>  Calatorii cu copii   >  Olanda cu copiii: Rotterdam si un weekend plin de distractii

Am stiut ca o sa vreau sa revin in Olanda si cu copiii inca de anul trecut, cand am ales Amsterdam pentru primul nostru weekend de calatorii in doi dupa multa vreme (ocazie cu care nu am vizitat doar Amsterdam, ci si sarmante sate pescaresti, cu mori de vant si faleze la mare, superbul parc floral Keukenhof si simpaticul castel Muiderslot). Mi-au placut mai ales zonele rurale, si am intuit ca vom gasi o sumedenie de distractii pentru cei mici. Ne-am ales ca baza insa nu Amsterdam (care oricat de frumos si interesant ar fi, nu mi s-a parut potrivit pentru ceea ce doream noi de la acest weekend cu copiii in Olanda), ci vecinul sau, Rotterdam, la o distanta de doar 60km.

Rotterdam s-a dovedit o destinatie perfecta pentru calatorit cu copiii. Tot confortul unui oras mare, dar nu asa aglomerat ca mai cunoscutul Amsterdam, o gramada de muzee si experiente interesante pentru Lucas si Ema, si o sumedenie de excursii pe langa, la distanta mica, nu mai bune de explorat.

Ce am vizitat cu copiii in Rotterdam?

Muzeul maritim din Rotterdam, minunat pentru o dimineata cu copiii

Intai si intai am intrat cu copiii in Muzeul Maritim din Rotterdam, o cladire imensa care gazduieste expozitii despre tot ce inseamna transport maritim, viata pe un vapor de croaziera si orice alte informatii despre barci, vase si corabii de tot felul.

Muzeul este extrem de interesant pentru copii, mici si mari deopotriva, atat prin prisma exponatelor (nenumarate machete de barci), dar si a unui loc de joaca absolut fenomenal, cu tematica marina evident, in care cei mici, printre multe alte distractii, pot vedea ce inseamna un santier naval, pot testa diferite tipuri de barci, sau chiar, deveni pentru un moment foarte distractiv pompier marin.

Inainte sau dupa ce vizitezi muzeul (noi am fost de fapt cu o seara inainte, imediat ce am aterizat in Olanda), da o fuga si in portul din fata, unde te poti plimba printre diferite barci ancorate, pe pasarele si pe langa faruri colorate. Tot de acolo poti lua un taxi pe apa, pe canalele Rotterdam-ului, catre alte puncte din oras.

Cube Houses, haioasele case galbene din Rotterdam

Urmatorul nostru punct a fost la celebrele Cube House (un fel de simbol neoficial al orasului), un ansamblu de casute galbene complet atipice, in forma de cuburi intoarse, pozitionate pe un trunchi de beton (prin care practic urci in casa), ca o padure de copaci geometrici.

Te poti plimba printre casutele acestea ciudate (care i-au adus aminte lui Lucas de casa cu susul in jos din Kuala Lumpur), si una din ele este vizitabila, si poti urca pana la ultimul etaj din cub, pentru a vedea cum a imaginat arhitectul Piet Blom sa traiesti in patrat.

Pranz cu copiii in Rotterdam: Markthal

De partea cealalta a pietei pietonale in care gasesti casutele cub, ai o alta cladire spectaculoasa, iar daca este ora de pranz, aici este locul perfect sa il iei: Markthal. Aceasta este o cladire rezidentiala si de birouri, cu o forma total neobisnuita: birourile si apartamentele sunt gazduite intr-un arc, ca o potcoava gigantica de cal, iar sub arc, in spatele a doua fatade mari de sticla, sunt organizate o piata si multe restaurante. Pentru un plus de spectaculozitate, tavanul acestei imense hale cu mancare este pictat cu diferite fructe si legume supra-realiste, in culori cat mai vii.

