>  Destinatii   >  2 orasele la mare superbe din Cantabria, Spania

Prin Cantabria e a doua oara cand ajungem fugitiv, in drum spre alte regiuni din Spania. Data trecuta am vizitat o zi doar capitala regiunii, Santander (spre care exista zboruri directe din Romania), in drum spre Asturias si locurile fascinante din acest principat autonom al Spaniei, iar de data aceasta am poposit in doua orasele la plaja, superbe ambele, in drum spre si inapoi din Tara Bascilor (atat spaniola, cat si franceza, pe coasta, dar si prin zona sa viticola). Pana cand facem o noua incursiune prin Cantabria focusata pe aceasta regiune (si trebuie rapid sa o organizez – are cea mai mare densitate de pesteri cu desene stravechi din lume), va las cateva detalii despre cele doua orasele unde am poposit de data aceasta: Castro-Urdiales si Laredo.

Laredo si plaja sa magnifica

La distante aproape egale intre Santader in Cantabria si Bilbao in Tara Bascilor se afla micutul orasel de coasta Laredo si magnifica sa plaja care domina peisajul de oriunde ai privi, lunga de 5km, cu un flux si reflux cu diferenta considerabila care adauga o imensa oglinda naturala locului. Se numeste Playa de la Salve, si ocupa un golf cu ape adapostite de valuri mari, cu privelisti catre dealurile impadurite de vizavi. Ne-am plimbat pe indelete pe nisipul inca ud de apele oceanului ce tocmai se retrasesera cativa zeci de metri, si am continuat apoi prin micul port pescaresc, adapostit intr-o laterala a plajei.

Un alt loc fascinant de vizitat in Laredo este Tunel de Laredo, un tunel lung de 220m sapat sub dealul La Atalaya in 1885. A fost construit pentru a ajunge la un vechi port, acum distrus. Dupa ce mergi in subteran pe sub picturi murale reprezentind diferiti locuitori ai oceanului, ajungi acum la un mic view point catre o zona salbatica si stancoasa a coastei Cantabriei. Tunelul a servit ca adapost aeriat pentru locuitorii orasului in timpul Razboiului Civil Spaniol.

Am revenit apoi in port, dupa o tura si prin centrul vechi al orasului, si am poposit la una din terasele de pe malul marii pentru un pranz cu tapas si vin din Cantabria.

La plecare am oprit, pentru o panorama de sus cu golful si a sa plaja imensa, de pe unul din dealurile ce inconjoara oraselul Laredo.

Castro-Urdiales, ultima surpriza frumoasa a acestui weekend francezo-spaniol

Cu jumatate de zi ramasa pana la zborul de seara ce ne intorcea din Spania in Bucuresti, si parasind Tara Bascilor inspre Santander, am oprit pentru o plimbare mai lunga de dupa amiaza in ultima surpriza frumoasa pe care ne-a oferit-o Cantabria: oraselul Castro-Urdiales si faleza sa extrem de panoramica.

Cum parchezi, oriunde aproape de mare, vei vedea deodata doua cladiri impunatoare, una langa alta. Este vorba de doua constructii medievale, Biserica Santa Maria de la Asunción, in stil gotic, si Castelul, construit cu rol de aparare in 1163 si Farul de Santa Ana, adaugat in secolul 19. Castelul adaposteste mici expozitii tematice inauntru.

Un pod medieval curbat uneste castelul de o mica stanca pe care se gaseste Manastirea Santa Ana.

In centrul vechi al orasului, dar chiar pe malul marii practic, gasesti impunatoarea Plaza Del Ayuntamiento, dominata de silueta ca un castel a primariei, si de nenumarate arcade inconjuratoare. Cateva restaurante si cafeneele te asteapta aici.

Noi ne-am plimbat mult de-a lungul coastei, de la Playa de Ostende, inspre El Pedregal, un mic golf stancos aproape inchis, in care apele marii se furiseaza prin mici spatii intre pietre, pe langa port si pana la Muelle de Don Louis, de unde, daca mai aveam timp, mai puteam continua plimbarea prin oras si pe malul marii kilometri in sir, pana la un mic deal cu parc amenajat pe el, Parque Cotolino.