>  Destinatii   >  Asia   >  2 zile in Shanghai, cu nou si vechi

Shanghai a fost primul nostru contact cu China, si trebuie sa recunosc ca mi s-a parut absolut fascinant. Am avut doar 2 zile la dispozitie pe pamant chinezesc, dar au fost suficiente pentru a testa un pic si din noul Shanghai, dar si putin din vechiul oras, din traditiile inca neuitate, si din atmosfera din trecut.

Visa-free pentru stop-over in Shanghai, o facilitate pentru turisti in escala in cateva orase din China

Pentru noi Shanghai a fost o escala in drum catre o destinatie mai indepartata, catre o vacanta de 8 zile in Noua Zeelanda.De la inceput, ne-am bucurat de facilitatea visa-free pentru 144 de ore oferita pentru cetatenii din Romania de catre chinezi, asa incat nu am avut nicio dificultate birocratica pentru vizita noastra scurta in China. Shanghai este singurul oras care cred ofera aceasta facilitate, Beijing si inca niste mari centre chinezesti ofera 72 de ore visa-free insa, facilitate care vreau sa profitam in viitorul apropiat cu siguranta.

Vizita in Shangai a venit ca o continuare fireasca a rezolutiei noastre de anul trecut, de explorare a Asiei, cand desi am fost in mai multe tari din Asia, nu ajunsesem in China.

Maglev, trenul de mare viteza ce te duce de la aeroport in centrul Shanghai

Primul contact l-am avut cu Maglev, trenul de mare viteza care te duce de la aeroport in centrul orasului. Mai fusesem si cu shinkhansen-ul japonez, si senzatia e asemanatoare. La curbe trenul se inclina, si permanent ti se pare ca se balangane usor, o senzatie care mie nu imi place deloc. Insa ajungi in 8 minute in centrul orasului, si viteza maxima pe care a atins-o cu noi a fost de 301km/h (este un panou in fiecare vagon care iti arata instant cu ce viteza mergi).

Am avut hotelul in Pudong, partea noua din Shanghai

Shanghai are doua parti, partea noua, Pudong, si partea veche, Bund, impartite in doua de raul Huangpu. Noi ne-am stabilit cartierul general in Pudong, in una din cladirile de sticla ce se ridica semete inspre cer, la doi pasi de cea mai iconica constructie din Shanghai, Oriental Pearl Tower.

Oriental Pearl Tower, simbolul roz al Shanghai-ului

De altfel, imediat dupa ce ne-am odihnit putin dupa zborul de 10ore Viena-Shanghai, cu care am aterizat la prima ora a diminetii pe pamant chinezesc, direct la Oriental Pearl Tower ne-am dus. Constructia cu sfere roz ar fi fost fix pe gustul Emei, dar din pacate eram singuri. Insa nu putem spune ca nu ne-am distrat (si nu am avut cum sa nu facem paralela cu SkyTree din Tokyo).

Am mers pana sus, in capsula spatiala de la 351m ai privelisti fenomenale cu orasul. Apoi am coborat la platforma de observatie, cu pasarela sa de sticla transparenta, de la 263m, si apoi, la ultimul nivel vizitabil, la 90m, ne-am dat intr-un rollercoaster cu realitate virtuala indoor, si am dat un tur in jurul turnului pe pasarela larga de aici.

Ceaiul de la ora 5 servit la inaltime

Din nou cu picioarele pe pamant, ne-am indreptat insa spre o noua destinatie la inaltime: un ceai de la ora 5 servit la ultimul etaj al hotelului Ritz Carlton din Pudong, cu vederi perfecte catre Oriental Pearl Tower si raul Huangpu, prilej de o sesiune foto ca la carte. In plus, pe acoperis, fix langa masutele restaurantului Flair, fusese amenajat si un iglu transparent, pentru discutii intime, cu acelasi view glorios (care bineinteles ne-a amintit de iglu-urile din Bucuresti, de pe acoperisul Linea / Closer to the moon).

Croaziera de seara si luminile orasului

Seara a fost destinata unei croaziere pe rau. Toate cladirile ultra inalte seara iti ofera un spectacol luminos complet. Si o croaziera de 1h pe rau este modalitatea perfecta de a le admira. Croaziera am continuat-o cu o cina cu mancaruri traditionale chinezesti pe malul apei.

Un pic de traditional in Shanghai

Daca prima zi a fost in principal destinata Shanghai-ului modern, in a doua am decis sa inspectam un pic din trecutul sau. Am inceput cu o plimbare pe Old Street, si pe labirintul de stradute din jur, dotate cu mii de lampioane rosii si cu zeci de magazine de tot felul pe ele. Si milioane de chinezi iesiti la plimbare. In plus, pe langa vechile cladiri frumos decorate cu lemn, mii de sculpturi de plastic tipator colorate iti sareau in ochi la tot pasul.

Yu Gardens (sau YuYuan) au fost tinta noastra principala. Niste gradini cu multe casute traditionale, podete, bonzai. Pe care absolut toti chinezii vroiau sa le viziteze. Au fost tare simpatice, dar extrem de aglomerate. Citisem in prealabil de aglomeratiile de peste tot din China, dat fiind ca absolut toti chinezii vor sa isi viziteze tara, dar cumva nu le intelesesem prea bine. In Yu Gardens am avut ocazia sa le testam pentru prima data.

Plimbare pe faleza din Bund

Ne-am continuat plimbarea pe faleza din Bund, cu privelisti si asupra cladirilor istorice ce se insira pe malul acesta al raului, dar si aruncat priviri catre constructiile moderne de sticla de pe partea cealalta. Si pozind, probabil de prea multe ori, turnul roz cu bule Oriental Pearl Tower.

Ultimul nostru popas a fost Monument to the People’s Heroes, o structura inalta pe faleza din Bund, care adaposteste in subsolul sau un muzeu, circular, al istoriei orasului.

Apoi, un scurt drum cu ferryboat-ul peste rau, si o noua excursie cu Maglev-ul ne-a lasat inapoi la aeroport, de unde am continuat sa zburam inspre capatul lumii, Noua Zeelanda.