>  Calatorii cu copii   >  Cum a fost un weekend la mare in Saturn

Anul trecut practic am „redescoperit” Marea noastra Neagra, si am petrecut mai multe weekenduri pline de plaja, relaxare, distractii si mancare buna in cateva dintre statiunile de pe litoralul romanesc. Si, in plus, am descoperit perioada perfecta pentru a merge la noi la mare: luna iunie, cand vremea e deja buna, dar aglomeratia specifica lunilor iulie si august inca nu a apucat. Asa ca am pastrat reteta succesului si anul acesta, si am poposit la jumatate de iunie, in plina greva scolara, intr-o statiune in care nu mai fusesem demult, si pe care am gasit-o foarte frumos aranjata: Saturn.

>> Citeste si despre Mojo Resort, unde am stat anul trecut in Eforie Sud

Unde ne-am cazat in Saturn: Hotel Neko

Sa incepem cu aspectele practice. Pentru mine, cand merg la mare cu destinatia plaja, este foarte important sa fiu aproape de ea, sa vad marea din balcon, dar si de la micul dejun sau cina. Asa ca am fost foarte multumiti de alegerea noastra: am stat la Hotel Neko, un hotel renovat recent, efectiv chiar pe plaja, din unele camere cu privelisti superbe catre golfuletele cu stabilopozi ale Saturnului. Ba chiar cred ca se vedea pana in departare, inspre Mangalia!

Camerele sunt micute, dar inteleg ca marea majoritate a lor sunt renovate (o parte in 2023, si o parte acum cativa ani, dar exista, si pentru cei care vor sa faca economie la buget, dar sa aiba o pozitie extraordinara chiar pe plaja, si cateva camere basic, cu mobilier mai vechi). Dar cum e lumina pana la 22 aproape vara, numai in camera nu am stat. Micul dejun ni-l incepeam pe terasa foarte faina a hotelului, si apoi, 20 de metri mai incolo, aterizam pe plaja direct.

Mi-a placut si numele hotelului: Neko, care ne-a amintit de Neko Harbour (ce coincidenta de nume!) pe care l-am vizitat in croaziera noastra prin Antarctica!

>> Cauta oferte si rezerva la Hotel Neko in Saturn

Cum este plaja si faleza in Saturn?

Plaja in Saturn mi-a placut in mod special. Toata statiunea este o salba de mici golfuri cu apa linistita, protejate de stabilopozi, si fiecare golf in parte este dotat cu cochete umbrelute de stuf, ce da o imagine coerenta, si foarte chic plajei. Din loc in loc sunt amenajate locuri de joaca, dar si cateva terase sau beach bars, mici insa, care nu iti iau privelistea catre mare, in timp ce te plimbi, la apus, pe superba faleza ce leaga Saturn de Mangalia.

Si daca tot am pomenit de faleza, cred ca aceasta a fost cea mai placuta surpriza a weekendului nostru in Saturn. Aproape 5 kilometri de faleza leaga Saturn de „sora mai mare”, orasul Mangalia, si a fost integral renovata recent, si arata exceptional, cu bancute de privit marea din loc in loc.

Unde am mancat bine in Saturn?

Intai si intai, serile, dar si un pranz, am mancat la noi la Hotel Neko, pentru ca ne-a placut privelistea din restaurant. Nu am avut mesele incluse, dar oricine, inclusiv necazati la hotel, pot poposi la terasa hotelului Neko pentru pranzul sau cina zilei, au oferta de meniu cu fel principal, garnitura si desert, si mancarea a fost foarte buna.

Intr-o seara am poposit la o terasa plina de culoare, pe faleza, nu departe de Neko: Terasa La Siesta. Ne-au placut aici cocktailurile foarte colorate, dar si deserturile deliciosa, cat si ambianta relaxanta a locului.

Ultimul loc in care am servit un pranz lung, in familie extinsa, la Cazemata Cherhana Puiu, un restaurant pescaresc chiar deasupra apei, la limita dintre Saturn si Mangalia, construit pe bazele unei cazemate de aparare, dintre cele care impanzesc litoralul romanesc. Pranzul a fost specific: cu icre, peste la gratar si storceag de sturion. Delicios!

O lunga plimbare placuta prin Mangalia si un mic muzeu exceptional

V-am zis ca ne-a placut faleza ce uneste Saturn de Mangalia, si i-am strabatut kilometri de cateva ori in cateva zile la rand. Intr-una din dati am facut o incursiune si plimbare si prin Mangalia, careia i-am regasit centrul tare cochet renovat, cu zona pietonala si o fantana arteziana in trepte pentru a face legatura cu plaja Mangalia. Inainte de asta am salutat, evident, lebedele de pe faleza.

Daca data trecuta cand am ajuns in ultimul oras de pe litoralul romanesc inainte de granita am mers la vechea moschee de aici, acum ne-am orientat catre alta perioada a istoriei zonei, si am vizitat un mic muzeu fascinant, Muzeul arheologic Callatis, ce adaposteste toate minunatiile gasite in ruinele orasului antic roman Callatis, dar si un mormant, denumit Mormantul cu papirus, descoperit la sapaturi in zona.

Alaturi de muzeu este si o zona in aer liber, cu pasarele, pentru a admira o bucata de drum roman, pastrata impecabil, descoperita la niste lucrari de mententanta in oras in 2014.

Ce mai poti vizita in jur pe litoral?

Din experientele noastre de anul trecut, am cateva recomandari pentru un sejur la noi pe litoral la Marea Neagra. In plus, am vrea data viitoare sa vizitam Herghelia Mangalia, dar si noua marina de la Limanu (zona unde inteleg ca sunt si cateva pesteri si vestigii arheologice ascunse).

>> Plaje cochete la Marea Neagra
>> Plaje salbatice de explorat pe litoralul romanesc
>> Locuri distractive pentru cei mici la mare
>> Despre Eforie Sud
>> Locuri frumoase de plimbat pe litoral