>  Calatorii cu copii   >  Weekend de balaceala si plimbari cu copiii la Oradea

Anul trecut am fost in weekendul de dupa Mos Nicolae in nordul Romaniei, la Iasi, iar anul acesta am ales tot nordul, dar opus, inspre vestul Romaniei, la Oradea, cu copiii. Demult vroiam sa vedem frumosul oras plin de palate Art Nouveau, si nu ne-a dezamagit.

Ce vizitezi in Oradea cu copiii?

Am inceput weekendul cu o plimbare prin centru, printre palate parca desprinse din povesti, unele perfect renovate, si altele care isi asteapta din nou gloria de alta data (dar la cum pare ca se misca lucrurile in Oradea, nu cred ca mai au mult de asteptat).

Vulturul Negru, un palat in centrul Oradea ce a amuzat copiii

Primul palat este cel mai important monument in stil secession din Oradea, cu o fatada superba, dotat un pasaj interior acoperit cu sticla, bogat decorat. Punctul maxim de atractie sunt cele doua vitralii mari, intens colorate, cu vulturi negri. De altfel, vulturi se regasesc si pe podea, in gurile de canal. Pasajul este cu magazine, intrari de teatru si cafenele.

Piata Unirii, iarna o feerie pentru copii in Oradea

Vulturul Negru este pe unul din colturile celei mai mari piete din oras, Piata Unirii. Noi am dat o tura sambata de dimineata, printre casutele Pietii de Craciun din Oradea, ce umplea in acel moment spatiul amplu. Pe toate laturile sale vei putea admira cladiri monumentale, palate si biserici.

Turnul Primariei Oradea, multe scari cu copiii, dar o panorama superba de sus

Pentru o privire de ansamblu a orasului, Turnul Primariei este locul perfect. Urci pana sus, deasupra ceasului, pe niste scari de metal, si de acolo, de la balcon, ai toate acoperisurile la picioare. Placute metalice iti indica directii catre capitale ale lumii. Bonus: chiar la intrare este organizat un mic loc de joaca si colorat pentru copii.

Biserica catolica Sfantul Ladislau

Oradea are multe biserici frumoase, dar noi am ales sa vizitam doar una, cu o superba pictura murala executată de Gyula Thury în 1908.

Strada Republicii

Pe langa Teatrul de stat si Hotelul Arcadia (Palatul Sztarill), doua cladiri superbe, intri pe strada pietonala a orasului. Te poti plimba pe langa palate superbe, printre cafenele si statui. Am facut multe popasuri fotografice, in special in fata Palatului Moskovits Miksa sau a Palatului Stern.

Cea mai frumoasa poarta din Romania e in Oradea; copiii au fost de acord

Probabil este cea de la numarul 10 (si cu sora ei geamana de la 10A) de pe bulevardul Republicii, de intrare in curtea interioara a Palatului Stern, impecabil restaurat. Am stat putin sa o pozam, bineinteles. In stanga si in dreapta ei sunt cofetarii si magazine de inghetata, si acelea au fost urmatoarele noastre opriri.

Sinagoga Zion

Cand am ajuns noi in decembrie se lucra in fata sinagogii (desi cred ca se vizita totusi), dar nu ne-a tentat sa mergem pe langa santier pana la ea. I-am admirat insa silueta impozanta de pe podul din fata, si am notat ca trebuie sa revenim sa ii vedem si interiorul.

Cetatea Oradea

Un ultim stop turistic am facut duminica, pe soare, la Cetatea Oradea, cea in forma de stea (precum cea din Alba Iulia). Credeam ca nu va fi o vizita prea lunga, dar dupa ce ne-am plimbat prin parcul de dupa ziduri, si prin curtile interioare, ne-am dat seama ca inauntru este organizat un muzeu amplu, si foarte interesant. In una din aripile cetatii, muzeul se axeaza pe istoria orasului, cu tot felul de expozitii interesante (inclusiv o expozitie foto 3D, cu poze din al doilea razboi mondial), iar in partea cealalta, un traseu cu pasarele si tunele, te duce printre zidurile vechi, dezgropate, si pana in Lapidarium de la subsol.

