>  Calatorii cu copii   >  Excursii de o zi pe langa Bucuresti: Tur la lacul Amara, parcul de vacanta Hermes de la Slobozia si Manastirea Caldarusani

O zi weekend de inceput de vara ne-a gasit ramasi in Bucuresti, si ca sa nu stam pe loc am decis sa facem un tur de cateva ore prin imprejurimile Bucuresti-ului, o excursie de o zi draguta, o iesire din urban pe la lacul Amara, parcul de vacanta Hermes din Slobozia si Manastirea Caldarusani.

Lacul Amara, mica statiune balneara si excursie rapida din Bucuresti

Prima noastra oprire a fost la lacul Amara, din Ialomita, zona protejata din punctul de vedere a faunei, dar si mica statiune balneara, pe fundul lacului gasindu-se nămolul sapropelic cu mici proprietati curative. Stiam ca sunt pe malul lacului cateva hoteluri, si fiind prima zi de iunie am crezut ca vom gasi zona macar usor animata. Am gasit insa o mica statiune, cu cateva hoteluri, complet pustie, insa bine intretinuta si curata. Un singur domn ce parea localnic facea baie in apa lacului (inca destul de rece), de pe un ponton ce venea in prelungirea unei plaje cochete, cu umbrele de stuf.

>> Vezi ce hoteluri sunt disponibile in Amara

Alaturi, un loc de joaca ce parea destul de nou i-a imbiat pe cei mici, asa ca jumatate de ora noi ne-am bucurat de peisajul lacului si ei s-au distrat pe nisip ori pe topogane. Problema a aparut cand am dorit sa mancam de pranz, complexele hoteliere, maricele si cu aer comunist, erau inchise, si dupa ce am trecut pe langa un resort in lucru, care promitea ca va fi dragut, am ajuns cred la singurul restaurant deschis de pe malul lacului, care ne-a oferit ceea ce cautam: o masa linistita, cu view dragut, la soare.

Amintiri din copilarie: Parcul de vacanta Hermes si serialul Dallas

20 de minute mai incolo am poposit la Parcul de vacanta Hermes din Slobozia, a carui glorie e demult apusa (cei peste 30 de ani cu siguranta tin minte cand a fost inaugurat, pe vremea serialului Dallas, hotelul si restaurantul copie fidela a mosiei familiei Ewing, si a turnului Eiffel, doar un pic mai mic decat originalul din Paris). Desi momentan e cam lasat de izbeliste, si folosit ca background de poze mai mult sau mai putin reusite pentru nunti locale, am vrut sa duc copiii la acest loc, inca deosebit si cu farmec, care mi-a placut tare mult in copilarie, mai ales ca Lucas a vazut si originalul, si a fost incantat sa faca o comparatie. Am mai vazut cateva animalute, pasiunea Emei, niste statui, si o constructie care indica punctele cardinale, care l-a incantat pe Lucas.

>> Vezi ce hoteluri sunt disponibile in Slobozia

Manastirea Caldarusani, o alta excursie aproape de Bucuresti

Ultimul popas al zilei a fost un pic mai indepartat, inapoi inspre Bucuresti, prilej sa doarma cei mici pe drum, la manastirea Caldarusani. Manastirea Caldarusani este ctitorie din 1638 a lui Matei Basarab, o manastire-cetate, cu ziduri groase de jur imprejur, a carei curte mi-a placut tare mult, liniste, flori si picturi frumoase.

Din curte poti vizita biserica, dar si un muzeu bisericesc, la care am avut si ghid si mi s-a parut interesant. Ce m-a dezamagit insa e faptul ca desi manastirea e pe malul unui lac (pe langa care treci pe drum inspre ea), nu ai drum la malul sau ca simplu vizitator, fiind diferite acareturi, si resedinte private, cu curti atasate care blocheaza accesul.

Dupa vizita, ne-am reintors la lac (de fapt lacuri, am oprit pe malul a doua, unul din ele fiind amenajat cu mici cabanute pentru pescuit), si am admirat apusul avind in fundal silueta manastirii.

Cam acesta a fost turul nostru de jumatate de zi, mica evadare din Bucuresti. Bineinteles, in jurul Bucuresti-ului sunt multe atractii, lacuri, manastiri, ferme sau alte monumente si obiective turistice, si iti poti personaliza propria excursie.

Tot prin zona, in judetul Ialomita, am mai fost acum 2 ani in ultima noastra zi in 3, inainte sa se nasca Ema, pe atunci in plimbare pe malul lacurilor Fundata si Belciugatele. Iar printre cele mai frumoase manastiri din apropiere de capitala, mi-a placut tare mult vizita la Cernica sau Snagov. Si cu siguranta vom mai gasi si alte trasee la fel de dragute, si de aproape de Bucuresti, cu alte ocazii.