>  Rezolutii de calatorii   >  2019 - Anul insulelor   >  15 distractii cu copiii in Hong Kong

Am fost in Shanghai, Singapore, Tokyo sau Bangkok, asa ca era timpul sa mai facem cunostinta, impreuna cu copiii, cu inca o metropola asiatica: Hong Kong.

Daca atunci cand zici Singapore te gandesti intai la Marina Bay cu Marina Bay Sands pe fundal, iar cand iti amintesti de Bangkok iti rasar in minte imagini cu fantasticele sale temple colorate, cred ca despre Hong Kong imi vor ramane emblematice blocurile inalte si subtiri care cresc parca drept in sus din pamant.

Noi am poposit in total cu copiii 5 zile pe meleaguri Hong Kong-eze, si au fost 3 zile de explorari, de plimbari, atat prin peisaj urban, cat si pe mumtii ce populeaza si ei din plin insulele acestui tinut, plus inca doua zile in cel mai magic loc (pentru copii), Disneyland Hong Kong. Asa ca, hai sa vedem, ce poti face cu copiii in Hong Kong, enumerate strict in ordinea parcursa de noi.

1. Disneyland Hong Kong, practic nu ai cum sa nu treci pe aici daca esti cu copiii

Cu siguranta, cei mici vor fi in unanimitate de acord ca cel mai frumos este la Disney. Cei mari posibil s-ar putea sa nu aiba aceeasi parere, dar, cand e vorba de Disney, cine tine cont de ce gandesc parintii oare? Noi, din Vietnam, ne-am dus direct la Disneyland (15 minute de la aeroport, e situat pe Lantau, pe aceeasi insula pe care vei si ateriza), si am avut o zi plina in parc.

Spre deosebire de fratele sau francez, Disneyland Paris, pe care l-am mai vizitat, Disneyland din Hong Kong mi s-a parut mai prietenos cu parintii: o suprafata totala mai mica, preturi mai mici la jucarii si rochii de printese, timpi de asteptare mai mici, organizare mai buna, mancare mai sanatoasa la restaurantele din parc. Copiii au avut distractia vietii lor, cu spectacole, incursiuni cu adrenalina in lumile magice ale filmelor Disney si intalniri cu personajele preferate.

Citeste aici mai in detaliu despre cum a fost la Disneyland Hong Kong cu cei mici.

2. Fa o incursiune din Hong Kong in Macao – si tu si copiii va veti distra

Macao, practic o alta tara (regiune administrativa speciala a Chinei in fapt), este la 1 ora cu feribotul de Hong Kong, feribot care circula extrem de des, si din mai multe porturi. Noi am stat 1 noapte, dar poti face si doar un daytrip, daca timpul nu iti permite mai mult.

Mie mi-a parut rau ca nu am stat chiar si doua nopti, insa atat am putut incadra in programul nostru. Citeste mai multe in postul separat despre ce aventuri fantastice am avut cu copiii in Macao.

3. Urca la Ngong Ping cu cea mai lunga telegondola din lume

Posibil locul meu preferat din Hong Kong, am revenit pe insula Lantau pentru a lua cea mai lunga telegondola din lume, de 5.7km, ca sa urcam in munti, la Ngong Ping. Manastirea Pao Lin si cel mai mare Budha de bronz din lume (pentru care trebuie sa urci vreo 200 de scari) sunt impresionante, dar destul de aglomerate.

Insa imediat ce intri pe trasee prin padure, multimea se rarefiaza, si esti doar tu, muntele si privelisti catre marea de jos. Atentie! Coada de urcare cu telegondola poate ajunge si la 2-3 ore, asa ca recomand, mai ales daca sunteti cu copiii, pentru a scurta timpul (desi fara coada aici nu vei scapa oricum) achizitionarea dinainte a biletelor, si alegerea cabinei de tip crystal (cu podea de sticla) – noi am folosit platforma Klook.

4. Cocoata-te cu copiii pe Victoria Peak, cu tramvaiul, sa ai Hong Kong la picioare

Alt loc la inaltime pe care e musai sa ajungi e cel mai inalt punct de pe insula Hong Kong, Victoria Peak, de unde vei avea o panorama superba cu blocurile, care mai de care mai inalte si mai subtiri, din Victoria Harbour. Daca e senin, se poate admira si insula Kowloon, de peste apa, dar noi nu am avut norocul acesta.

Ca si la telegondola de pe insula Lantau, cozile sunt spectaculoase, asa ca noi ne-am achizitionat, din vreme, un bilet cu fastpass, si am fost condusi, la o ora anume, de un ghid, direct in fata cozii impresionant de mari.

Privelistea, desi in ceata, este impresionanta, insa partea mea preferata a fost coborarea pe jos, pe un traseu bine organizat, desi in panta destul de abrupta, betonat, deci nu dificil, cam 3km prin jungla efectiva de pe munte, si cu privelisti superbe inspre oras.

