>  Destinatii   >  Excursie in Varsovia

Cum de multisor nu am mai facut nicio excursie, am planificat de miercuri seara pana sambata dimineata o fuga de relaxare in Varsovia.

Nu mai fusesem niciodata in capitala poloneza.

O aterizare cu peripetii

Primul contact cu solul polonez nu a fost insa tocmai placut. Dupa un zbor trepidant, am aterizat si am continuat sa…stam pe scaunul incomod de avion. Motivul? Nu ni s-a spus! Ni s-a comunicat doar (in engleza, pentru ca in poloneza stewardesa a vorbit aproximativ 15 minute) ca aeroportul este in stare de evacuare,
si ca normele europeene de securitate impun sa ramanem la bord.

In fine, dupa o ora iesim la aer, mai stam o ora la control pasapoarte la coada, alaturi de toti ceilalti oameni nervosi care statusera ora in avion, si scapam la statia de taxi. Unde, surpriza, niciun taxi, in schimb aflam ca un „mad man” are o bomba in Marriot (hotel pe care o usoara intoarcere a capului ni l-a dezvaluit la nici 50 de metri in dreapta noastra), si nimic pe 4 roti sau 2 picioare nu mai intra in incinta aeroportului.

Suntem insa liberi sa iesim noi singurei, pe cele 2 picioare din dotare, pe langa intrarea Marriot, si sa cautam ceva de transport, undeva, hat la vreo 3 kilometri, unde ar fi fost prima statie de masina. Nu a fost cazul insa, pentru ca pe drum ne-am ciocnit de o limuzina VIP (sic!) de la Sheraton (hotelul unde aveam rezervare), care in brambureala generala ratase clientul care ii platise serviciile si care a fost de acord sa ne duca pe noi la hotel in schimb.

Varsovia, o capitala verde

Prima impresie: verdeata! Un oras plin de verdeata, ingrijit, cu cladiri frumoase si multe multe parcuri. Si aceasta a fost de altfel parerea pastrata de-a lungul intregii sederi in Varsovia. In prima seara am fost in Old Town, ne-am plimbat pe stradutele cu macadam, ne-am pozat cu sirena din centru si am degustat la una din terasele din piateta centrata cateva specialitati poloneze: o supa deosebita, cu bucati de ou, servita in paine si un soi de coltunasi umpluti cu carne si verdeturi.

La intoarcere la hotel, evident am ochit H&M si am pozat vitrina inca goala, cu manechinele care isi asteptau hainele Matthew Williamson, pentru a le purta doar cateva ore pana restul din magazin se vor epuiza a doua zi.

A doua zi a inceput cu 15 minute de bataie pe haine la lansarea Matthew Williamson pentru H&M, unul din motivele pentru care venisem in Varsovia, urmata de o sarbatorire cu Tazo Chai Tea Latte la cafeneaua mea preferata, Starbucks pe Royal Way.

Dupa amiaza a fost rezervata unei plimbari lungi si extrem de frumoase prin fantasticul parc Lazienki, unde am vizita Palatul Plutitor si am facut cunostiinta cu galagiosii (si superbii) pauni si cu o veverita curioasa. Apoi am decis sa vedem orasul mai bine, iar cel mai buna panorama era evident de la etajul 30 al impunatorului Palat al Culturii, un turn de peste 200 de metri, a opta cladire ca inaltime din Europa, cadou din partea lui Stalin si a poporului sovietic, si extrem de asemanatoare ca stil si grandomanie cu Casa Poporului de la noi.

Varsovia de sus, din Palatul culturii

Dupa atata vizitat, am decis sa ne intoarcem si catre alt tip de turism, mai ales ca de la inaltimea celor 30 de etaje ale Palatului Culturii ochisem acoperisul in ape al celui mai nou mall din Polonia: Złote Tarasy. Cele peste 200 de magazine ar reprezenta o provocare pentru orice shopaholica, asa ca ne-am rezumat sa vizitam cateva magazine de pantofi si Saturn, pentru ultimele noutati IT. Apoi ne-am relaxat cu o Pina Colada pe terasa Hard Rock Cafe.

O noua zi, noi obiective de vizitat. Vineri, ultima zi petrecuta in Varsovia, am rezervat-o unei dimineti in Royal Castle, si unei dupa amieze relaxante, alaturi de o carte buna, pe o bancuta in Gradina Botanica.

Seara am iesit pe Royal Way, la o cafea si o prajitura buna. Iar sotul a profitat de locatie pentru a admira polonezele, care aparent sunt in numar mult mai mare decat polonezii, blonde, foarte dragute si chic imbracate.