Travelista.ro Exit Reader Mode

In Grecia cu copiii: O saptamana de soare si mare in Corfu

Dupa Samos, Rodos, Creta, Kos, Santorini, Thassos si Zakynthos, anul acesta a venit la rand insula Corfu drept destinatie pentru concediul anual de balaceala la mare cu copiii.

Unde ne-am cazat cu copiii in Corfu

Corfu este o insula greceasca lunga si subtire, situata in dreptul granitei dintre Albania si Grecia, si am avut noroc de un hotel situat fix in centru, care ne-a permis, in 7 zile, sa exploram intreaga insula, de la nord la sud.

In primele zile am petrecut diminetile pe plaja ultra aglomerata a hotelului (Aeolos Beach Resort, care din pacate a avut doar doua atribute pozitive – pozitia centrala pe insula si rasariturile vazute de la geamul camerei, pe care le-am prins, cam des totusi, multumita apucaturilor recente foarte matinale ale lui Lucas si ale Emei, care au facut, cu schimbul, pe post de ceas desteptator la ora 6am.

Dupa primele zile de plimbari pe insula doar dupa amiaza (in timp ce dimineata suspinam dupa plaja frumoasa si aerisita a hotelului The Bay, la care am stat anul trecut in Zakynthos), impresionati pozitiv de ce vazusem pana atunci, ne-am „desteptat” si dupa micul dejun fugeam direct inspre destinatii mai frumoase.

Am explorat insula metodic: intai nordul, apoi centrul, si apoi fantasticele plaje aproape salbatice din sud. Deci sa o luam pe rand, ce poti vedea, pe unde te poti plimba si mai ales unde te poti balaci in Corfu:

Plimbari cu copiii prin nordul insulei Corfu

Cea mai atipica locatie din nord mi s-a parut Sidari, cu fabuloasele Canal d’Amour. Se numesc la singular, canal, dar in realitate sunt mai multe, intre ele cu o plaja-golfulet plina de taverne cochete pe margine, la care daca ai noroc sa ajungi la apus ai parte de o priveliste senzationala. Legenda spune ca daca un cuplu inoata impreuna intre stancile drepte ale canalelor acestea va ramane pentru totdeauna impreuna. Evident, am inotat impreuna. Noi patru.

La nici 10 minute departare, inspre vest, alt loc fabulos. Sunset Beach (sau Logas) este o plaja strajuita de pereti stancosi spectaculosi, si pentru a ajunge la ea cobori scari de piatra din parcarea organizata in fata unui bar perfect pentru admirat apusul si apa. Mai ales apa, pentru ca este dotat cu o platforma cu podea de sticla, iesita in afara stancilor, de pe care poti vedea valurile fix sub picioare. Doar ca 100 de metri mai jos.

In nord-est dai de o alta plaja deosebita, Agios Spyridon, cu nisip fin si intrare blanda in mare, marginita intr-o parte de bucatica de mare pe care Corfu o imparte cu Albania, si intr-o parte de o laguna simpatica, dincolo de care se vad muntii.

Alta plaja cu nisip fin este in Agios Georgios (din nord, exista si in sud un sat cu acelasi nume – da, l-am vizitat si pe acela). Plaja este un imens golf, strajuit de limbi de pamant ce inainteaza in apa. Copiii s-au alergat pe nisip si au construit castele, apa aici nu prea i-a tentat decat putin, in acea zi fiind cam rece.

Iar langa Agios Georgios este probabil cel mai frumos loc de pe insula. Porto Timoni, o plaja dubla, cu golf si in stanga si in dreapta, spate in spate, la care se ajunge dupa un hike nu chiar usor de 30-40 de minute dus, dar care iti ofera la tot pasul privelisti superbe cu marea. Pe traseul inspre Porto Timoni pleci din cel mai frumos sat din Corfu: Afionas, cu stradute inguste si case albe, unde, intr-o sincronizare perfecta, ne-am intors la fix sa prindem cel mai frumos apus (si ultimul din aceasta excursie in Grecia).

Si in centrul Corfu sunt o sumedenie de lucruri de facut cu copiii, pe indelete, de la est la vest

Renumita ca si cea mai frumoasa zona din Corfu, Palaiokastritsa este o fasie de coasta cu o sumedenie de golfulete stancoase care adapostesc apa azurie, pesteri, plaje de toate felurile si multa distractie. Imi era cam frica sa nu fie aglomerat aici, dar a fost perfect. Am poposit intai la Grotta Bar, cel mai celebru bar/plaja de pe insula, unde ne-am balacit in niste ape imposibil de turcoaz, apoi cu o barca am facut turul pesterilor si am admirat diferite intinderi de nisip ascunse pe dupa stanci. Urmatorul popas a fost pentru masa de pranz la cel mai dragut restaurant de pe insula, Akron, dotat cu plaja, panorame incredibile, piscina si mancare delicioasa. Pentru ca nu adormisera inca cei mici, am dat o fuga si pe la Corfu Aquarium, unde am invatat multe lucruri despre pestii care inoata in jurul insulei, si care, desi mic, s-a dovedit foarte interesant. Vizita la Palaiokastritsa am incheiat-o admirand, de sus de la manastirea cocotata in varful unei stanci, peisajele acestui orasel sarmant.

