>  Calatorii cu copii   >  Vizita cu copiii in Suceava

Am ajuns in Suceava la final de roadtrip de 4 zile prin Bucovina, si am poposit aici o noapte, timp suficient sa exploram fosta cetate de scaun a lui Stefan cel Mare. Ploua torential in Moldova in acea dimineata, asa ca prima vizita a fost la muzeu. Din fericire, in Suceava ai un muzeu minunat de vizitat cu copiii: Muzeul Bucovinei. Dar sa o luam pe rand ce am vazut, vizitat si facut in Suceava cu copiii, pentru ca pana la urma vremea a tinut cu noi, si am putut explora tot ce am avut pe lista.

Muzeul Bucovinei, un stop de neratat cu copiii in Suceava

Pentru noi a venit la fix vizita aceasta la muzeu. Eram dupa mai multe zile de plimbari prin Bucovina, dealurile sale verzi si manastirile frumos pictate, si istoria, frumos pusa in valoare in muzeu, ne-a completat experienta roadtrip-ului.

De altfel, doar Sala Tronului lui Stefan cel Mare in sine, si merita un stop muzeul. Pe copii i-a impresionat tare, sa il vada pe Stefan in marime naturala, ostenii lui care mai de care mai colorat imbracati, dar si pe doamna sa, delicata si eleganta, pe care Ema a admirat-o minute in sir. La aceasta sala adaugam tezaurul, dar si o expozitie temporara de pictura, si iese o experienta muzeala pe cinste.

Cetatea de scaun a Sucevei

Am vizitat multe cetati din epoca lui Stefan cel Mare, in Romania (chiar anul acesta am fost la Cetatea Neamt), dar si peste actualele granite (Soroca in Moldova, Tighina in Transnistria), dar la Cetatea de scaun din Suceava nu ajunsesem inca. Lucru pe care l-am remediat dupa pranz, cand soarele a decis sa se arate la final de ploaie torentiala.

Cetatea e amenajata tare frumos turistic. In fiecare camera citesti o poveste a vietii din vremurile medievale in Moldova, ba chiar iti vor aparea si holograme ale ostenilor de demult.

De sus de pe zidurile cetatii, Suceava de azi ti se desfasoara sub ochi, printre blocuri rasarind turlele bisericilor ce impanzesc orasul lui Stefan cel Mare.

Muzeul satului bucovinean, urmatorul nostru stop in Suceava cu copiii

Chiar unde incepe podul de acces spre Cetatea Sucevei, poti trece printr-o frumoasa poarta de lemn sculptata pentru a intra in lumea satului bucovinean. Noi tocmai petrecusem 3 nopti intr-o casuta de lemn traditionala, la complexul La Roata din Gura humorului, asa ca ne-am bucurat sa aflam mai multe informatii despre casele din aceasta zona.

Unele case iti vorbesc despre etape ale vietii, altele despre diferente intre zonele Bucovinei, iar traseul prin sat dureaza undeva la o ora.

Statuia ecvestra a lui Stefan cel Mare

Pe drumul de intoarcere la parcare, am mai oprit un moment la uriasa statuie, omagiu lui Stefan cel Mare, dezvelita in anul 1977.

Plimbare pe centrul pietonal din Suceava

Nu doar obiectivele turistice merita vazute in Suceava, dar noua ne-a placut si plimbarea prin zona pietonala a orasului. Chiar langa este si un loc de joaca, intr-un parc umbros, iar pasii ne-au fost insotiti de cafea artizanala de la Camera cu cafea, o cafenea de specialitate chiar in zona pietonala centrala.

Manastirea Suceava „Sf. Ioan cel Nou”, inscrisa in UNESCO

Biserica Sf. Gheorghe, din cadul Mănăstirii Suceava, este inclusă în patrimoniul cultural mondial UNESCO, în grupul de biserici pictate din Moldova, alaturi de alte 7 capodopere, pe care deasemenea le-am vizitat in roadtrip-ul nostru prin Bucovina. Era slujba cand am ajuns noi in curtea manastirii, asa ca nu am putut-o admira pe indelete si inauntru, doar exteriorul, cu picturi sterse de vreme, dar inca atat de delicate si frumoase, realizate in timpul domniei lui Petru Rareș, intre anii 1532 si 1534.

Manastirea Dragomirna, o manastire fortificata pe mal de lac

Pentru ca in Bucovina, dupa o manastire vizitezi alta, ne-am continuat explorarile apoi la Manastirea Dragomirna, construita în perioada 1602-1609 intr-o zona pitoreasca, pe malul unui lac, in periferia Sucevei.

Un ultim popas, la primul metru de autostrada din Moldova

Noi zburam de fiecare data cand decidem sa vizitam prin Moldova, Bucuresti este legat cu zboruri directe de Iasi si Suceava, si altfel nu am avea cum sa mergem doar peste weekend. Desi distantele nu ar fi practic atat de mari, lipsa autostrazii fac drumul extrem de lung, dar si periculos. In 2019, un om de afaceri local, Stefan Mandachi, a organizat un protest inedit, prin contruirea primului metru de autostrada din Moldova din bani proprii. De atunci insa e in continuare singurul metru de autostrada din aceasta regiune a Romaniei, si in jurul lui a fost organizat un adevarat popas, un memorial al accidentelor cauzate de lipsa autostrazilor pe o directie cu trafic intens. Un loc de oprit cand esti in zona, pentru ca ​#șîeu si tu vrem autostrazi!

Unde ne-am cazat cu copiii pentru vizita in Suceava?

Spuneam mai sus despre protestul initiat de Stefan Mandachi, iar acesta are chiar si un hotel in orasul sau, Suceava: Mandachi Hotel&Spa. Desi nu e situat in mijlocul orasului, l-am ales datorita spa-ului, cu piscina si jacuzzi, tare dragut amenajat, a camerelor mari si moderne, si a restaurantului foarte bun, pentru cina cu copii obositi.