>  Calatorii cu copii   >  Ce faci o zi la Sinaia cu copiii daca vremea nu te lasa sa urci pe munte?

La Sinaia deobicei, daca avem timp la dispozitie, urcam pe munte, cu copiii. Fie pentru plimbari alpine, la cote sau pe la superba zona din jurul Stanii Regale, fie pentru ski, in functie de anotimp. Iar daca suntem pe fuga, mancam si eventual dam o tura prin frumosul parc din centru.

>> Vezi si cum este Sinaia pregatita de Craciun, daca iti planifici o excursie aici in Luna Sarbatorilor.

Dar recent, programata fiind o zi de ski la Cota, vremea rea de sus de la 2000m, si faptul ca instalatiile de urcat erau inchise, ne-a obligat sa ne regandim planul. Obiectivul principal turistic “indoor” din Sinaia este Pelesul. Dar dupa ce l-am ignorat vreo 15 ani pe motiv ca “l-am mai vazut”, in ultima vreme l-am vizitat de mai multe ori consecutiv. Asa ca nu mai vroiam sa revenim. Si iata ce am facut in schimb!

Casa lui George Enescu din Sinaia

Am inceput cu o vizita la Casa lui George Enescu, un conac frumos, situat pe Cumpatu, cu arcade si turnulet, in care am putut vedea o frantura din viata marelui nostru muzician.

Popas cu copiii la Muzeul Trenuletelor din Gara Sinaia

Apoi am facut un popas la Gara Sinaia, la cea mai kids-friendly atractie din oras: Muzeul Trenuletelor. Copiiii au admirat peisajele in miniatura, cautind tot felul de detalii, si apoi s-au jucat in voie la locul de joaca cu acelasi specific.

Update: din pacate Muzeul Trenuletelor este momentan inchis, dar Gara Sinaia este o cladire frumoasa cu multa istorie, iar Locomotiva veche si automobilul-drezină al Anei Pauker sunt in continuare expuse pe peron.

Automobilul-drezină al Anei Pauker

Muzeul orasului Sinaia, un loc interesant de vizitat cu copiii

Ultima oprire a fost la un muzeu relativ recent in peisajul montan de aici: Muzeul orasului Sinaia in de curand restauratul Castel Stirbey.

Muzeul te poarta prin toata istoria orasului, trecind si prin vremurile aristocratice, dar si prin cele comuniste, dar te invita si sa descoperi minunatiile montane din jur, cu harti 3D cu trasee, informatii despre salvamont si cateva filmulete despre diferite activitati din Sinaia (eu am retinut in special informatiile despre celebrul tren Orient Expres, ce trece prin frumoasa Gara Regala din Sinaia, o aventura care mi-as dori-o tare).

O oaza de liniste, Manastirea Sinaia

Numita dupa Muntele Sinai, Manastirea Sinaia este cea in jurul caruia s-a infiintat actuala statiune Sinaia. Si din cand in cand, imi place sa revad si sa mai ma plimb in tihna in interiorul zidurilor Manastirii, prin cele doua culti unite de un tunel. Amandoua bisericile sunt adevarate bijuterii arhitecturale, iar in curtea mica, intr-o laterala, poti sa vezi cavoul lui Take Ionescu, fost prim-ministru al Romaniei.

Vizavi de intrarea Manastirii Sinaia poti admira (si bea un suc sau chiar caza acolo) Casa cu farfurii, opera a arhitectului Duiliu Marcu, casa inginerului Constantin D. Bușilă, una din cele mai frumoase case din Sinaia, un oras de altfel al caselor frumoase.

Fii uimit (pentru prima data sau pentru inca o data) de Castelul Peles si Pelisor

Trebuie sa recunosc, de fiecare data cand vizitez Pelesul si Pelisorul sunt uimita de frumusetea lor, desi le-am mai vizitat de zeci de ori inainte. Asa ca de fiecare data cand am ocazia ma duc sa imi clatesc ochii cu unele din cele mai frumoase cladiri din Romania!

Ah, Peles! De fiecare data cand ajungem pe la tine gasim noi unghiuri si admiram noi detalii pe care nu le remarcasem in celelalte un milion de vizite…

La fel de frumos si delicat ca Peles este si Pelisor, castelul construit pentru Ferdinand si Maria, dar care, din pacate, este de multe ori trecut cu vederea de vizitatori. Dar Camera de Aur a Reginei Maria e o adevarata comoara, care ma uimeste de fiecare data cand am ocazia sa o admir! Nu ratati Pelisor!

O plimbare prin Parcul Ghica, la locurile de joaca, Cazino-ul Sinaia si Muzeul Rezervatiei Bucegi

Micul Muzeu al Rezervatiei Bucegi ii incanta, cu exponatele sale din subsol, pe copii nostri de fiecare data cand il vizitam. La Cazino inca nu am reusit sa intram, dar chiar si asa, poti admira cladirea intr-o plimbare prin Parcul Ghica, inceputa de langa locurile de joaca si Hotel Central de langa.

De ani de zile tot incercam sa vizitam cladirea Cazinoului Sinaia, si tot nu reuseam. Ba era inchis pentru evenimente private, ba tocmai plecase grupul, ba eram prea putini… Dar a meritat sa tot incercam! Nu doar interioarele sunt fabulos de frumoase, dar ghidajul si istoria locului ne-au plimbat prin recesiunea din 1918, perioada decadenta a anilor 30, Al Doilea Razboi Mondial si perioada comunista, intr-o succesiune de povestiri ce au in centru cladirea aceasta frumoasa din Parcul Sinaii.

Plimbare pe strada principala din Sinaia

Cine nu face macar o plimbare pe strada principala din Sinaia oare, intre parc si Hotel International?

Unde am mancat cu copiii in Sinaia

Restaurant Forest, un loc interesant de luat masa cu copiii in Sinaia

Pranzul (mult intarziat, cu atatea lucruri interesante de vizitat) l-am luat la un restaurant drag noua, Forest, foarte kids friendly, cu loc de joaca si atmosfera de basm.

Restaurantul Hotel Palace, o terasa deasupra parcului

Intr-o zi insorita de iarna am testat noile iglu-uri de pe terasa Hotel Palace, cu vedere la Parcul Ghica. Un loc minunat, scenic, de luat un pranz, cu copii zburdind pe alei langa restaurant.

Cofetaria Palace, un loc sarmant in Parcul Ghica

Una din cele mai simpatice locatii in care te poti indulci cu un vin fiert, o ciocolata calda cu bezele si o prajitura buna este Cofetaria Palace, ce mereu se decoreaza in ton cu sezonul, din Parcul Ghica din Sinaia.

Restaurantul japonez Benihana, o adevarata experienta – nu doar o masa, ci si un spectacol culinar

De curand in Sinaia, la etajul 1 al hotelului Alexandrion Experience, s-a deschis un restaurant steakhouse japonez, al celebrului brand ce a adus pentru prima oara in atentia publicului, la New York, show-ul culinar Teppanyaki. Oaspetii aleg intre soiuri de carne precum pui, vita, creveti, si apoi mancarea va fi preparata, intr-un adevarat spectacol, in fata lor, direct la masa.