5. Gradina zoologica si botanica din Hong Kong, alt loc dragut de vizitat cu copiii

Plimbindu-ne brambura pe strazile in panta ale insulei Hong Kong am nimerit la portile cu intrare gratuita in Gradina zoologica si botanica din Hong Kong, si bine am facut ca am intrat, pentru ca am nimerit intr-o oaza verde, cu loc de joaca, cu nenumarate animale dintre cele mai diverse, un loc nu foarte aglomerat, nu foarte turistic, in care ne-am petrecut cateva ore faine.

6. Fii uimit de blocuri

Nu ma puteam opri din exclamatii de uimire, cercetind viata pe verticala care se traieste in Hong Kong. Blocurile acestea ireal de inalte, de multe, de subtiri, erau adevarate orase pe verticala. Nu de putine ori aveau gradini sau piscine, agatate cateva etaje deasupra strazii, o lume de sine statatoare.

7. Viziteaza roata mare din Central Pier

Trebuie sa recunoastem ca noi am cedat in fata cozii (desi era substantial mai mica decat cele „traite” la telegondola pentru Lantau sau la tramvaiul catre Victoria Peak, asa ca doar am admirat-o si ne-am imaginat peisajele de sus.

8. Copiii vor fi impresionati de tramvaiele cu etaj din Hong Kong

E o imagine emblematica a orasului: tramvaiele supraetajate ce se strecoara printre blocurile inalte. Copiii au fost tare entuziasmati de ele, iar eu nu ma opream din a le poza!

9. Fa o plimbare cu barca pe Victoria Harbour, si daca te nimeresti seara, admira si Simphony of Lights

Cotata ca o experienta pe care e musai sa o ai in viata, vei putea admira de la nivelul apei atat insula Hong Kong, cat si Kowloon de vizavi. Cea mai cea experienta e probabil o croaziera seara, pe vechea corabie AquaLuna, cea cu panze rosii, in timpul spectacolului de lumini Simphony of Lights, de pe zgarie-norii din Hong Kong. Dar la fel de interesanta este si o simpla traversare, cu StarFerry, ce circula o data la 10 minute facind legatura intre insulele Hong Kong si Kowloon.

10. Ia-ti portia de oxigen in Kowloon Park

Nu poti nega, Hong Kong este poluat, asa ca din cand in cand nu strica sa iti mai clatesti plamanii. Kowloon Park este efectiv o oaza intre bulevarde aglomerate si poluate, si o oaza ingrijita, cu istorie, cu multe plante, statui si fantani.

11. Amuza-te cu copiii pe Avenue of Comic Stars din Hong Kong

Pe copii i-a amuzat tare aceasta straduta pietonala, cu statui gigantice ale eroilor de desene animate (din seriale locale, nu cunoasteam pe nimeni). Sunt colorati, sunt haiosi, si vei gasi aceasta straduta chiar in laterala parcului Kowloon. Ca si parcul, nu este un loc excesiv de aglomerat.

12. Urca la peste 100 de etaje si peste 400 de metri in Ritz Carlton pentru cea mai buna priveliste din Hong Kong

Cea mai buna priveliste asupra Victoria Harbour ai insa din emblematicul Ritz Carlton, hotelul care are receptia la etajul 103, si camerele chiar mai sus. Pentru cei necazati aici, exista Skydeck, cu o cafenea si loc de admirat privelistea, la etajul 101, la care se urca din mall-ul Elements, aflat la primele etaje ale cladirii. Cu rezervare, poti merge si la Ozone,cel mai la inaltime bar din lume, la etajul 119, sau la alte restaurante si baruri din hotel.

13. Testeaza bucataria locala

E musai sa incerci preparate locale, si sa iti testezi dexteritatea cu betisoare!

14. Plimba-te cu MTR

Transportul in comun cu MTR este foarte bine pus la punct, si ajungi mai rapid decat cu orice altceva dintr-un punct in altul. Ba chiar exista si Airport Express, dar si City Check-in, loc in care, la intrarea in metro, la Kowloon Station, iti poti lasa bagajele, face check-in-ul pentru a calatori apoi fara griji si fara greutate, 20 de minute pana la terminal.

15. Mergi la Ocean Park Hong Kong, pentru a vedea ursi panda si alte animale si distractii impreuna cu copiii

Aceasta a fost ultima noastra activitate, inainte de a ne indrepta catre aeroport. Ca si in alte locuri populare, ne-am luat bilet inainte, si am intrat direct, fara coada. Ocean Park nu este tocmai un zoo, ci este zoo+parc de distractii, 2 in 1.

Noi insa, obositi dupa 3 saptamani pe drum, si deja cu Disneyland la activ, am sarit peste zonele cu roller-coastere si alte distractii cu adrenalina, si am fost strict doar pentru a vedea animalele. Si chiar ai ce vedea, au o selectie interesanta de animale.

De la haiosii panda, doi la numar, la fratii lor mai mici, panda rosii, la pinguini, fantasticele morse si neobisnuitii capibara, cea mai mare specie de rozatoare, din America de Sud.

PS: Citeste mai multe despre excursia in Macau de doua zile, dar si despre o zi petrecuta la Disneyland Hong Kong.