>  Calatorii cu copii   >  Weekend transilvanean la Mesendorf

Mesendorf e un mic sat sasesc ce apartine de comuna Bunesti (de care apartine de altfel si mult mai faimosul Viscri), si ajungeti la el intr-o ora si un pic din Brasov, mergind pe drumul spre Sighisoara. Si dupa cum puteti citi mai jos, o baza buna de explorat Transilvania cu copiii pe timp de weekend.

Planurile noastre initiale pentru primul weekend de aprilie au fost date peste cap, si cautind ceva sa inlocuim ne-am intors din nou spre Transilvania, si am gasit o pensiune cu detalii arhitecturale interesante, intre sasescul traditional si modernism cu influente scandinave, cu geamuri mari si linii simple, un mix reusit: Mesendorf Gasthaus. Ne-a atras si curtea mare, cu hamace si trambulina, in care copiii au putut alerga dupa pofta inimii.

Luind la pas Mesendorf, Transilvania, cu copiii

Dupa ce iti iei o portie consistenta de relaxare in liniste, Transilvania te asteapta la explorari. Imediat ce iesi din pensiune, o frumoasa biserica fortificata te intampina. Biserica fortificata din Mesendorf nu e dintre cele 7 inscrise UNESCO, dar este cea mai colorata din cate am vazut, iar custodele sau stie sa iti faca vizita memorabila, cu povesti si legende ale satului.

Prin sat sunt marcate trasee de bicicleta pana sus pe dealurile dinprejur, de unde o priveliste frumosa cu satul ti se va infatisa. Iar prin paduri, caprioare iti vor iesi in cale, o placere sa alergi, sa te plimbi sau sa mergi pe bicicleta. Poti chiar ajunge pana in satul vecin, Crit, ce te va intampina deasemenea cu o biserica fortificata si siruri de case sasesti colorate.

Ce poti explora prin Transilvania cu copiii pe langa Mesendorf?

Urcus pana la cetatea taraneasca Saschiz

Sambata noi ne-am conceput un traseu de o zi printre sate si dealuri, in cautare de minunatii ale Transilvaniei. Intai am oprit la Saschiz, profitind de soarele puternic de pe cer, si de zilele fara ploaie din ultimele saptamani, pentru a urca la Cetatea taraneasca Saschiz, pe langa care mereu am trecut in ploaie, si care este greu acesibila daca drumul de pamant denivelat pana la ea este ud. De sus, de pe zidurile ruinate ale candva impunatoarei cetati se vede tot Saschiz-ul si turnul bisericii sale, iar intre zidurile vechilor fortificatii mirosea delicat a toporasi.

Darjiu, biserica fortificata inscrisa in UNESCO, o alta minune din Transilvania la care am poposit cu copiii

Pentru urmatorul punct pe lista noastra am trecut granita in judetul Harghita, si am vizitat Biserica fortificata Dârjiu, inscrisa in UNESCO, o fortificatie alba ce ascunde traditii inca de actualitate, precum slanina pastrata de fiecare familie in Turnul slanei sau granele depozitate sub zidurile sale, in cutii mari de lemn. Biserica e luminoasa, precum toate bisericile sasesti, si decorata cu niste picturi medievale superbe, o placere sa stai sa le admiri.

Pranz in Odorheiul Secuiesc

Cum se facuse ora pranzului, si Odorheiul Secuiesc este la doar 20 de minute de Dârjiu, catre el ne-am indreptat pentru o supa ardeleneasca si un ficat de gasca la gratar. Bonus: in centru, cofetaria Alexandra e o varianta delicioasa pentru un desert cu arome austriece.

Plimbare la Batranul din Carpati, Stejarul din Mercheasa

Cu forte proaspete ne-am indreptat spre urmatorul punct din planul nostru: o plimbare pe varf de deal, printre copaci batrani cu aer bizar (mai ales in varianta desfrunzita de inceput de aprilie) pana la Batranul din Carpati (Stejarul din Mercheasa), un gorun stravechi, gigantic, in varsta de 900 de ani.

Racos, vulcanul, coloanele de bazalt si lacul de smarald, 3 locuri extraordinare din Transilvania, pe care le-am explorat pentru a doua oara cu copiii

De aici, pe un traseu de aproximativ 10km peste dealuri si campuri, ajungi deasupra satului Racos, de unde cel mai frumos loc din Romania, vulcanul stins Racos, iti umple privelistea. Daca pana acum vulcanul ne-a intampinat cu ploaie, de data aceasta lava ce a curs fierbinte acum 10 000 de ani, rosiatica, si peretii in diferite nuante ale vulcanului, ne-au asteptat stralucind aproape sub soarele aproape de asfintit. Tot luminate de soare am gasit si Lacul de smarald si Coloanele de bazalt din apropiere. O plimbare prin crater este cu adevarat spectaculoasa, si e locul meu preferat din Romania.

Cetatea Rupea la apus

Cetatea Rupea ne-a salutat de pe dealul sau la fiecare drum, prinzind-o de doua ori la apus, cu lumina calda a soarelui in spate. Nu am oprit pentru ca deja am vizitat-o cu alte ocazii, dar este cu adevarat o aparitie, pe care cu drag am pozat-o de fiecare data cand am trecut pe langa ea. Dar daca nu ai vizitat-o, nu o ocoli, de pe zidurile ei vei avea o priveliste fabuloasa!

Un ultim popas cu copiii prin Transilvania, plecind de la Mesendorf: cetatea Feldioara

Pe drum inapoi spre casa duminica, un popas s-a anuntat practic singur: proaspat renovata cetate Feldioara, aflata fix la drumul spre Brasov cum vii dinspre Mesendorf. Cetatea este mica, dar semeata, in laterala Feldioarei, si iti vorbeste despre istoria cavalerilor teutoni, cu care ne-am mai „intalnit” la ruinele Manastirii cisterciene de la Cârta. Copiii s-au distrat sa exploreze curtea si scarile cetatii, dar si sa asculte muzica „de cavaleri” de fiecare data cand treceam prin dreptul portii de acces.

Un ultim popas a fost in Brasov, locul nostru „traditional” de masa tarzie de pranz dupa cate un weekend transilvanean, din nou la cea mai recenta iubire culinara brasoveana a noastra, restaurantul Sub Tampa si frumoasa promenada dintre munte si vechile ziduri si turnuri de aparare ale Brasovului.

Ca intotdeauna, un weekend in Transilvania cu copiii e mereu o idee buna, si anul acesta avem in plan sa mai revenim de cateva ori!