>  Destinatii   >  Australia   >  Plimbari cu copiii prin Margaret River, regiunea viticola din Australia de Vest

Ultima saptamana a aventurii noastre prin Australia a fost dedicata unui alt stat, al patrulea prin care am trecut: Australia de Vest, si am inceput cu cateva zile in incantatoarea regiune Margaret River pentru plaje fantastice asezonate cu mancare si vinuri bune.

Nu neaparat pe radarul turistilor straini, Australia de Vest ne-a cucerit de la primul contact, iar primul loc in care am poposit 4 zile a fost regiunea Margaret River, 3 ore la sud de Perth, principalul centru urban al statului West Australia.

Plajele superbe din Margaret River, Australia

Elementul definitoriu al reliefului regiunii Margaret River sunt superbele plaje cu nisip fin si ape turcoaz. Noi ne-am cazat deasupra frumoasei Smiths Beach, unde ne-am petrecut si mare parte din timp, inotind, uneori chiar si insotiti, putin mai in larg, de un grup jucaus de delfini.

Tot aici, pe nisipul din fata hotelului nostru, am prins niste apusuri roz superbe. Ba chiar am facut, pe model australian, un mic picnic la final de zi, cu vin rosu (din regiune, evident!) si suc de mere pentru copii.

O alta plaja pe care am vizitat-o si unde am avut o extraordinara intalnire exotica este Hamelin Bay, un superb golf turcoaz unde isi are casa o colonie de pisici de mare, intalnire care a fost o experienta deosebita pentru intreaga familie.

Plimbare prin padurea de kauri

O experienta diferita de plajele nesfarsite de aici este un stop in padurea de kauri, copaci gigantici, ce are o atmosfera aparte.

In Margaret River se intalnesc doua oceane

Ne-a placut experienta din Africa de Sud de a merge unde se intalnesc 2 oceane la Cape Point, asa ca atunci cand am zarit pe harta ca o putem repeta, de data aceasta cu oceanele Sudic si Indian, langa Australia de Vest, nu am ezitat si am purces de indata sa vizitam farul de la Capul Leewuin, de altfel si un loc cu insemnatate istorica.

In farul Leewuin nu am reusit sa urcam deoarece am ajuns destul de aproape de terminarea programului de vizitare, dar ne-am bucurat de o plimbare printre cladirile istorice de aici, si de privelistile frumoase cu cele doua oceane.

Cape to Cape trail este un traseu de hike celebru, unul din cele mai scenice din lumea intreaga, ce uneste, de-a lungul unei carari de aproximativ 140 de km, Cape Leewuin cu Cape Naturaliste. Turisti sportivi o parcurg in aproximativ 6-7 zile de drumetie, iar noi am ales portiuni din ea in fiecare zi pentru mici plimbari in familie.

Ba chiar am prins si un apus fabulos pe una din bucatile de trail pe care le-am parcurs, apus pentru care ne-am asezat jos pe pietrele mari albe, pentru a il putea admira mai bine!

Cum Cape to Cape incepe la farul Leewuin, era musai sa vizitam si unde se sfarseste, asa ca ultima zi in regiunea Margaret River am dedicat-o explorarii unui alt far istoric: farul Naturaliste, in care am si reusit sa urcam pentru o panorama exceptionala.

Cel mai lung ponton din emisfera sudica este in Margaret River, Australia

Un alt loc interesant de vizitat este pontonul Busselton, cel mai lung ponton din emisfera sudica (si al doilea din lume dupa unul din UK), masurind aproape 2km.

Este atat de lung incat te poti deplasa cu el cu un trenulet cu sine, iar la capat un observator marin la 8m sub valuri te asteapta.

Activitate obligatorie in Margaret River: pranz si degustare de vin la o crama

Insa cea mai populara activitate in regiunea Margaret River (in afara de mersul la plaje), este vizitarea si pranzul la una din multele crame de aici (Margaret River fiind regiune viticola importanta din Australia de Vets). Marea majoritate ofera asa numitele Cellar Door, restaurante dichisite si degustari de diferite soiuri de vin, dar si magazin de unde iti poti cumpara sticle de vin pentru acasa.

Chiar daca nu vinarie, dar tot la capitolul mancare, am oprit si la o mica plantatie de levantica, ce ne-a adus aminte de dealurile mov, pline de levantica din Tasmania, pentru a cumpara o delicioasa inghetata de…evident!… levantica!

Din Margaret River am continuat inspre nord explorarea Australiei de Vest, oprindu-ne cateva zile in Perth.