>  Calatorii cu copii   >  3 pesteri + alte locuri senzationale prin Parcul Natural Apuseni

Nu suntem la prima vizita in Parcul Natural Apuseni, dar nici pe departe sa ii epuizam comorile. Daca acum cativa ani am stat la Raven’s Nest, si am vizitat locuri incarcate de istorie precum Rosia Montana sau lacul Geamana, si imediat dupa lockdown am venit in Apuseni dinspre Bihor pentru a vizita zona Padurea Craiului, acum am poposit intr-o zona plina de pesteri minunate, si ne-am facut cartier general pe dealurile din satul Matisesti, si timp de cateva zile am vizitat cat de mult am putut.

3 pesteri de neratat in Parcul Natural Apuseni

Pesterile de care va povestesc acum sunt cu siguranta de neratat, si ne-au uimit peste masura, desi stiam de la celelalte pesteri, vizitate acum cativa ani in zona Padurea Craiului, ce minunatii subterane pot produce Apusenii. Prima la care am ajuns a fost o pestera in care imi doream demult sa ajung cu copiii: Pestera Ursilor. Cumva, m-am inselat despre acest loc, inainte de a il vizita, si nu imi e rusine sa o recunosc. Credeam ca atractia principala vor fi cele cateva zeci de schelete de ursi dintr-o specie de ursi disparuta acum 20000 de ani. Si nu ma intelegeti gresit, sunt ceva senzational, isi iti arata adevarata putere a naturii: de a distruge, dar si de a conserva, viata demult disparuta. Dar Pestera Ursilor e si un spectacol al frumusetii, cu galerii lungi, extrem de lungi, decorate tot de natura cu lumanari gingase, cu stalactite si stalacmite si coloane spectaculoase si fragile in acelasi timp. Un spectacol vizual si istoric total.

A doua pestera nu este la fel de mare, si nici la fel de decorata de natura, dar impresioneaza altfel: Pestera Poarta lui Ionele are o galerie inalta de peste 30 de metri, care te lasa cu gura cascata inca de la intrare. Prin pestera te deplasezi pe scari si pontoane suspendate, deoarece pe sub ele, din adancurile pamantului, izvoraste un parau rece.

De la Pestera Porta lui Ionele drumul e scurt pana la pestera pe care asteptam cu cea mai mare nerabdare sa o vizitam. Dupa ghetarii din Antarctica, din Groenlanda, Austria, Norvegia sau Islanda, in sfarsit, dupa o coborare lunga a 270 de trepte, am vazut unul din cei cativa ghetari subterani ai Romaniei: Pestera Ghetarul Scarisoara.

Alte obiective naturale sau istorice remarcabile prin Parcul Natural Apuseni

Primul loc in care am poposit a fost deasupra satului Albac, langa hotelul Perla Apusenilor, un loc de unde ai o panorama verde incredibila cu dealurile punctate de capite de fan din aceasta zona pitoreasca a Romaniei.

Urmatorul punct panoramic din munti a necesitat ceva efort. Cam 40 de minute urci sustinut prin padure, pe o poteca insa bine amenajata, pana la una din cele mai colorate privelisti din Apuseni: o ravena extraordinara, in nuante de rosu si portocaliu si mov, intitulata Groapa Ruginoasa.

A doua zi de dimineata, ne-am inceput plimbarile intr-un loc nu doar panoramic, ci si cu imensa insemnatate istorica, in catunul Fericet, la casa in care s-a nascut Horea, unul dintre eroii rascoalei populare din 1784, intitulata si „Răscoala lui HoreaCloșca și Crișan”.

Daca vrei sa ai senzatia ca ai ajuns la capatul lumii, intre Pestera Poarta lui Ionele si Ghetarul Scarisoara fa un ocol pana ala Poiana Calineasa. Casutele mici de lemn, verdele aproape orbitor, si panorama de jur imprejur cu culmile Apusenilor fac din locul acesta unul aproape magic. Unde mai pui ca doamne localnice de abia asteapta sa te serveasca aici cu delicioase placinte motesti, iar daca ajungi in iulie poti avea parte de un spectacol aparte: Festivalul Motilor.

Unde ne-am cazat pentru zilele noastre de plimbari prin Parcul Natural Apuseni

Surprinzator pentru asa zona frumoasa a Romaniei, oferta de cazari in Muntii Apuseni nu este printre cele mai generoase sau atractive. Dar multumita recomandarii de la prietenii nostri de la The Happy Kid, am gasit o casuta perfecta pentru familia noastra, o casa traditionala reinterpretata (si fix asa ii este numele), parte a unui complex in satul Matisesti de mai multe casute superb decorate si cu arhitectura deosebita. Casa noastra a avut un dormitor mare si luminos, si o sufragerie colorata, cu o canapea extensibila perfecta pentru copii. Bonus: un ciubar cu privelisti panoramice, si un hamac suspendat ce a facut deliciul copiilor.

Cum am ajuns in Parcul Natural Apuseni?

Trebuie sa recunosc: daca nu ar fi drumul atat de imposibil de lung din Bucuresti, am ajunge mai des in aceasta zona frumoasa a Romaniei. Dar cu masina faci si peste 10 ore pana in mijlocul Parcului Natural Apuseni. Daca data trecuta am mers pe sosea pana in aceasta zona, intr-un roadtrip din Bucuresti pana in Bihor si inapoi, de data aceasta am ales comoditatea zborului de 40 de minute pana in Cluj, asa ca la final de weekend prelungit prin Apuseni am avut si cateva ore de plimbare prin Cluj, inainte de a ne imbarca inapoi spre casa.