>  Rezolutii de calatorii   >  2016 - 4 roadtrips in 4   >  4 roadtrips in 4: Iarna ne plimbam la caldura in Portugalia si Spania -> Soare si ploaie in Porto cu copiii

La capatul unui drum de aproximativ 4h de ploaie cu masina, cu copiii, (ploaie care ne-a ametit un pic planurile de escale pe drum), am ajuns pe inserat in Porto, unde am poposit doua nopti.

Plimbare cu cer senin prin Porto cu copiii

De abia asteptam sa vizitam orasul a doua zi, dar stateam cu frica unei ploi torentiale cum se pare ca au parte iarna des portughezii in nordul tarii. Insa de dimineata cand ne-am trezit, soarele era sus pe un cer complet bleu, asa ca am plecat repede-repede dupa micul dejun la plimbare. Primul obiectiv: Podul Luis I, un maiestuos si inalt arc metalic care se intinde peste raul Douro, facind legatura intre cele 2 maluri si cele 2 orase de pe ele, Porto si Vila Nova de Gaia.

Podul se poate traversa pietonal in doua feluri, o data pe trotuarul de imediat deasupra apei, in lungul soselei auto, sau pe sus, pentru un priveliste panoramica deosebita asupra imprejurimilor, pe unde mai circula si un tramvai rapid.

Pranz cu vedere exceptionala si urcat si coborat cu funicularul si telecabina, distractii pentru toti copiii in Porto

La fata locului, vazind cum sta situatia, ne-am facut rapid „planul de atac”: vizitam un pic partea de Porto a malului, urcam cu funicularul dos Guindais sus deasupra orasului, traversam podul pe sus, ajungem de partea cealalta, 172 de metri mai incolo, unde orasul are alt nume (Vila Nova de Gaia), coboram cu telecabina care face legatura intre jumatatea cocotata pe deal a orasului si jumatatea de pe malul apei, ne plimbam la soare si acolo un pic (multe crame de vin Porto isi au acolo locatia, si mai toate ofera vizite) si ne intoarcem pe pod, de data aceasta pe jos. Si exact asa am facut! In plus, am gasit si un loc de joaca fix pe malul raului Douro pentru cel mai mic shopaholic, si am luat si un pranz cu vedere exceptionala asupra Porto.

Acolo unde raul Douro intalneste oceanul

Intorsi la masina, pe care o parcasem pe una din stradutele inghesuite din orasul vechi, pe sub balcoanele pline de rufe colorate puse la uscat, am continuat exploratul de-a lungul raului, pentru a gasi locul unde Douro se varsa in ocean. Desi ziua era senina si vremea minunata, marea ne-a oferit o surpriza, niste valuri spectaculoase care se spargeau cu furie in digurile ce aparau plaja care se intindea in stanga si in dreapta locului de varsare a raului in mare. Am admirat spectacolul oceanului, am filmat valurile cele inalte si ne-am plimbat de-a lungul falezei bucurindu-ne de soare.

Serralves si arta moderna cu copiii prin Porto

Urmatorul punct de atractie era parcul Serralves si muzeul de arta moderna din centrul sau. Intai ne-am plimbat pe aleile umbroase ale parcului, pentru a prinde ultimele momente de lumina, si apoi am dat o raita (cam rapida, dar de, eram impreuna cu doi copii nu mereu impresionati de instalatii de arta moderna) prin un muzeu care s-a dovedit mai mare decat parea de afara.

La piscina cu copiii in Porto

Ajunsi la hotel, Lucas a refuzat somnul in favoarea unei vizite la piscina de la subsolul hotelului Sheraton, unde am petrecut cele 2 nopti din Porto, pentru ca mai incolo nu ar mai fi avut voie sa intre (in Portugalia ne-am izbit de diferite reguli ciudate de ore permise pentru intrarea copiilor la piscina). Ne-am balacit putin, si apoi ambii copii au adormit epuizati pe unul din sezloange.

Plan pentru zi cu ploaie in Porto cu copiii

A doua zi vremea nu a mai tinut cu noi. Din timpul noptii a inceput o ploaie torentiala, care insa nu ne-a suparat prea mult, pentru ca aveam in plan o atractie indoor pentru jumatatea de zi pe care o mai petreceam in Porto: acvariul Sealife.

La finalul sederii noastre in Porto am mai trecut o data, cu masina de data aceasta, de-a lungul plajei, pentru a admira un peisaj cu ploaie, complet schimbat fata de insorita zi precedenta.

Unde ne-am cazat cu copiii in Porto?

Am ales sa stam cu copiii la hotelul Sheraton Porto in special datorita piscinei, dar si a faptului ca suntem vechi fani ai retelei SPG. Din nou, nu ne-a dezamagit. Ne-am bucurat de piscina (chit ca am fost constransi de regulile orare in ceea ce priveste accesul copiilor), am avut priveliste frumoasa din camera noastra de la etajul 7, si hotelul in sine era foarte dragut.

Unde am mancat cu copiii in Porto?

In seara de la mijlocul sederii noastre in Porto am mancat in orasul de peste Douro, la un hotel cocotat pe dealurile Vila Nova de Gaia: Yeatman, care oferea o priveliste fabuloasa asupra raului si a orasului.

Ne-a stricat oare rau ploaia planurile in Douro?

Daca vizitezi nordul Portugaliei iarna, ca noi, trebuie sa stii ca ploaia poate sa iti puna bete in roate. In acelasi timp, iarna temperaturile sunt mai prietenoase, si, datorita precipitatiilor, peisajul este mai inverzit. La dus spre Porto planul era sa oprim in Tomar sau Coimbra, pentru a vizita unul dintre aceste doua orase. Nu doar ploaia ne-a zadarnicit planurile, ci si faptul ca fiind 1 ianuarie totul era inchis. Le-am pus pe lista pentru o data viitoare. In schimb, la dus am oprit sa mancam un pranz prelungit (ca tot ne pomenisem cu extra timp liber) intr-un satuc langa Tomar, Alverangel, si ne-am bucurat din plin de privelistea asupra unui lac foarte simpatic, Castelo de Bode in timp ce degustam specialitati delicioase portugheze.

La plecare din Porto, inainte de a ajunge la destinatia urmatoare, planuiam sa vizitam pe indelete Amarante, se pare unul din cele mai romantice orasele din Portugalia. De vizitat nu l-am vizitat insa decat din masina, ploaia torentiala nu se oprise:

Inainte de a ajunge la urmatoarea noastra destinatie am rerutat inspre Guimaraes, unde am mancat pranzul:

Care a fost locul nostru preferat din Porto?

Muzeele de arta moderna sunt mereu preferatele mele, si daca vin la pachet si cu o curte generoasa cu atat mai mult imi plac. Am beneficiat si de soare in ziua respectiva, asa ca iata mai multe poze din parcul si muzeul Serralves:

Porto, un stop in roadtrip-ul nostru de 2 saptamani cu copiii prin Portugalia si Spania

Vezi intreg roadtrip-ul de iarna prin Spania si Portugalia, primul din cele 4 roadtrips in 4 pe care le planuim in 2016:

Harta traseului / Prima zi in Granada / 3 zile pe coasta Algarve (cazati intr-un loft airbnb) / Escala la Cabo da Roca si Palatul Pena / Revelion la manastire in Evora / Arraiolos si Monsaraz / Soare si ploaie in Porto / In casuta (si spa-ul) din padurea Pedras Salgadas / Rasfat (si vin) in valea raului Douro / O noapte la ferma in Serpa / Din nou la ocean, in Cadiz / Un ultim stop, Ronda