>  Destinatii   >  America de Sud   >  Intre crame, orase colorate, statiuni cochete si piscine imense, pe coasta de Pacific in Chile

Daca vrei cel mai diferit loc posibil, pentru schimbare de peisaj dupa Antarctica, acela este cu siguranta Valparaiso. De la frig la cald, de la mult alb la multe culori deodata, de la liniste totala la muzica si galagie, de la pustiu la aglomeratie. Si nu doar Valparaiso, ci o parte superba de coasta de Pacific in Chile, aproape de Santiago, a fost ultimul nostru stop in luna de calatorit din Romania pana in Antarctica si inapoi. Am ajuns pe coasta Pacificului dupa un zbor intern scurt in Chile, in Santiago (pe care il vizitasem deja cu alta ocazie), dupa 2 zile de drumetii superbe prin Punta Arenas, imediat ce am coborat de pe vasul nostru de croaziera MS FRAM, ce ne-a purtat printre ghetarii Antarcticii.

Valparaiso nu este doar un loc, este o stare de spirit

Primul stop pe care l-am facut a fost Valparaiso, acest oras colorat pe malul Pacificului. Nu poti sa nu fii fascinat de acest loc, de cele 42 de dealuri si de milionul de culori care orneaza orice strada, cat de mica, din Valparaiso. Si de peisaje, si de muzica, si mai ales de culorile apusului reflectate in toate usile pictate si peretii plini de graffiti. Ce am facut in Valparaiso 2 zile? Am urcat in sus si in jos pe scari in toate nuantele si in toate modelele, ne-am dat pe topogane, am coborat si urcat cu funiculare de peste 100 de ani (Ascensor Conception este renovat decent, Ascensor Reina Victoria isi pastreaza look-ul de la inaugurarea sa in 1902), am degustat Pisco Sour la terase cochete si am ascultat muzica live la aproape fiecare colt de strada.

De dimineata ne-am indreptat catre atractia turistica principala din Valparaiso, excentrica si neobisnuita casa in varf de deal a poetului national chilian Pablo Neruda: La Sebastiana. Si ce frumusete de casa, ce interior absolut nemaintalnit vei vedea acolo!

Serile la terasa hotelului Fauna sunt magice in Valparaiso, cu muzica live pana tarziu in noapte, si de altfel aici ne-am si cazat, este cel mai funky si interesant hotel de pe dealuri, cu un design complet atipic, integrat in acest colt atipic de Chile. Vezi preturi si rezerva hotelul Fauna din Valparaiso aici.

Plimbare pe plaja in cocheta Vina del Mar, urmtoarul nostru stop pe coasta Pacificului din Chile

Foarte aproape de Valparaiso, dar cu o atmosfera complet diferita, urmatorul nostru stop a fost Vina del Mar, cocheta statiune de plaja la Pacific. Al treilea ocean intr-o luna, nu e rau! Vina del Mar vine cu o faleza lunga de kilometri in sir, o plaja lata, blocuri inalte si hoteluri fancy, dar si cu zone mai retrase si cateva plaje ascunse in golfulete mici, cum este Playa Las Salinas, unde am mancat pranzul la un mic restaurant cochet direct pe nisip.

A doua cea mai mare piscina din lume este in Chile

De ani de zile, inca de cand am citit despre constructia ei, mi-am dorit sa vedem (si sa inotam in) ceea ce ani de zile a fost cea mai mare piscina din lume. Pe numele sau San Alfonso del Mar, aceasta piscina este ceva imens cu adevarat. Are peste un kilometru in lungime, fiind chiar mai mare decat 9 terenuri de fotbal! Se poate inota in ea, dar doar in zonele marcate, dar se si poate naviga pe ea cu mici barcute sau hidrobiciclete. La imensa piscina, construita chiar pe malul oceanului Pacific, nu au acces decat rezisdentii imensului complex de blocuri. Este si un hotel intre ele, dar micut, insa mai multe apartamente se inchiriaza in regim hotelier.

Oceanul Pacific este furios aici, si dupa amiaza am iesit la o plimbare pe plaja cu valuri imense de aici, pe langa casute cochete de vacanta ale probabil locuitorilor din Santiago, intr-o atmosfera relaxata si placuta.

La final de excursie: vizita la o crama in Valea Casablanca

Nu puteam veni in Chile fara o vizita la una din cramele ce au facut faimoasa tara drept destinatie pentru iubitorii de vin din intreaga lume. Nu am ales una dintre cele faimoase la nivel international, ci una, dupa propriile lor standarde, de dimensiuni medii, care insa in Romania ar fi absolut gigantica fata de orice avem pe piata din Europa. Am fost la Casa del Bosque si am facut un tur minunat si informativ prin crama si prin podgorie, terminat cu o degustare si un pranz delicios la restaurantul din complex.

Cam acesta a fost ultimul capitol al calatoriei noastre de o luna, de la Madrid la Bogota, la insulele Falkland, South Georgia si Antarctica si inapoi via Punta Arenas si coasta Pacificului in Chile.