Nu departe este un alt popas interesant si atipic: Donkey Rescue Corfu, un centru/adapost pentru magarii abandonati sau maltratati de fostii stapani. In total poti sa interactionezi cu 35 de magari si 60 de pisici, si poti da o mana de ajutor ingrijitorilor pieptanind simpaticii magarusi. Ceea ce Lucas si Ema au si facut!

Tot in aceasta zona este si un castel impunator, tocmai sus pe un munte. AngeloKastro se numeste, si tare m-ar fi tentat sa urcam pana la el, dar copiii dormeau in masina, asa ca ne-am multumit sa il pozam de pe muntele de alaturi.

De la magarusi la imparati si imparatese. Pentru ca in Corfu se gaseste Achilleon, resedinta de vara a imparatesei Sissi, un palat cocotat pe un munte, absolut superb, unde ne-am adapostit intr-o dupa amiaza caniculara. Nu departe, Kaiser Throne este un viewpoint, unde se pare ca ii placea imparatului sa vina sa admire apusul. Pe mare, poti admira si Kaiser Bridge, adica podul imparatului.

Copiii s-au alergat vreo ora prin curtea palatului.

Locul preferat al imparatului de admirat apusul.

Langa Kaiser Bridge este bineinteles si taverna Kaiser Bridge.

Panorame din cel mai inalt punct de pe insula

Cel mai inalt varf din Corfu are 906m, se numeste Muntele Pantakrator, si adaposteste o manastire si o taverna. Drumul pana la el este spectaculos, o suita de serpentine in varf de ac cu panorame in toate directiile. Am ajuns pe 37 de grade sus, si nu, altitudinea ridicata nu scadea mercurul termometrelor. In schimb, copacii din curtea manastirii si inghetata de la taverna ne-au racorit putin.

La admirat de avioane, la aterizare pe Corfu

Dar poate cel mai interesant loc din centrul insulei este langa micuta biserica Vlacherna, situata pe o insulita legata de tarm printr-o pasarela. Paralela cu ea, o alta pasarela traverseaza golful, si aici este un loc in care daca stai mai mult de 10 minute invariabil un avion va trece la 20-30 de metri pe deasupra ta, fix in spate incepind pista de aterizare a aeroportului din Corfu. Dupa ce ai trait experienta gigantului avion care pare ca va veni peste tine, poti admira peisajul si alte avioane pline de turisti, care sosesc aici din toate colturile Europei, fie la taverna de pe plaja, fix din fata bisericutei, fie de la cunoscuta Kanoni Cafe, cocotata pe stanca dintr-o laterala.

Corfu Town, capitala frumoasa de insula greceasca

Am lasat la final Corfu Town (Kerkyra), pe care nu ne-am grabit sa il vizitam (am fost in penultima zi de abia in el), dar pe care il subestimasem, pentru ca Old Fortress, pe o stanca legata cu un pod peste un canal de mal, s-a dovedit extrem de interesanta. Mai sunt tot acolo si o sumedenie de muzee de arta si istorie, pe care insa din lipsa de timp le-am ratat.

Sudul Corfu-lui, cel cu plaje frumoase, bune de mers cu copiii

In nord am dat peste peisaje si apusuri incredibile, in centru ne-am plimbat pe la numeroase obiective care mai de care mai interesante si mai diferite, dar cele mai frumoase plaje le-am gasit in sudul insulei. Cea mai draguta a fost plaja Arkoudilas, la care am ajuns dupa ce am dat o tura pe la Capul Arkoudilas, unde este si ruina unei manastiri dedicata Fecioarei Maria, din secolul 17, si de unde vezi o mare turcoaz-turcoaz superba. La Arkoudilas ne-a placut totul: umbrelutele cochete de stuf, sezloangele moderniste din fasii elastice albe, situate la mare departare unele de altele, micile grote in peretii inalti de stanca ce strajuiau nisipul, si intrarea lina in apa calduta.

Nu foarte departe, langa atipicul oras Lefkimi, cu aer venetian si construit pe un canal al unui rau ce se varsa in mare, am dat peste o alta plaja, cu apa mica-mica zeci de metri de la mal, prin care Ema a putut sa alerge in voie, in timp ce noi ne balaceam comod in fund, ca intr-un jacuzzi, leganat de valurile mici produse de diferite barci.

In ultima zi am vizitat si ultima noastra plaja din Corfu, din nou o surpriza placuta din sud. Issos se numea, si fasia lunga de cativa kilometri de nisip fin era strajuita de dune inalte de nisip, printre care erau poteci pe care te puteai plimba (atentie insa, unele zone de dupa dune sunt preferate de nudisti). Imediat langa aceasta plaja semi salbatica se gaseste satul Agios Georgios (sud), in care am luat pranzul cu view la limbi stancoase care inaintau in apa in diferite nuante de turcoaz.

Coasta de sud est are un drum ce serpuieste chiar pe langa mare, pe langa o sumedenie de plaje inguste, marine pline de barcute si taverne chiar pe apa. Si a fost o placere sa ne intoarcem la hotel pe aici, exact in timpul unui apus auriu, si a alege restaurantul pentru cina.

Cam acestea au fost plimbarile noastre cu copiii in lungul si latul insulei Corfu, a opta noastra insula greceasca, care, desi micuta (din nord in sud o strabateai in 1h45) a reusit cu prisosinta sa ne umple o saptamana cu peisaje incantatoare. Pe lista noastra de insule grecesti inca ne-explorate: Mykonos (fara copii insa), si, la anul, poate Kefalonia, de care tot aud lucruri foarte interesante.