas malul raului, cu legiunea de romani gata de lupta pozitionati aici, si apoi peste piatra podului, pana in partea cealalta, de unde am admirat panorama orasului vechi Ponte de Lima. Caiace colorate treceau prin arcele podului, si apoi ne-am odihnit la o cafenea pe una din stradutele pline de magazine de suveniruri traditionale.

Frumoasele plaje din regiunea Minho, Portugalia

Toata coasta de nord a Portugaliei este marginita de plaje cu nisip, intinse, kilometri intregi de dune si valurile Atlanticului. In fiecare zi am poposit pe cate una, pentru a asculta zgomotul oceanului si a alerga pe nisip.

Praia do Cabedelo

O plaja lata si nisipoasa, cu dune si pasarele de acces, colorate de sutele de kite-uri si windsurf-uri ce infrunta valurile oceanului. O plimbare de dupa amiaza placuta, cu copiii incantati de nisip si apa.

Moinhos Apulia

Apulia este o mica statiune la ocean, cu o plaja strajuita de un sir de mori de vant. A fost popasul nostru relaxant intr-o alta dupa amiaza, dupa aventuri prin partile muntoase ale Portugaliei.

Praia Amorosa

Am aruncat ultima privire catre ocean pe Praia Amorosa, o plaja salbatica, aproape pustie, pe marginea careia am gasit o mica taverna ce te asteapta cu creveti si vinho verde, si am luat pranzul inainte de a urca in zborul nostru inapoi acasa.

O mica incursiune termala peste granita de Minho, din Portugalia in Spania

Practic, de oriunde in Portugalia Spania este la o aruncatura de bat. Si cand am citit despre niste locuri simpatice cu ape termale la vecinii spanioli, nu am ezitat sa le facem o vizita. Intai am vizitat Termele Romane Bande, bazine pe jumatate scufundate in lac, in care inca poti face baie, pe malul lacului inconjurat de munti Encoro das Conchas. Apoi, la cateva sute de metri distanta ne-am plimbat prin Aquis Querquennis, ruinele unui camp militar roman.

In apa termala insa ne-am bagat in oraselul Torneiros, unde un izvor termal ce se combina cu un rau rece de munte iti ofera o oportunitate de balaceala nemaipomenita. De-a lungul albiei raului sunt organizate mici bazinase din pietre. In functie de rezistenta la apa fiarta, iti poti alege unde sa te asezi. A fost distractia suprema pentru copii!

Un airbnb de sticla deasupra bolovanilor uriasi, in regiunea Minho, ultima cazare din roadtrip-ul nostru prin Portugalia de nord

Ultimele zile in Portugalia le-am petrecut intr-un loc cu totul special, un airbnb cu o arhitectura absolut fantastica. O casa din sticla, cocotata pe piloni deasupra unor bolovani uriasi. Privelistea, la apus si nu numai, cu dealurile verzi ale regiunii Minho, este si ea superba, pusa in valoare pe terasa mare de deasupra bolovanilor sau de pe marginea piscinei. Un vechi hambar transformat in bucatarie de vara si camera de jocuri ne-a completat domeniul.