>  Calatorii cu copii   >  Weekend cu copiii la Baile Govora

Am incercat sa fugim din nou de caldura din Bucuresti. Nu ne-a iesit prea bine, pentru ca si in zona de destinatie era canicula, insa ne-am bucurat de un weekend cu copiii, unul de mana si unul in burta, intr-o zona foarte interesanta: Baile Govora.

Strandul Salus, atractia principala din Baile Govora si distractie pentru toti copiii

Atractia principala in Baile Govora este strandul Salus, situat foarte aproape de centrul micutei localitati, cu o piscina mare cu apa sarata (buna atat pentru afectiuni ORL, cat si pentru cele musculare), dar si cu doua bazine mai mici cu apa dulce. In incinta strandului sunt casute haioase pe care le poti inchiria.

Plimbari cu copiii prin Parcul Central din Govora

Alt punct de atractie in Govora este parcul Central, despre care se spune ca are un aer extrem de sarat, curat si bun pentru sanatate. De-a lungul aleilor este marcata cu inimioare rosii Promenada Inimilor, si urmarirea lor l-a distrat un pic pe micul shopaholic.

Din pacate, desi Govora a beneficiat de multe fonduri europeene, nu a fost construit in parc un loc de joaca pentru copii (care abunda insa in statiune). Am vazut un colt in lucru care ar putea fi destinat pentru amplasarea de topogane, dar din pacate la momentul de fata singurele posibilitati de distractie pentru pitici (pe langa alergat, mers cu bicicleta/role/masinute) sunt un teren de fotbal si, intr-un colt al parcului, o parcare transformata cu rampe pentru role si biciclete, pe care insa toti copiii sub 10 ani le foloseau drept topogane si cataratoare.

De langa parc, pe o alee pe langa un paraias poti merge pana la izvoarele pentru cura interna.

La ce hotel ne-am cazat cu copiii la Baile Govora?

In Govora ne-am cazat la un hotel cu o arhitectura de palat, numit firesc Palace, situat chiar in vecinatatea parcului, unul din hotelurile care a beneficiat de fonduri europeene pentru renovare.

Si aici lipsesc cu desavarsire locurile de joaca pentru copii, singura distractie fiind piscina cu apa dulce de la subsol (si se pare ca in viitorul apropiat vor construi si o piscina exterioara). Insa terasa mare a hotelului, vecinatatea parcului si camerele confortabile l-au transformat intr-un loc foarte placut. Deasemenea, salile de restaurant/bar sau holurile sunt foarte frumos renovate, cu bun gust si tenta luxoasa si eleganta.

Ce poti face in zona Baile Govora?

Daca te-ai plictisit de balaceala la strand, poti incerca sa vizitezi un pic din zona si nu o sa iti para rau. In apropiere (17km) este salina Ocnele Mari, mare, spatioasa si mai ales racoroasa (15 grade). Inauntru ai restaurant, loc de joaca (desi fara topoganele gonflabile promise la intrare), bisericuta, bar, crama si chiar si un cinematograf. In imediata apropiere a salinei sunt si cateva stranduri, tot cu apa sarata, pe care insa nu le-am vizitat.

La 20 si ceva de kilometri de Govora (insa in directia opusa fata de Ocnele Mari) este satul Horezu, faimos pentru ceramica sa, dar si pentru covoarele oltenesti impletite manual. Aici poti vizita manastirea Hurezi, si ansamblul muzeal de cule traditionale din Maldaresti. De asemenea, nu uita sa opresti la una din olariile din sat, pentru a vedea cum se produc obiectele din ceramica traditionale. Noi am oprit la faimosul magazin al olarului Pietraru, cu o casuta in forma de ulcica realizata din lut, spre mare amuzament al lui Lucas.

Pe drum am vazut un indicator si o intrare la un Muzeu in aer liber al Trovantilor (pietre cu aspecte ciudate), dar era tarziu si parea inchis. Ramane pe data viitoare, acum am facut doar o poza pe geamul masinii…

Ultima incursiune in zona a fost una nu tocmai in imediata apropiere, ci, profitind de faptul ca Lucas a adormit in masina, am mers pana in Targu Jiu, oras care era demult pe lista noastra de vizitare, si care se afla la 90 de km de Govora. Am ajuns pe o canicula infioratoare (40 de grade), asa ca am vizitat intai parcul cu Poarta sarutului si Masa Tacerii, care beneficia de umbra unor copaci batrani, si apoi am dat o raita rapida, in plin soare, pe la Coloana Infinitului, si ne-am adapostit repede la aer conditionat in masina.