>  Destinatii   >  Europa   >  Bulgaria   >  Weekend in nord-estul Bulgariei: Plimbari pe malul marii, de la Varna la Shabla

Nu am vizitat doar cetati si stanci in weekendul nostru recent in nord-estul Bulgariei, ci am facut si cateva incursiuni cu copiii pe plaja, desi off-season, foarte placute. Ne-am bucurat de soarele de aprilie, copiii au ras la valuri si au sarit in nisip, am vazut un far impozant, arcade de stanci care te pacaleau ca esti la cu totul si cu totul alta mare.

Primul popas pe plaja la Varna

Un brunch cu vedere la mare am luat la Varna, pe plaja, la un restaurant intr-o corabie, fix pe nisipul auriu, Mr Baba, pe terasa cu view la mare.

Lucas a fugit dupa ce a terminat de mancat la locul de joaca de langa corabie, iar noi am degustat un rose delicios de la Varna winery, care mergea perfect cu soarele stralucitor si aerul sarat. Tot ce am regretat a fost ca timpul nu ne-a permis sa vizitam si Muzeul Naval, cu o sumedenie de vapoare si barci militare, pe langa care doar am trecut si pe care l-am pus pe un to do la o vizita viitoare.

Plaja hotelului Lighthouse

Alta vizita pe malul marii am facut-o la plaja Lighthouse, catre care te indrumau de la hotelul la care ne-am cazat, un colt de mare un pic cam inghesuit dupa gustul nostru, si la care se lucra pentru amenajarea estivala. Asa ca nu am stat mult, am facut 2-3 poze, Ema a ras de cateva ori la valuri si am plecat mai incolo.

Tyulenovo si spectaculosul pod de piatra

Un punct in programul nostru de weekend a fost Tyulenovo, podul de piatra si stancile verticale ce se arunca vertiginos in mare. Poti ajunge cu masina pana aproape de mal, si apoi te poti pierde in visare pe cate o stanca deasupra valurilor. Daca nu as fi stiut bine unde ma aflu, cu usurinta puteam crede ca sunt undeva pe coasta Algarve a Portugaliei.

Golful pescarilor, popas simpatic de pranz cu copiii la plaja in Bulgaria

La cateva sute de metri mai departe de arcadele de piatra, in Golful Pescarilor, este si un restaurant la parterul unui hotel cochet, unde poti lua pranzul sau doar bea o cafea cu vedere la micul golf stancos, loc de parcare pentru o sumedenie de barcute colorate.

Cel mai estic punct din Bulgaria: Cap Shabla si un far simpatic

Urmatorul punct la care am oprit a fost putin mai departe, inapoi inspre Romania, si anume cel mai estic punct din Bulgaria, aflat fix in mijlocul unor stanci impresionante, la Cap Shabla.

Plimbarea noastra a luat sfarsit cu un ultim stop, la Shabla, pentru a admira cel mai vechi far din Bulgaria, dar si cel mai estic si inalt in acelasi timp: 23 de metri inaltime. Shabla are si o plaja fina, si este o destinatie populara pentru romanii care fug de aglomeratia din sudul litoralului romanesc.

In jurul farului s-a construit o mini expozitie in aer liber, un complex de bancute si foisoare, cu piramide de sticla si cateva ancore expuse, spre marele amuzament al lui Lucas.

Unde ne-am cazat cu copiii la mare in Bulgaria?

Tot la mare, bineinteles. Dar sus, sus pe cliffs. Am stat in dubii daca sa mergem din nou la Thracian Cliffs, resort care ne placuse tare mult la final de sezon estival in 2014, sau sa incercam unul pe alaturi, de care auzisem din multe surse ca este foarte dragut: Lighthouse Golf&Spa. Dar despre el intr-un post viitor.

Weekend in nord-estul Bulgariei: 2 nopti la Lighthouse Golf&Spa / De la Varna la Shabla pe malul marii / Cetatea Ovech, padurea de piatra Pobiti Kamani si stancile minunate Chudnite Skali