>  Calatorii cu copii   >  2 conace si un castel, gazdele noastre in 3 weekenduri prin Transilvania cu copiii: Conacul Ambient, Conacul Bratescu si Castelul Haller

Nu stiu cum s-a intamplat, dar in luna martie ne-am tot regasit prin Transilvania cu copiii, si vreme de 3 weekenduri am batut drumurile printre dealuri si munti, vizitind biserici fortificate sau minuni ale naturii, balacindu-ne in ape sarate sau de izvor proaspat, si bucurindu-ne de bucataria locala.

Conacul Bratescu, din Bran si un pranz bun

Primul weekend din martie l-am petrecut la Hotel Balvanyos, la granita intre Harghita si Covasna, balacindu-ne in minunatul sau SPA, facind trasee in padurile din zona, si admirind frumusetea lacului Sf Ana inghetat, inconjurat de paduri acoperite de zapada. La intoarcerea inspre casa, dupa un scurt popas pentru a vizita Biserica fortificata Harman, am ajuns la Conacul Bratescu din Bran pentru a lua masa. Tot auzisem de aceasta locatie, asa ca am fost curiosi tare sa o vizitam, chiar si doar pentru un pranz. Si s-a dovedit alegerea potrivita, copiii fiind incantati de micul loc de joaca, cu masa de ping pong, fotbal de masa si darts, din imediata apropiere a restaurantului. Nici mancarea nu a fost mai prejos, iar restaurantul e tare cochet, cu un pian care domina incaperea si geamuri mari cu view la dealurile Branului. Vom reveni cu alta ocazie sa testam si cazarea.

Conacul Ambient, din Cristian, loc fain de mers cu copiii in Transilvania

Al doilea weekend al nostru hai-hui prin Transilvania cu copiii a fost o decizie spontana. Vroiam demult sa testam o locatie child friendly in apropiere de Brasov, dar niciodata nu o gasisem disponibila. De data aceasta, intr-un weekend cu prognoza de ploaie, vremea a tinut cu noi, si am gasit liber un apartament la Conacul Ambient.

Cu greu poti gasi o cazare mai child friendly in zona Brasovului. Ambient are o piscina cu jacuzzi, incalzita, si in curte un loc mare de joaca, ambele foarte pe placul copiilor. Plus restaurant la parter, cu semineu si o pictura cat un perete cu niste cai, care a fermecat-o pe Ema, pentru serile cand copiii sunt prea obositi sa mai iasa in alta parte.

Avind baza la conacul Ambient ne-am perindat 2 zile prin Transilvania, si am vizitat minunatul sat Racos, cu vulcanul, lacul, coloanele si castelul sau, bisericile fortificate Viscri si Saschiz si, duminica, cetatea Fagaras. La fel de usor am fi putut ajunge si in alte locatii, in care fusesem in trecut, precum cetatea Rupea, Rasnov sau Zarnesti, sau alte biserici fortificate, dar si in zona Rucar-Bran sau la diferite distractii si atractii in Brasov.

Castelul Haller, din Ogra, weekend cu atmosfera nobila in Transilvania cu copiii

O alta locatie de care stiam demult, si pe care imi doream sa o vizitam cu copiii in Transilvania, era Castelul Haller, din satul Ogra, langa Targu Mures. Si avind noi un weekend la sfarsit de martie, inceput de aprilie, liber, am considerat ca este momentul sa il vizitam. Si bine am facut, pentru ca este o alta locatie foarte kids friendly.

Un domeniu mare, loc de joaca si multe jucarii imprastiate pe alei, o zona cu animalute, si, locul nostru preferat, un SPA cu 4 bazine: o piscina de copii, o piscina cu apa sarata, un jacuzzi si un ciubar cu apa calda si sarata afara.

Noi am stat intr-un apartament, decorat cu mobilier de epoca si tablouri gigantice, si copiii s-au simtit excelenti. Seara am mancat in curtea castelului, la lumina lunii.

Pentru ca in Targu Mures fusesem relativ recent, ne-am orientat catre alte destinatii. Sambata am fost la Praid si Sovata, iar duminica am vizitat Biserica Fortificata Biertan, am facut un scurt popas in Sibiu si am prins apusul la Castelul de Lut din Valea Zanelor, inainte de a ne intoarce acasa.

PS: La lista aceasta de conace si castele superbe si super child friendly in care te poti caza in Transilvania se poate cu usurinta adauga Conacul Benke, din Covasna, unde ne-am cazat acum un an, pentru un weekend de plimbari prin prejur, prin Tinutul Conacelor.