>  Destinatii   >  Weekend activ in Dolomiti: Trasee si plimbari prin Val di Funes si Alpe di Siusi

Val di Funes si Alpe di Siusi, doua din cele mai frumoase zone din Dolomiti, cu trasee fantastice pentru toate gusturile, sunt la o aruncatura de bat distanta de Bolzano, in Tirolul de Sud. Noi am ajuns la ele avind baza pe un alt varf de munte, in apropiere, cazati la 1500m la Vigilius Hotel pe muntele Vigilio. Iar in Bolzano ajungi usor din Bergamo, Treviso sau Verona, destinatii cu zbor direct din mai multe orase din Romania.

Val di Funes, trasee si cea mai fotografiata biserica din Dolomiti

Intai am ajuns in Val di Funes, urcind vreo 30-40 de minute din Bolzano. Imbulzeala mare la micuta biserica San Giovanni, pe pajistea de dinaintea celebrilor munti cu varfuri stancoase. Grupuri intregi o fotografiau de pe langa garduri, sau chiar de pe pasunile pe care fermierii locali au incercat sa le protejeze cu anunturi de „nu calcati iarba va rog”.

Asa ca am lasat-o pe mai tarziu, si am inceput, prin padure, urcusul catre Malga Geisler, pajistea alpina situata la altitudinea de 2000m, fix la poalele varfurilor stancoase pentru care e faimoasa regiunea.

Dupa 6km lungi de urcus prin padure mai tarziu ne aflam la Rifugio Geisler, unde ne-am oprit pentru o portie de Kaiserschmaren (da, suntem in Italia, dar se vorbeste nemteste si se mananca… austriac – in fapt tirolez, bineinteles) si sirop de zmeura cu apa minerala.

Apoi am intrat pe unul din cele mai frumoase trasee din Dolomiti, cararea Adolf Munkel, care te duce pe langa stancile cele abrupte, prin paduri si pe pasuni, mai mare dragul sa mergi kilometri intregi prin asa frumuseti, in clinchetul talangilor de vacute tiroleze.

De abia la intoarcere, dupa in jur de 20 de km pe carari de munte, cand numarul de autocare aducatoare de turisti dornici sa fotografieze biserici cu stanci in spate se domolise, am oprit si noi la poza celebra si aparent obligatorie cu Chiesetta di San Giovanni:

Alpe di Siusi, hai hui pe trasee printre pajisti alpine prin Dolomiti

Alpe di Siusi a fost a doua noastra destinatie cu varfuri stancoase din acest weekend hai hui prin Dolomiti. La cea mai mare pasuna alpina, cu o suprafata de peste 50km patrati, se ajunge fie pe o sosea cu multe serpentine (dar inchisa traficului normal de la 9 la 17), fie cu telecabina din Siusi, o gondola albastra si rapida care in cateva minute te urca in una din cele mai frumoase zone montane pe care am avut placerea sa vad. De aici, poti misuna unde vezi cu ochii, traseele de hike sunt fara numar.

De asemenea de plimbat cu bicicleta sau de alte sporturi, precum parapanta sau lansarea de avionase teleghidate. Iarna este aici un mare domeniu skiabil, si parte din instalatii sunt deschise si vara, cu ele putind accesa mai rapid si alte trasee, de mai sus. Noi am urcat cu telescaunul, intitulat foarte corect, Panorama, si de aici am facut un fel de tur al zonei, pe langa stanci amenintatoare, si cu popasuri obligatorii pe la cabane cu mancaruri bune tiroleze.

De revenit musai si cu copiii aici, Alpe di Siusi, cu pantele sale domoale dintre stanci, si cu hotelurile situate chiar pe partie,deci cu acces facil la instalatii, pare o zona ideala de ski pentru cei mici. Si de revenit si in Dolomiti si in alte weekenduri, ca doar sunt atatea pe care nu le-am vazut inca.