>  Destinatii   >  Australia   >  Cu copiii prin Melbourne si imprejurimi

Am poposit in Melbourne via un zbor din Tasmania, dupa o saptamana de explorat cu copiii sudica insula din Australia, si imediat copiii s-au adaptat la atmosfera prietenoasa din acest nou oras pe care urma sa il descoperim la pas.

Ce am facut cu copiii in Melbourne?

Cina pe un „lane”, una din aleile ce traverseaza orasul

Aleile inguste, lanes, ce traverseaza orasul sunt una din caracteristicile urbane ale orasului Melbourne. In prima seara aici, dupa ce ne-am cazat, ne-am indreptat direct spre Hardware Lane, o straduta pietonala plina de restaurante simpatice, unde am poposit sa mancam niste pizza, iar copiii au primit chiar una in forma de iepuras, spre marea loc incantare.

Plimbare cu copiii pe falezele raului Yarra din Melbourne, si peste podurile sale

Raul Yarra este cel care strabate, inspre varsare Melbourne, si de-a lungul lui sunt kilometri intregi de faleze cochete, pline de oameni iesiti la plimbare si terase simpatice. Aici ne-am inceput prima zi in Melbourne, cu o plimbare lunga-lunga, si foarte frumoasa. Tot aici, pe malul Yarra, am revenit pentru un pranz rapid, la unul din restaurantele (super pline) cu vedere la apa si barcutele ce se plimbau dintr-o parte in alta a orasului pe rau.

Prin Gradina Botanica din Melbourne

Cum in Sydney ne-a fermecat Gradina Botanica, nu puteam sa ratam sa o vizitam si pe cea din Melbourne. Si cum acest imens parc strabatut de alei pe care vezi o gramada de alergatori incepe fix de pe malul raului, am profitat imediat si am parcurs o parte din el.

La NGV, cel mai vizitat muzeu de arta din Australia

Dupa o saptamana hai hui pe coclauri din Tasmania, simteam cu totii nevoia unui muzeu. Si cum in Melbourne este NGV, National Gallery of Victoria, cel mai cunoscut si mai vizitat muzeu din Australia, nu puteam rata ocazia. NGV are in fapt doua sedii, iar noi l-am vizitat pe cel situat in centrul Ian Potter, NGV Australia, care adaposteste partea australiana a vastelor colectii ale muzeului. Din lipsa de timp nu am reusit sa mai vizitam si NGV International, dar cu siguranta va fi primul pe lista la o viitoare vizita in Melbourne.

Centrul Ian Potter, cea mai interesanta arhitectura din Melbourne

O cladire cu o arhitectura aparte, Centrul Ian Potter se remarca imediat pe malul raului Yarra. Ea adaposteste muzeul NGV Australia, cateva terase, spatii de evenimente, o sala de spectacole neobisnuita ca si stil, dar si ACMI (inchis cand am fost noi) si o mica expozitie de arta arboriginala. Noi adultii am apreciat stilul arhitectura neobisnuit, in timp ce ne relaxam pe niste sezlonguri comode, iar copiii au apreciat curtea de sus a cladirii, prin care au alergat in voie.

Ce excursii am facut cu copiii in jurul Melbourne?

Din Melbourne sunt cateva excursii „clasice” pe care turistii si le doresc, si bineinteles nici noi nu am rezistat sa le exploram.

Great Ocean Road, posibil cel mai faimos loc din Australia

Great Ocean Road e o bucata de drum de coasta, intre Torquay si Allansford, lunga de 243 de km, ce adaposteste numeroase peisaje extraordinare, si, printr ele, cel mai faimos loc dintre toate: Cei 12 Apostoli, stanci maiestuoase ce se intalta dintre valurile oceanului. Despre acest minunat roadtrip, in detaliu intr-un alt post.

Insula Phillip, koala in copaci si parada pinguinilor

Pe Insula Phillip cea mai cunoscuta atractie este Parada Pinguinilor. La ora anuntata inca de cand ti-ai rezervat biletele, dupa apusul soarelui, ca prin minune, micii pinguini, in grupuri de 5-6, incep sa iasa agale din apa marii, pentru a se indrepta, pe plaja, catre cuiburile lor.

Intai intri in Centrul de vizitatori, o cladire modernista impresionanta, cu cateva restaurante, magazine, dar si o gramada de jocuri interactive pentru copii.

Apoi sutele de spectatori, se indreapta spre plaja, pe platorme suspendate de lemn. Intai vei fi martorul unui apus frumos, iar apoi, in timp ce oamenii stau cuminti pe platformele de lemn special amenajate, pinguinii incep sa iasa din apa.

Inainte de parada, care cand am ajuns noi incepea undeva in jurul orei 21, noi am poposit sa ne salutam cu alte animalute simpatice, la Koala Conservation Centre, unde cateva alei cocotate intre copaci te lasa sa admiri, de destul de aproape, koala in mediul lor. Ba chiar, la o plimbare pe jos prin padure, ne-am intersectat si cu cativa wallaby dragalasi.

Brighton Beach si casutele colorate de la malul marii

Posibil cea mai simpatica plaja din Australia, Brighton Beach te asteapta cu un sir lung de casute de plaja, care mai de care mai colorate si pictate, in cele mai nebune nuante. O placere vizuala deosebita sa te plimbi pe malul apei in asa companie vesela.

In plus, tot de pe coasta din dreptul Brighton or St Kilda, poti avea o panorama frumoasa cu skyline-ul Melbourne. Bonus daca ajungi aici la apus, vei avea niste amintiri si poze tare frumoase!

Unde ne-am cazat cu copiii in Melbourne?

Am ales, ca deobicei cand stam putin intr-un loc, un hotel cu pozitie centrala: Intercontinental, situat la doi pasi de raul Yarra si multe dintre atractiile orasului. In acelasi timp, ne-am uitat dupa un hotel cu arhitectura sau istorie interesante, si le-am gasit pe ambele la alegerea noastra. Intr-o vreme Melbourne a fost unul din cele mai bogate orase din lume, datorita goanei dupa aur din secolul 19.

Intercontinental Melbourne The Rialto este compus din doua cladiri, doua palate istorice ale orasului, Rialto (in stil neo gotic, opera a cunoscutului arhitect William Pitt) si Winfield, in trecut separata de o alee pietruita, element urban atat de intalnit in acest oras. Acum aleea este incorporata in Intercontinental, si gazduieste restaurantul, si un tavan de sticla uneste cele doua foste palate intr-un singur hotel.