>  Destinatii   >  Prin Sopot, in Polonia, la malul Marii Baltice

Daca am ajuns in Gdansk nu se putea sa nu vizitam si pe vecinul sau, Sopot, poate cea mai cunoscuta statiune la Marea Baltica din Polonia. Pentru ca am vrut macar o zi din cele 3 petrecute in Polonia la inceput de septembrie sa ma trezesc cu marea sub geam, am dormit o noapte aici, dar Sopot poate fi cu usurinta vizitat si cu baza in Gdansk, e doar maxim jumatate de ora intre ele.

O plimbare prin centrul statiunii Sopot

Inca de la inceput te impresioneaza eleganta old-school a statiunii. Hotelul Sheraton si Hotelul Grand Palace, impreuna cu farul, constituie un nucleu fascinant de cladiri, parca desprinse din vremuri apuse. Plimbarea continua pe strada pietonala centrala, Bohaterów Monte Cassino, numita de localnici „Monciak”, cu restaurante si magazine, unde vedeta este Casa stramba (Krzywy Domek), construita dupa desenele unui ilustrator suedez care a stat multi ani in Sopot.

In curtea bisericii de la capatul aleii pietonale poti descoperi si o poveste mai atipica: istoria unui urs devenit soldat polonez.

Pontonul din Sopot

Sopot continua elegant si inspre mare, vedeta statiunii si principalul loc vizitat de turisti este pontonu din Sopot, construit la 1820 din ratiuni de sanatate: concentratia de iodina din aerul de deasupra marii e se pare de doua ori mai mare decat pe plaja. Pontonul are 511metri lungime, si cum am prins soare, a fost o placere sa ne plimbam pe el. Ba chiar l-am parcurs de doua ori, si dupa amiaza si dimineata, chiar daca intrarea e cu bilet. Pontonul din Sopot este cel mai lung din Europa continentala, si plimbarea pe el ne-a adus aminte de alt ponton, chiar mai lung, cel mai lung din Emisfera Sudica, pontonul din Busselton, Australia de Vest.

La capatul pontonului este amenajata o marina pentru yachturi, dar si un restaurant, Meridian, unde poti manca un pranz chiar pe mare.

Si apoi la plaja!

In apa nu am intrat (Marea Baltica e oricum rece chiar si vara), dar pe plaja ne-am plimbat kilometri in sir, pentru ca plajele din jurul Sopot, din golful Gdansk sunt efectiv nesfarsit de lungi. Imediat ce iesi din zona de hoteluri, plajele sunt marginite de padure deasa si luxurianta, de poti avea chiar impresia ca esti pe undeva prin Asia, si imediat te vor intampina maimute.

Plajele de aici de la Baltica sunt cu nisip fin, late, cu terase sau chiar teatre si terenuri de sport pe margine, cu pontoane mai mici sau barci colorate. O placere, chiar daca vremea nu este cea mai estivala, proximitatea nordului isi face simtita prezenta chiar si intr-o zi perfect senina.

Un imens parc natural este chiar langa plaja

Padurea pe care o vezi de pe plaja adaposteste un imens parc natural, cu trasee de bicicleta sau drumetii, cu ruinele unui fort, cu o cabana in care poti manca traditional. Am mers si aici, prin padure, cativa kilometri, ca era prea placut! Statiunea Sopot doar imparte acest imens parc in doua: Southern Park si Northern Park. De fapt, intreaga zona urbana Gdansk-Sopot-Gdynia este integrata intr-un mare parc national, Tri-City Landscape Park, format din doua zone extensive de padure.

Unde ne-am cazat in Sopot, si cum am ajuns aici?

Am ales un hotel chiar pe plaja, pentru ca vroiam sa vad Marea Baltica pe geam. Asa ca ne-am orientat catre Sheraton, la doi pasi de ponton, un hotel elegant, cu camere cu vedere la mare.

>> Rezerva Sheraton in Sopot | vezi alte oferte de cazare in Sopot | cauta hoteluri in Gdansk

Noi am combinat plimbarile pe malul Marii Baltice din Sopot cu explorarea orasului Gdansk, si am zburat, cu escala in Varsovia, direct in aeroportul ce deserveste aceasta zona a Poloniei.

Ce poti vizita in jurul lui Sopot?

Bineinteles, principala destinatie turistica alaturata este frumosul Gdansk.

La aproape doua ore de Sopot poti merge sa vezi Malbork, cel mai mare castel de caramida din lume, iar chiar langa statiunea de pe riviera poloneza cred ca merita un stop si Gdynia, la care noi din pacate nu am mai ajuns.