Plimbare cu copiii pe faleza raului Crisul Repede, ce strabate Oradea

Crisul Repede taie Oradea in doua, si faleza sa este frumos organizata. Multa lume alerga dimineata pe malul sau, iar noi ne-am plimbat putin, cat ne-a permis frigul de afara.

Unde am mancat in Oradea?

MEATic, by Adi Hadean

In prima seara ne-am facut rezervare, cu cateva zile inainte, la MEATic, restaurantul numarul 1 pe tripadvisor din Oradea, si recomandarea tuturor celor care fusesera inaintea noastra aici. Sub semnatura lui Adi Hadean, mancarea a fost pur si simplu delicioasa, asa ca recomandam si noi, la randul nostru, locatia mai departe.

Kokolosh, restaurant de mers cu copiii in Oradea

Sambata la pranz afara ploua si era cam intunecat, asa ca am cautat o locatie de luat masa cu loc de joaca, pentru a da ocupatie copiilor. Si am gasit restaurantul perfect: Kokolosh. Noi ne-am amuzat de burgerii Kokolosh, Porcolosh si Kotcodac, iar copiii au testat locul de joaca Kokolosh, un loc de joaca foarte simpatic de altfel.

Rivo

A doua zi la pranz, fiind soare, am cautat o locatie cu multa lumina. Si am gasit Rivo, pe malul Crisului Repede, o cladire din sticla cu o pozitie foarte frumoasa. Singurul dezavantaj: terasa, transformata practic in sala, de fumatori, a carei usa nu era mereu inchisa, si de unde cam venea fum in interiorul restaurantului. Dar curtea este foarte frumoasa si verde, si fix pe rau, vara cred ca este o placere sa stai acolo la terasa.

Unde ne-am balacit in Oradea?

Cand te gandesti la Oradea te gandesti la palate Art Nouveau colorate si la balaceli. Si cum palatele le-am admirat, bineinteles ca nu puteam sa ratam si balaceala.

Nymphaea

Cu o silueta ca un OZN, noaptea luminos, Nymphaea se branduieste ca cel mai mare aquapark din aceasta zona a Europei (nu este insa mai mare decat Therme din Bucuresti). Insa are o varietate mare de piscine, inclusiv afara, 5 topogane pentru adulti si copiii mari (testate de Lucas si tati), si o simpatica tare corabie de pirati, plus un loc de joaca acvatic, pentru copiii mici, care a facut deliciul Emei. Vara sunt si mai multe topogane, afara, plus alaturi este un bazin de inot, cu trambuline, toate pe malul raului Crisul Repede.

AquaSpa de la DoubleTree by Hilton

La doi pasi de Nymphaea este hotelul DoubleTree by Hilton, si AquaSpa-ul sau, unde ne-am si cazat (au apartamente perfecte pentru familiile cu doi copii, cu vederi panoramice din dormitor, si un mic dejun foarte gustos, servit in restaurantul cu vedere la Crisul Repede). AquaSpa-ul are o piscina frumoasa, foarte luminoasa fiind inconjurata doar de sticla, si cu un jacuzzi mare si foarte cald, si acolo ne-am inceput duminica.

Felixarium si Baile Felix cu copiii, langa Oradea

Daca tot eram pusi pe balaceala, nu puteam rata celebra statiune Baile Felix, aflata la 10-15 minute de centrul Oradei. Cele mai frumoase piscine sunt la Felixarium, in cadrum hotelului Lotus Therm de 5 stele. Noi cum am ajuns duminica pe la ora 16:00 le-am gasit aproape pustii, si am putut sa ne jucam din plin si in bazinele de agrement, si pe topogane, si in cele de apa termala, cu apa intre 36 si 42 de grade Celsius.

Si cum tot ai ajuns deja in Baile Felix cu copiii, da o tura si prin parcul Felix, unde, aleile dintre cele doua biserici de lemn, pe langa Bazinul Calugarului (o veche piscina termala) si izvoare de apa, te duc la o mica bijuterie acvatica: Lacurile cu nuferi si lotusi, specii de apa calda originare din America de Sud.

Am incheiat balaceala pe intuneric, si ne-am urcat in masina. 15 minute mai incolo, din Baile Felix, ajungi la aeroport, iar zborul pana in Bucuresti dureaza undeva in jurul a o ora si un sfert.