>  Calatorii cu copii   >  4 cazari faine pentru a explora Muntii Apuseni

Incep de la inceput cu un disclaimer: nu am vizitat pe cat de mult mi-as fi dorit Muntii Apuseni, inca mai am locuri fascinante pe lista mea de musai de vazut. Si acest lucru se datoreaza doar si doar distantei destul de mari fata de Bucuresti. Dar cum vara aceasta am petrecut cateva zile in zona Apuseni, si am dat peste 2 cazari cu totul aparte, dar si pentru ca, spre surprinderea mea, pensiunile faine sunt rare in acest colt de Romania, m-am gandit sa va povestesc despre unde va puteti caza pentru a vizita zona Muntilor Apuseni.

Raven’s Nest, o cazare cu totul aparte, in varf de stanca

Nu ii poti spune nici hotel, nici pensiune lui Raven’s Nest. Ci ii poti spune poate sat turistic. Pentru ca in fapt chiar asta este: un mic sat format din casute de lemn, unele noi construite cu stil, si altele vechi, aduse aici si reconditionate impecabil, sat pozitionat in varf de stanca, la propriu. Am fost aici acum cativa ani buni, pentru un team building, si a fost absolut minunat. Cu aceasta ocazie am vizitat locuri precum Rosia Montana, lacul Geamana cu a sa turla de biserica de deabia se mai vede dintre ape, dar am si facut o drumetie prin Cheile Turzii.

La noi la munte, un complex de casute cu arhitecturi diferite, si priveliste superba catre coame inverzite de Apuseni

De la prietenii nostri The Happy Kid am aflat de complexul de casute La noi la munte, pe cand cautam disperata o cazare mai deosebita pentru cele cateva zile petrecute in Apuseni, dat fiind ca urma sa sarbatorim o dubla aniversare. Am avut o casuta micuta, cu ciubar, in stil Traditional reinterpretat, si a fost cazarea perfecta pentru familia noastra de 2 adulti + 2 copii. Au insa si variante mai incapatoare, pentru grupuri mai numeroase. Zilele aici le-am petrecut intre pesteri fabuloase, si trasee montane prin Apuseni.

Viila Cheia, o pensiune deosebita langa Turda

A doua cazare in mini-vacanta noastra in vestul Romaniei a fost la o pensiune castigatoare de concursuri de arhitectura: Viila Cheia, cu o superba piscina panoramica. De aici in cateva minute esti in Cheile Turzii, dar noi am ales sa facem la vreo 40 de minute distanta o drumetie pana la Cascada de Travertin de la Sipote, dar si sa admiram Cheile Valisoarei si sa mancam in Coltesti, la Conacul Secuiesc. Iar ultima dimineata am petrecut-o cu copiii in subteran, in cautare de un pic de racoare, in Salina Turda.

Catunul lui Victor, un alt mini-sat de casute – o cazare deosebita aproape de Muntii Apuseni

Daca vrei sa explorezi zona Apusenilor din partea cealalta, dinspre Bihor, si sa iei la pas Padurea Craiului, iti pot recomanda un alt mini-sat de casute in care te poti caza, Catunul lui Victor. Padurea Craiului e o zona montana extrem de ofertanta, cu zeci de trasee, activitati aventuroase precum via ferata sau rafting, si o sumedenie de pesteri senzational de frumoase. Noi am stat in zona Padurea Craiului cateva zile pline ochi de locuri frumoase, iar pe drumul de dus si de intoarcere Bucuresti-Bihor am facut un mic roadtrip, cu mai multe opriri!

Tu ce alte cazari frumoase ne recomanzi prin Muntii Apuseni, pentru ca cu siguranta vrem sa revenim, mai avem multe alte locuri de vizitat pe aici!