>  Calatorii cu copii   >  Parcul Mini Transilvania si ce am vizitat in jur un weekend prin Harghita

Intr-un weekend cam ploios de mai ne-am indreptat din nou spre Harghita (sa tot ajungem de 2-3 ori pe an prin aceste zone). De data aceasta, tinta principala era un mic parc de distractii pentru copii, in acelasi timp prilej de invatat despre locurile frumoase transilvanene: Parcul Mini Transilvania.

Cum ajungi si unde este situat Parcul Mini Transilvania?

Parcul ocupa o vale la cateva minute cu masina de Odorheiu Secuiesc, la nord-vest de acesta in Băile Seiche. Din Bucuresti pana aici, in Harghita, faci peste 4 ore, dar ca deobicei am „usurat” drumul oprind si pe parcurs de cateva ori pentru dezmortire si scurte vizite.

Foarte aproape de intrarea in parc ai amenajata parcare (si poti cumpara cateva snacks-uri, bauturi si nelipsitul kurtos kalaks). Bilete pot fi achizitionate de la intrarea in parc, si extra vei plati, daca vrei, o plimbare cu mini mocanita secuiasca.

O plimbare printre peste 90 de cladiri istorice si monumente din Transilvania

Inca imediat dupa poarta te intampina, maiestuos, castelul Bran in varianta sa mini. Este doar prima dintre peste 90 de cladiri istorice reproduse in Mini Transilvania la o scara foarte mica, asa ca de iepurasi sau soricei, dupa cum a spus incantata Ema.

Fiecare cladire istorica, in detaliu reprodusa in miniatura, are si un panou, in trei limbi, cu multe informatii despre ea. Un loc inedit este reproducerea insulei Ada Kaleh de pe Dunare, acoperita in 1970 de apele lacului de acumulare de la Portile de Fier 1.

Poti lua, de la intrare, un bilet special, ce te va plimba prin tot parcul cu o mini mocanita secuiasca, singura de acest tip existenta in Romania. Se pot plimba atat copiii, cat si adultii, si evident nu am ratat asa distractie!

In partea superioara a parcului Mini Transilvania este amenajata o terasa, dar si un loc de joaca specific, cu castele si cavaleri, cat si un mini cinema, ce prezinta desene animate din seria Legendarium, ce prezinta aventuri in fix aceste zone, si pe care le poti cumpara la magazinul de la iesirea din parc.

Ce am mai vizitat in jur prin Harghita?

Am avut baza in Odorheiu Secuiesc, si pentru ca ne-a oferit mai mult decat suficiente distractii, nu ne-am aventurat prea departe. Imediat langa Parcul Mini Transilvania am facut o plimbare pe sub portile de la Muzeul Portilor Secuiesti, un traseu in sus pe deal pe sub diferite porti de lemn, sculptate si pictate conform traditiilor locului.

Apoi ne-am continuat explorarea zonei cu un moment dulce de pauza. Am oprit la fabrica de ciocolata Gallfis, prima fabrica de ciocolata din tinutul secuiesc, vizitabila doar in timpul saptamanii cu programare, dar care are in fata amenajata o cafenea draguta, unde poti degusta zeci de feluri de ciocolata delicioasa.

Drumurile ne-au purtat un pic apoi, inainte sa inceapa ploaia, prin centrul cochet al Odorheiului Secuiesc. Nu am ratat nici de data aceasta un stop dulce la cofetaria Alexandra, ramasa parca din alte timpuri aici. Recomand tortul cu mac si mar, il comand de fiecare data.

Muzeul Haáz Rezső a fost urmatoarea noastra oprire, si o surpriza mai mult decat interesanta. Va recomand cu drag sa opriti la el daca sunteti prin Odorheiu Secuiesc, mai ales cu copiii. La parter, muzeul are o ampla expozitie despre….bere, si traditia ei in aceste zone. Poate nu pare cel mai kids friendly loc, o expozitie despre alcool, dar de fapt este foarte interesanta pentru cei mici, si ei s-au distrat grozav la punctul de „poza”, unde au dat noroc de zeci de ori cu halbele de bere falsa. La subsol te asteapta o expozitie pe cu totul alt subiect, despre scoala din secuime, si cea mai interesanta camera pentru copii a fost cea care reproducea experienta unei scoli vechi, interactiva. In curte este amenajata o panorama de batalie, deasemenea interesanta pentru cei mici.

La apus, dupa ce ploaia s-a domolit, am iesit pe dealurile ce inconjoara Odorheiu Secuiesc, pentru o plimbare cu privelisti superbe, de cativa kilometri, inceputa de la noi la hotel.

Daca ai mai mult timp la dispozitie, iti recomand sa explorezi in profunzime Harghita, are o gramada de atractii fabuloase. Am povestit cu alte ocazii ce am mai vizitat in aceste zone:

>> Un weekend inghetat in Harghita
>> Ce poti vedea prin Harghita cu copiii intr-un weekend
>> Partia de bob si ski de la Gyimes
>> La ski si spa la Baile Homorod
>> Drumetie la Piatra Singuratica

Unde ne-am cazat pentru vizita la Mini Transilvania si prin Harghita?

Am ales sa stam chiar in Odorheiu Secuiesc, pentru ca tinta noastra principala era Mini Transilvania si am vrut sa fim aproape de parc. Am ales astfel Pava Pension (rezerva aici), pentru ca ne-a placut piscina sa de dimensiuni generoase, cu o mini piscina de copii si un jacuzzi alaturi, dar si restaurantul cu priveliste de sus asupra orasului si mancare extrem de buna.