>  Rezolutii de calatorii   >  2016 - 4 roadtrips in 4   >  Macedonia si un roadtrip de toamna cu copiii prin Balcani -> Lacul Ohrid si plimbari pe malul sau

Daca Matka este cea mai mare atractie in zona din jurul Skopje, lacul Ohrid este supranumita „perla Macedoniei”, si atractia principala din sudul tarii. Vara inteleg ca este foarte aglomerat, pentru oamenii din zona fiind ca o adevarata mare, loc bun de plaja si balaceala in apele turcoaz ale lacului. La inceputul lui octombrie insa, puhoaiele de turisti disparusera, si frumosul lac a ramas doar pentru noi si alti turisti nemti si olandezi (nu multi) veniti in off season.

Unde ne-am cazat cu copiii langa Lacul Ohrid?

Ne-am cazat in Struga, al doilea oras ca marime de pe malul lacului (dupa Ohrid), pentru ca acolo am gasit un hotel dragut, cu panorama frumoasa la apa, cu camere spatioase care sa ne cuprinda familia de 4 si cu piscina indoor pentru distractii pe inserat.

Am ajuns seara tarziu si am mancat si ne-am culcat, pentru a avea energie a doua zi intr-un tur de forta de-a lungul malului lacului, prin partea macedoneana (lacul este pe granita, jumatate in Albania, dar fiind cu masina inchiriata nu am avut voie sa trecem in tara vecina).

Vizitind Ohrid, principala statiune de pe lac, si bisericile sale

Prima oprire a fost in Ohrid, principala statiune de pe lac, iar aici ne-am dus direct la cel mai fotografiat obiectiv din Macedonia, biserica St Jovan Kaneo, situata pe in deal, cu panorama deosebita asupra lacului si asupra orasului.

Am facut o suta de poze cu biserica si lacul pe fundal din toate unghiurile, si apoi am coborat pe malul apei la una din cafenelele de acolo (pentru inca o suta de poze, cu privelistea de jos).

In orasul vechi, de sus, mai puteai sa te plimbi printre zidurile vechii cetati, si sa admiri amfiteatrul roman, si pe langa ambele am trecut cu masina, dar am oprit doar pentru cate o poza rapida. Am preferat sa mergem spre centrul statiunii, pentru o plimbare pe faleza lunga a Ohrid-ului, si apoi o masa de pranz la o terasa-ponton, chiar sub ciocul lebedelor care populeaza apele lacului.

Bay of Bones, o surpriza pe langa lacul Ohrid

Dupa atata plimbare eram convinsa ca vor adormi copiii imediat in masina, si ne facusem planul sa facem doar un roadtrip pana la granita cu Albania si inapoi, si sa admiram lacul doar din masina si atat. Mai aveam pe lista cateva obiective, dar imi propusesem ca este ok si doar sa le vedem „on the go”.

Dar surpriza, cand ajungem la primul obiectiv de pe lista mea, un atipic si foarte interesant muzeu al satului pe apa, casute mici de lemn construite pe pontoane, Bay of bones, copiii inca nu adormisera si erau dornici de inca o plimbare. Ce a fost si mai norocos este faptul ca google imi spusese ca muzeul este inchis in zilele de luni, dar el era cu portile larg deschise, asa ca ne-am napustit sa vizitam, si ambii copii au fost incantati sa exploreze casutele simpatice.

Sf Naum, chiar la granita cu Albania, ultimul obiectiv al zilei la lacul Ohrid

Ultimul obiectiv pe lista mea era o manastire, Sf Naum, chiar la granita cu Albania. Pe care chiar eram convinsa ca nu o mai putem vizita si o vom vedea doar pe geamul masinii.

Dar copiii din nou si atipic pentru ei au continuat sa stea treji,si dornici de noi aventuri, si bine au facut, pentru ca manastirea nu se poate vedea din masina, ci trebuie sa parchezi destul de departe si sa faci o plimbare pe jos. Si ce plimbare frumoasa! Pe malul lacului, printr-o curte draguta, pana la manastirea de sus de pe un delulet, cu cele mai frumoase panorame asupra lacului, si inspre Albania, si inapoi spre Macedonia.

Dar highlight-ul acestei opriri nu au fost plimbarea pe malul lacului, manastirea cea impozanta sau panoramele splendide. Nici macar paunii colorati care se plimbau tantosi peste tot. Ci o plimbare cu barca, dar nu pe Ohrid, ci pe un lac micut, in fapt o serie de izvoare, care se revarsau incet in Ohrid, dar care inainte de asta formau niste ochiuri de apa in nuante incredibile de azur si verde.

Cam acestea au fost opririle noastre pe malul Ohrid-ului. A fost cea mai frumoasa oprire din Macedonia, si, desi eu as fi fost multumita si cu doar plimbarile din statiunea Ohrid, copiii au fost si ei dornici de mai multe aventuri, si au adormit de abia la plecarea de la manastirea Sf Naum, pe drumul de intoarcere spre hotel, la capatul unei zile cu un program incarcat, dar foarte placut.

Intreg roadtrip-ul nostru de toamna prin Macedonia cu copiii: Harta traseului / O zi in Skopje / Vizitind spectaculosul canion Matka / Plimbari pe malul lacului Ohrid / Prin muntii Macedoniei: Merovo, Krushevo, Stone Dolls