>  Descopera Romania   >  Bucuresti si in jurul sau   >  Un traseu de Craciun prin Bucuresti 2022

Cat stam acasa in Bucuresti in decembrie, avem activitati specifice de Craciun. Incercam si sa vizitam Piete de Craciun in alte orase europeene (anul acesta am vazut cum arata Sarbatorile in Bruxelles, iar anul trecut in Budapesta), dar mai ales la noi in oras incercam sa intram cat mai mult in spiritul Lunii Cadourilor.

Anul acesta, Targul de Craciun Bucuresti de la Piata Constitutiei s-a deschis foarte devreme, si cu el am inceput sa intram in dispozitie craciuneasca. Citeste aici despre cum este organizat in 2022 Targul de Craciun Bucuresti de la Piata Constitutiei, si la ce te poti astepta la o vizita acolo. Dar ca si anul trecut, ne-am facut, ca un soi de activitati de advent, un intreg parcurs de Craciun prin Bucuresti, pe la toate pietele de Craciun si in alte locuri frumos decorate.

>> Citeste aici despre traseul de Craciun prin Bucuresti in 2021

Targul de Craciun Bucuresti de la Piata Constitutiei

Daca anul trecut targul central de Craciun a fost la Piata Universitatii, anul acesta si-a reluat locul in fata Casei Poporului, in Piata Constitutiei, un loc mai potrivit fiind mult mai mult spatiu. Si multimile nu inceteaza sa vina, este mult mai aglomerat decat oriunde anul trecut. Notabila este roata mare, care arata spectaculos si de pe bulevard cum vii dinspre Unirii, si care iti da si posibilitatea unei panorame de sus cu Casa Poporului. Alte distractii pentru copii sunt patinoarul si caruselul.

>> Citeste despre cum e si vezi mai multe poze de la Targul de Craciun Bucuresti din Piata Constitutiei in 2022

Lu-Vin: 12-23
Sam-Dum: 10-23

Revine anul acesta Targul Poveste de Craciun de la Opera Comica

Dupa o pauza pandemica, anul acesta a revenit Targul Poveste de Craciun in curtea de la Opera Comica. Mereu a fost preferatul copiilor, si anul acesta s-a deschis cu noi surprize. Este deschis in fiecare dupa amiaza, in jurul orei 15:00 se deschid atractiile, iar anul acesta, pe langa ateliere de tot soiul de arts&crafts, spectaculoasa a fost sania, cu care poti sa zbori deasupra targului. Preferate de copii sunt si derdelusul si patinoarul de dimensiuni generoase.

Classical Christmas Market, in fata la Opera Nationala

La a doua editie, Classical Christmas Market ramane preferatul meu, cu o atmosfera linistita, casute cochete si muzica in aer. Sunt si cateva atractii noi pentru copii, precum un carusel si un trenulet in jurul bradului cu luminite decorat. Dar trebuie sa recunoastem ca am fost dezamagiti un pic anul acesta. Da, optiunile de mancare sunt mult mai bune si mai variate, dar atelierele sunt deschise doar joi – duminica, si doar seara, la fel si Mos Craciun (spre deosebire de anul trecut cand erau in fiecare zi). Plus, multe mese erau ocupate de oameni veniti cu mancare la pachet din alta parte, ceea ce iar ni s-a parut foarte aiurea!

West Side Christmas Market, in Parcul Drumul Taberei

Tot la a doua editie este anul acesta si Piata de Craciun organizata in partea de vest a Bucuresti-ului, in Parcul Drumul Taberei. De data aceasta a avut un alt organizator, si aspectul este complet schimbat. Sunt si noutati (ateliere pentru copii, o roata imensa), dar si casute mai multe si mai dragute. Din pacate ne-a prins o ploaie torentiala in timp ce il vizitam, asa ca nu am stat pe indelete sa profitam de tot ce ofera.

Lu-Vi: 10-22
Sam-Dum: 10-23

Pana pe 18 decembrie Lights On! – Festivalul luminilor in Sectorul 2

In Parcurile Morarilor, Pasarari, Ioanid si Icoanei au aparut acum cateva zile instalatii luminoase din cadrul festivalului Lights On Bucuresti, Festivalul Luminilor din sectorul 2. Cea mai impresionanta piesa este, cu siguranta, gigantica Luna, ce pluteste deasupra lacului din Parcul Ioanid (anul trecut tot acolo a aparut deodata Gaia – o poti vedea in poza ce insoteste rezolutia noastra pentru 2022), dar copiii s-au distrat teribil si la instalatiile muzicale si luminoase din invecinatul Parc al Icoanei.

Alte locuri cuprinse de Spiritul Craciunului, pe care le-am frecventat si admirat in decembrie 2022

Si anul acesta florariile s-au intrecut in amenajari superbe, Maison Dadoo si Florens ramanind preferatele noastre pentru decoratiuni de Craciun.

A devenit deja o traditie sa mancam niste burgeri enormi si ciudati si teribili de buni la The Burgr Factory, in atmosfera de basm creata de zecile de stelute ce atarna pe tavanul restaurantului. Anul acesta copii iau ales mini-burgerii tricolori, iar eu mi-am luat un burger intepat cu o seringa (plina de sirop de artar).

Nu doar iarna in programul nostru, ci mereu unul dintre preferatele noastre pentru o cina in familie (cuptorul de pizza in masinuta galbena ii amuza pe copii de fiecare data!), Bocca Lupo este decorat superb in preajma Craciunului. BONUS: este vizavi de Classical Christmas Market din fata Operei Nationale.

Kraft Market organizeaza in weekenduri targuri de Craciun

Din toamna incoace Kraft Market (in spate la Novotel City Center de pe Victoriei) a fost unul din locurile noastre preferate de iesit dupa scoala cu copiii. Cei mici alearga prin zona mare de joaca (si au topogan si mini disco), si noi savuram un pad thai, o cafea sau un pahar de vin. Iar acum in weekenduri sunt amenajate si targuri specifice!

Cea mai fotografiata casa din Bucuresi in acest decembrie este cu siguranta nou-renovata La Mitza Biciclista. Si cum e la noi in cartier, am trecut des pe langa ea si i-am admirat decoratiile de basm de la ferestre si usi.

In interior este o adevarata padure de brazi naturali ornati cu beculete stralucitoare si s-a deschis un popup store by Kaiamo, care vinde vin fiert, ciocolata calda si dulciuri de Craciun.

Teatrul Ion Creanga s-a pregatit si el de Craciun! In Sala Mica, langa Piata Amzei, a aparut ca prin magie casuta lui Mos Craciun, unde chiar poti sa te intalnesti cu el si cu Craciunita. Iar in unele zile se tin si spectacole tematice. Si bilete la spectacole si pentru intalnirea cu Mosu se pot cumpara online pe site-ul teatrului.

Iar cafeneaua noastra preferata in acest an a fost pe Calea Victoriei, Boiler x Guido, care si-a imbracat niste straie superbe de sarbatori.

Cea mai frumoasa scena a Nativitatii am gasit in curtea Catedralei Catolice, care organizeaza si concerte de orga in perioada aceasta.

Si nu in ultimul rand, ne place foarte mult decorul de Craciun din Aeroportul Otopeni… Ghiciti oare de ce?