>  Rezolutii de calatorii   >  2019 - Anul insulelor   >  In Asia cu copiii: 2 zile fantastice in Macao

In Macau ajungi din Hong Kong intr-o ora, cu unul din multele feriboturi care fac legatura intre cele doua tari. Si merita cu prisosinta sa faci efortul. Chiar daca, sau mai ales daca, esti cu copiii, pentru ca Macao este o alta lume fata de vecina sa. De fapt Macao are in el insusi mai multe lumi, dar ajungem si acolo cu povestea.

Fa intai o vizita cu copiii la Paris, in Macao

Noi am inceput exploratul acestui oras-tara cu o vizita la Paris. Da, la Paris, pentru ca hotelul Le Parisien, aflat in Cotai, unde sunt cele mai noi si mai luxoase cazino-uri, care mai de care mai extravagante, fix asta iti propune. Am admirat intai vanzoleala vizuala, luminoasa si colorata, de la inaltimea Turnului Eiffel, o experienta aproape magica, in care copiii il cautau de zor pe sobolanul Ratatouille, eroul lor de desene animate preferat.

Daca esti cazat la Le Parisien, poti admira Tour Eiffel si altfel: din piscina, de la caruselul colorat de la locul de joaca pentru copii sau de la geamurile mari ale nenumaratelor camere ale hotelului.

Doar in Macao, Parisul este vecin cu Venetia

Din Paris dai direct in Venetia, la Venetian Hotel. Printr-un mall subteran, evident. Si aici, ce sa faci? Te plimbi sub un cer bleu cu gondola, printre magazine si pe sub poduri maiestuoase. Iar gondolierii chiar iti si vor canta pe drumul de intoarcere spre debarcader (acelasi tip de distractie indoor prin mall l-am experimentat si in Doha intr-un mall de acolo).

Cu Italia, dar si cu o bucatica de istorie a Romaniei, te intalnesti si prin zona de port, la Fisherman’s Wharf, unde columna lui Traian te asteapta sa o admiri langa Colosseum.

Portugalia insa este peste tot

Si peste tot dai peste o bucatica de Portugalie. Fosta colonie portugheza, Macao si-a pastrat nume de strazi si alte denumiri oficiale peste tot scrise in doua limbi, gasesti Pasteis de Nata la orice colt de strada, iar bucataria lor traditionala este un mix portughezo-chinez, in fapt considerata prima bucatarie fusion din lume.

Explorind cu copiii Macao cel vechi

A doua zi am zis sa exploram si Macao cel vechi, cu centrul istoric inscris UNESCO. Am inceput de la vechea biserica, acum ruina, ramasa doar fatada, simbol al orasului, St Paul, si apoi am continuat urcarea pana la fortareata de deasupra sa, ce adaposteste acum Muzeul Macao-ului. Ne-am plimbat apoi pe strazi inghesuite, cu casute mici, cu geamuri mici, si cu multe magazine inghesuite peste tot.

Admira Macao si de sus

Cand am obosit de plimbat, ne-am suit intr-un taxi, si direct la Macao Tower ne-am oprit, de unde am admirat multiplele poduri din acest micut colt de lume, ce leaga intre ele insule si tari. Tot aici poti face tot felul de distractii extreme: cel mai lung bungee jumping din lume sau o plimbare prin exteriorul turnului, asigurat doar cu un ham.

Nu pleca din Macao fara sa vezi un show – sunt cu adevarat extravagante

Seara ne rezervasem din vreme bilete la un spectacol extravagant. Caci ce ar fi sa mergi in Las Vegas-ul Asiei si sa nu mergi la un show. Dupa ce am studiat cu atentie oferta de spectacole (caci fiecare hotel mare are seara show-uri), am ales The House of the Dancing Water, un spectacol extraordinar, o poveste de dragoste ce urmareste protagonistii printre dansuri ale fantanilor arteziene, cascadorii (unele si pe motociclete), balet si salturi in apa.

Scena este intr-o continua schimbare, cand uscata, cand ridicata, cand bazin adanc prin care inoata rechini. Fabulos! Ne-a tinut fascinati o ora si jumatate, si pe noi, si pe cei mici. De cumparat bilete din vreme insa, locurile din sala rotunda se epuizeaza rapid.

Cam atat am avut timp in doua zile cu copiii prin fascinantul Macao. Daca ne va fi la indemana, nu m-as da inlaturi sa revenim, au ramas atatea locuri neexplorate!