>  Destinatii   >  Amsterdam si un weekend de plimbari in doi

Primul weekend in doi de foarte multa vreme, mai exact de cand am aflat ca vom fi parinti de doi copii, l-am petrecut in Olanda, in Amsterdam, de vineri seara pana luni seara.

Weekendul l-am impanat si cu iesiri din oras pentru vizite in jur, dar totusi am reusit sa vizitam si sa facem si obiectivele pe care ni le propusesem din cel mai mare oras olandez.

O croaziera pe canalele din Amsterdam, de neratat intr-un weekend aici

Cea mai placuta experienta din Amsterdam a fost o croaziera pe canale. Poti lua diferite tipuri de barcute cam din toate zonele centrale ale orasului, de pe orice canal principal din reteaua ampla a Amsterdam-ului. Barcile sunt de mai multe feluri, acoperite, descoperite, si poti alege dintr-o gama larga de tipuri de croaziere (cu masa, fara, in functie de cat timp ai la dispozitie etc).

Am vazut reclame la croaziere cu branza si vin, cu pizza sau cu cine pentru indragostiti. De toate pentru toate gusturile. Vremea a tinut cu noi, am avut un soare superb, asa ca am optat pentru o barca descoperita, mica, fara mancare, doar o plimbare agale de o ora si jumatate pe canale, timp in care cel care conducea barca ne era si ghid si ne explica tot ce vedeam in jur.

Am trecut pe langa case negre, albe, maro. Am vazut (si trecut pe sub) un sir de sapte poduri identice. Am identificat o casa de doar 1m latime. Un alt mod interesant de plimbare pe apa mi s-a parut cu hidrobicicleta, dar nu am mai apucat sa avem si experienta aceasta. Am lasat pe alta data, parea o ora petrecuta in mod foarte placut.

Daca ai descoperit canalalele Amsterdam-ului de pe apa, este musai sa le descoperi si pe jos sau cu bicicleta. De fapt, oriunde ai merge in Amsterdam, mai ales in zona centrala, vei merge pe langa canale, apa si casute haioase (si cam toate un pic sau un pic mai mult strambe).

Cartierul muzeelor, punct de atractie pentru turisti in Amsterdam

Un alt punct de atractie este Cartierul muzeelor (Museum Quarter). Daca este soare si nu vrei sa iti petreci timpul indoor du-te doar pentru atmosfera vie din parcul dintre marile muzee ale orasului, Museumplein. O poza cu celebrele litere IAMSTERDAM este obligatorie. Noi am profitat de soare si am asistat pe pajistea verde la un joc de frisbee foarte animat.

Daca insa (cum se intampla des in Amsterdam) ploua, profita de moment si viziteaza unul sau toate muzeele din zona, cu siguranta nu vei regreta. Museumplein este casa celor mai importante 3 muzee din Olanda: Rijksmuseum, muzeul national, Stedelijk, muzeul de arta moderna si muzeul dedicat in intregime lui Van Gogh.

Din lipsa de timp am sarit Rijksmuseum, cel cu de toate pentru toti, in schimb am vizitat muzeul de arta moderna de alaturi, Stedelijk. Trebuie sa recunosc ca nu mi s-a parut ca se ridica la inaltimea muzeelor fabuloase de arta moderna din Copenhaga (m-a impresionat mai putin si decat cele din Viena sau Tel Aviv), dar a fost o vizita placuta, asezonata la sfarsit cu un magazin plin de cadouri interesante pentru cei doi copii care ma asteptau acasa.

In ultima zi am ales sa parcurgem toate etajele muzeului dedicat lui Van Gogh, am vazut zeci de capodopere ale genialului artist, printre care si operele sale cele mai cunoscute, si am aflat amanunte din viata sa pe care nu le cunosteam inainte. Dintre toate cele 3 muzee, Van Gogh Museum era singurul cu coada la intrare, asa ca e indicat sa iti cumperi dinainte, exista numeroase optiuni online de bilete prepaid.

Heineken Experience, alt stop intr-un weekend in Amsterdam

Daca tot sunt la capitolul muzee, mi-as fi dorit sa vizitez si memorialul lui Anne Frank, insa coada zilnica ce serpuia printre cladiri si canale m-a tinut in loc, si nici nu am avut inspiratia sa cumpar dinainte bilete. Un altfel de muzeu, de fapt expozitie si experienta 2 in 1, a fost vizitarea fostei fabrici Heineken, actualmente doar destinatie turistica pentru o Heineken Experience. Poti vedea vechile instalatii ale fabricii (pana nu demult berea se producea chiar in mijlocul Amsterdam-ului), afla secrete de fabricatie si la sfarsit testa si aprecia berea.

RedLights, orice turist la prima vizita in Amsterdam va merge acolo

Noaptea, orice turist aflat pentru prima data in Amsterdam se va indrepta, unii doar din curiozitate, catre celebrul cartierul al luminilor rosii si al desfraului, RedLights. Noi mai fusesem acolo in ziua petrecuta in Amsterdam acum cred 8 ani, si nu eram neaparat tentata sa revenim, dar cei cu care eram nu mai fusesera, asa ca una din seri acolo ne-am petrecut-o. Am gasit cartierul cu fete in vitrine mai aglomerat decat acum multi ani, si, poate si din prisma anilor adaugati la varsta mea, mai neplacut si neatragator prin nimic. In schimb, canalele si stradutele orasului, din zonele linistite, au un alt farmec noaptea, care merita admirat printr-o plimbare.

Ziua vizitam, dar dimineata alergam!

Mai sunt multe de vazut in oras, si sunt convinsa ca la o noua vizita voi gasi alte si alte locuri. In scurtul nostru weekend am preferat sa mai si ocolim aglomeratia, si sa vedem parcurile orasului. Hotelul nostru era in periferia de vest, si ultima zi, luni, dimineata ne-am inceput-o cu un traseu de alergat de aproximativ 6km prin parcul din apropiere, Sloter Park, un parc semi salbatic, cu canale si lacuri bineinteles, cu alei umbroase si zone impadurite.

Asa cum am inceput ultima zi in Amsterdam, asa am si sfarsit-o. Ultimul obiectiv inainte de a ne urca in masina spre aeroport a fost o plimbare, rapida si scurta ce-i drept, prin parcul central al orasului, VondelPark.

M-am bucurat tare de iesirea aceasta in Amsterdam, nu doar pentru ca am fost singuri si ne-am putut relaxa, ci si pentru ca practic am descoperit pentru prima data o tara noua (mai statusem doar o noapte si cateva ore de zi in Amsterdam in urma cu 8 ani). Dar trebuie sa recunosc ca mai mult mi-au placut imprejurimile orasului, si despre excursiile de o zi in jurul Amsterdam-ului voi vorbi intr-un post viitor. Insa cu siguranta voi mai reveni si in capitala, am deja in plan o vizita impreuna cu copiii, probabil parte dintr-un roadtrip prin Olanda (sau de ce nu, si Belgia, daca se calmeaza intr-un viitor nu foarte indepartat atmosfera acolo), si am pus deja pe lista de to do cu copiii in oras muzee precum NEMO sau Micropia.

Intreg weekendul nostru in doi in Olanda: Ce am vizitat in Amsterdam / O zi la Keukenhof, cel mai mare parc floral / Plimbare prin 3 sate pitoresti, Zaanse Schans, Volendam si Marken / Vizita la castel, Muiderslot