Ultimul obiectiv al zilei noastre prin Rotterdam: Gradina zoologica

Distractia nu putea fi completa pentru copii fara o vizita la ZOO. Gradina zoologica din Rotterdam este una din cele mai vechi din Europa, si gazduieste o selectie impresionanta de animale. Noua ne-au placut cel mai mult girafele, elefantii si rinocerii, iar copiii s-au distrat teribil si la acvariu.

Podul Erasmus, simbolul orasului

O plimbare placuta, pe care am facut-o la apus, a fost pe celebrul pod Erasmus, care uneste partea de nord si de sud a orasului, o combinatie de pod fix si basculant, opera a arhitectului Ben van Berkel, si al doilea ca dimensiune din Olanda. De pe partea pietonala a podului, panorama orasului este tare frumoasa, iar la apus razele soarelui se reflecta in cladirile argintii. In plus, daca ai noroc, poti admira vase de croaziera, aici, langa pod, fiind locul in care acosteaza, iar pe cei mici i-a incantat sa admire giganticele vapoare.

Excursii cu copiii in jurul Rotterdam

La plaja in Kidkduin

Nu am fi fost noi daca ne-am fi rezumat doar la explorare urbana, si nu am fi iesit deloc din oras. Desi Rotterdam nu este la mare, plaja este foarte aproape de centrul sau (20-30 de minute cu masina), fasia de nisip intinzindu-se mult, intre Rotterdam, Haga si dincolo de ele. Noi am ajuns intr-una din serile noastre olandeze la o plaja cocheta in Kijkduin, cu terase dragute nu mai bune de savurat un pahar de vin roze, in timp ce copiii alearga pe nisip si sar pe trambulinele amenajate din loc in loc.

Copiii alergind printre dune de nisip, la jumatate de ora de Rotterdam

Am completat distractia in nisip cu o plimbare de jumatate de ora printre dune de nisip acoperite de flori colorate, in WestDuinPark, un parc natural cu carari amenajate, unde este posibil sa ai si o intalnire de gradul 3, cu un buffalo scotian, ce populeaza locul.

Kinderjwik, un alt loc extrem de usor accesibil din Rotterdam

Dupa ce am fost anul trecut la morile de Zaanse Schans, imi doream mult sa le vedem si pe cele 19 de la Kinderjwik, mai ales ca acestea sunt incluse in patrimoniul UNESCO. Te plimbi pe o alee lunga printre mori, poti urca si vizita mai multe dintre ele, iar la intoarcere poti lua vaporelul pe unul dintre canale, pentru o mica croaziera.

Corpus, un muzeu fascinant pentru copii

Ultimul punct in jurul Rotterdam-ului la care am poposit a fost Corpus, un muzeu interactiv fenomenal, gazduit intr-o cladire la fel de speciala, in forma de corp uman, la periferia oraselului Leiden (orasel pe care regret ca nu am avut timp sa il vizitam mai in detaliu).

Corpus este o experienta de 1h, in care te plimbi prin corpul uman si ai parte de o sumedenie de experiente interactive care iti explica in detaliu cum functioneaza diferitele organe omenesti, si a fost un prilej de a invata foarte multe lucruri pentru cei mici.

Dupa experienta interactiva de 1h (timp in care nu am avut voie sa facem poze), am coborat cele 7 etaje ale cladiri (pe care in prealabil le urcasem plimbindu-ne prin corpul uman gigantic al muzeului) prin 7 sali de expozitii tematice, in care Lucas doar a aprofundat ce tocmai invatase. Din pacate, Ema nu a avut voie (au voie doar copiii peste 6 ani), asa ca a gasit impreuna cu tati un loc de joaca in spatele muzeului, unde ne-a asteptat sa ne terminam calatoria prin corpul uman.

Cam acestea au fost primele noastre 2 zile in Olanda cu copiii, si distractiile pe care le-am gasit impreuna cu cei mici in Rotterdam. Am continuat plimbarile si distractiile cu cei mici prin sudul Olandei pentru inca 2 zile, dar despre acestea intr-un post viitor.