>  Rezolutii de calatorii   >  2019 - Anul insulelor   >  Cu copiii in Australia: O saptamana de la sud la nord pe insula Tasmania

Din Sydney, primul loc in care am poposit cu copiii in Australia, am aterizat tocmai in sudul insulei Tasmania, cel mai sudic loc in care am ajuns cu copiii, in capitala Hobart.

Doua zile cu copiii in sudul insulei Tasmania

Orasul Hobart la prima vedere ni s-a parut cu aer nordic, in ciuda pozitie sale foarte sudice, vizavi practic de Antarctica, amintindu-ne de incursiunile noastre, tot cu copiii, prin nordul Norvegiei.

Deasupra orasului vegheaza muntele Wellington, din varful caruia, pe trasee printre pietre gigantice, ai o panorama superba cu oceanul si orasul la marginea sa.

Primul loc pe care am ales sa il vizitam a fost, cum altfel, un parc cu animale. Eram totusi in Australia de aproape o saptamana, si nu interactionasem inca cu unii din cei mai faimosi locuitori ai sai: cangurii si koala. In plus, fiind pe Tasmania am putut vedea niste animalute unice si foarte simpatice, in ciuda numelui fioros: diavolii tasmanieni, la Bonorong Wildlife Sanctuary.

Urmatorul stop in aceasta prima zi de explorare pe Tasmania a fost unul care urma sa devina traditie in toata saptamana petrecuta aici: pranz la un Cellar Door, restaurantul unei crame. S-a dovedit unul din cele mai faine pranzuri din 3 saptamani australiene, la Crama Bagor, intre mare si o laguna, cu un spatiu mare verde si loc de joaca pentru copii.

Ziua s-a sfarsit la Port Arthur, fosta colonie de detinuti, actualmente un loc extrem  de scenic si o plimbare minunata printre ruine.

Pe drumul de intoarcere am mai oprit din loc in loc, de fiecare data cand cate o plaja superba ne atragea sa o vizitam.

Un muzeu de arta atipic

Un loc de neratat cand ajungi in Hobart, Tasmania, este MONA – Museum of Old and New Art. Chiar daca arta este si veche si noua, conceptul este unul revolutionar, si este unul din cele mai atipice muzee in care am fost. Si da, fix cum vedeti in pozele de mai jos, puteti ajunge la muzeu cu un feribot funky, cu oi sau tigri in loc de scaune.

3 zile pe plaja cu copiii, pe coasta de est din Tasmania

Dupa Hobart ne-am mutat pe plaja, undeva pe la mijlocul insulei, in zona estica, pentru 3 nopti. Zilele ne-au fost impartite intre munti si mare, intre vizite la crame si plimbari prin orasele simpatice, dar un singurul lucru a fost constant: diminetile ni le-am inceput pe plaja din fata casutei noastre, cu plimbari pe nisip si balaceli in oceanul rece din Coles Bay.

In apropiere ne asteptau Muntii The Hazards din Parcul National Freycinet, cu cararile lor printre stanci roz si privelisti impresionate catre golfuri de un turcoaz profund. Am facut, cu copiii, un hike pana la Wineglass Bay, un loc emblematic pentru Tasmania.

Pranzurile, asa cum ne obisnuisem din sud, le-am luat la diferitele crame frumoase ce puncteaza coasta de est a Tasmaniei.

Intr-o seara am facut o plimbare prin dragutul oras Bicheno, si coasta sa stancoasa cu plaje cu nisip alb.

Iar intr-o zi am luat la rand cateva dintre frumoasele plaje ale coastei de est din Tasmania, printre lagune, dune de nisip si valuri spumoase.

Levantica din Tasmania

Cea mai mare plantatie de levantica din emisfera sudica este in Tasmania, Bridestowe Lavender Estate, si este un loc de neratat intr-o vizita pe insula aceasta frumoasa. Dealurile mov, cu munti stancosi la orizont sunt superbe, si in plus poti testa si cumpara tot felul de produse pe baza de levantica: inghetata, prajituri si cosmetice si alte suveniruri aromate si mov.

Cradle Mountain si minunatele trasee de hike cu lacuri si cascade din zona centrala muntoasa a Tasmaniei

In Central Highlands, unul din obiectivele cele mai cunoscute din Tasmania este Parcul Național Cradle Mountain-Lake St Clair. Ne-a placut atat de mult aici, in mijlocul naturii, pe carari printre wombati si canguri, incat am venit de doua ori, pentru diferite trasee spectaculoase.

In apropiere, un alt loc spectaculos ne-a impresionat: Canionul Leven, si minunatul traseu prin care il descoperi, prin padurea de ferigi gigantice.

Dar chiar si drumurile prin zona centrala au un farmec aparte, nu de putine ori oprind pentru a fotografia peisajele.

Revelion cu copiii in nordul insulei Tasmania, pe plaja

Revelionul in Tasmania e o afacere casual. Am luat o cina delicioasa la un restaurant pe plaja din Devonport, in timp ce ne uitam la localnici cum se joaca in valuri si alearga pe nisip. La ora 22 am remarcat grupuri de parinti si copii cum se strang pe un mic deal, si imediat au inceput artificiile deasupra marii timp de cateva minute. Apoi lumea si-a continuat programul de plimbari/jogging/savurat un ultim pahar de vin pe 2019.

Ultimele zile, intre pinguinii din nordul Tasmaniei, in orasul Penguin

Totul in Penguin este, previzibil, despre pinguini (pentru ca da, in Australia pe langa koala, canguri, emu, crocodili si serpi, poti vedea si pinguini, in Tasmania, insula fata in fata cu Antarctica). Asa brand puternic pentru un oras cu greu iti este dat sa vezi. Peste tot vei intalni statui cu pinguini, copiii pot lua o harta de descoperiri pe care sa o urmareasca, din pinguin in pinguin, prin oras, locul de joaca este, cum altfel cu pinguini, ca si toate grafiti-urile din oras.

Insa ca sa vezi pinguini reali trebuie sa iesi din Penguin si sa mergi cativa kilometri pana in oraselul de alaturi, Burnie, unde este in fapt o dragalasa colonie de pinguini, pe care ii poti vizita, la liber, in fiecare zi (seara se intorc pinguinii adulti din apa, dupa ce au pescuit in fiecare zi, iar in lunile de vara (decembrie-ianuarie) poti vedea si simpaticii pui pufosi cum isi asteapta, zgomotos si cu nerabdare, cina).

Cam acestea au fost aventurile noastre prin Tasmania, incheierea in forta a rezolutiei noastre pe 2019 – Anul insulelor. O saptamana evident a fost complet insuficienta pentru a o explora in totalitate, dar ne-au placut teribil toate locurile frumoase in care am reusit sa ajungem. Din nordul insulei Tasmania ne-am continuat aventura cu copiii in Australia zburind in Melbourne.